Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stoel/bank + airco vragen

vragen over de T4
Plaats reactie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Stoel/bank + airco vragen

Bericht door Die Bruine »

Hello weetjewellers :yes .

Ik heb 3 weken geleden een T4 gekocht, aangepast voor rolstoelvervoer. Het probleem is dat ik achter 2 losse stoelen naast elkaar kwijt kan in de rails, maar 3 kinderen heb. Rechts wil ik mijn zoon in de rolstoel kwijt en links van hem wil ik een 2-zits bankje met 3-puntsgordels. Ik heb 2 losse stoelen dicht op elkaar gepast (ik dacht misschien aan elkaar lassen), maar dan past de rolstoel er niet naast. Nou weet ik dat een MB Vito en ook een Sprinter een smalle 2-zits stoel hebben zoals de T4 de 2-zits bijrijdersstoel heeft. Voordeel van de MB varianten is dat de 3-puntsgordels in de stoel zelf verwerkt zit ter hoogte van de hoofsteun. Als ik deze stoel las op het onderstel van de huidige 1-persoons stoelen dan ben ik klaar en ben ik voor 80% zeker dat het past. Ik heb namelijk nog niet de kans gehad om het op te meten. Voordat ik hier aan begin dacht ik jullie te raadplegen. Misschien is iemand bekend met dit probleem, of ken je een ander type smalle 2-zits met geïntegreerde 3-puntsgordel.

Een andere vraag over de stoelen zijn die draaistoelen. Ik zie ze wel eens te koop en zit er aan te denken om deze aan te schaffen. Maar moet ik dan speciaal een bestuurdersstoel hebben of kan ik bv ook 1 van de 2e rij kopen? Vaak zie je namelijk die van de 2e rij te koop en ik vraag me nu af of dat een reden heeft. Zo niet, dan ga ik er 2 zoeken om voorin in te bouwen.

En als laatst Climate Control... Heeft iemand dit achteraf wel eens ingebouwd? Ook dit weet ik wel te vinden, maar als ik zie wat er allemaal bij zit dan word ik dus ECHT NIET vrolijk. De leidingen lopen ergens naar de achterste wielkasten volgens mij. Daar ben ik wel minimaal een hele dag mee zoet zo te zien. Vandaar dat ik benieuwd ben naar iemand die dit ook al heeft gedaan. Dingen waar ik op moet letten bijvoorbeeld. Ik ben geen monteur ofzo, maar heb 2 rechterhanden zeg maar.

Nog wat info over de bus en mij.... Een blauwe T4 uit 1999 van de eerste eigenaar. Tot 130.000km alle stempels en heeft er nu 161.000 op zitten. Net wat onderhoud gehad eind januari voor de keuring. Het merendeel kan ik zelf en zal ik ook zelf doen. Zodra ik ergens vind wat er moet gebeuren bij welke kmstanden. Distributieriem is zowat het enige wat ik niet zelf doe, en die moet denk ik wel vervangen worden. Opties, pff schuifdakje, handmatig. Dubbele Cabine zonder tussenschot dan, Cruisecontrol en een extra kachel. Het is btw een 2,5 TDI 102pk. Dat was het zo. Is niet erg, ik heb er veel te lang voor moeten sparen. Nu toch maar 1 minder luxe gekocht. De rest bouw ik wel in. Altijd privé in VW gereden. Diverse Golf 1's, even een Audi 80 en daarna allemaal Passats 35i B3. VR6 en G60 Syncro. Die heb ik ook allemaal tot full options gebouwd, dus dat moet hier ook wel mee lukken :klappen . Voorlopig hoor ik niemand klagen, iedereen is blij met de bus. En zo hoort het ook. Dus als jullie wat tips of opmerkingen hebben, graag. Dan wordt de bus nog beter dan hij al is.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

er zijn div verschillen laat je goed informeren voor u iets aanschaft
2 de rij stoelen passen meestal niet voorin( of diverse aanpassingen doen ,maar dan past alles)
voor stoelen kunnen voor zien worden van draaiplateau,s ( stoel wordt hoger)of van draai console.s
bankje voor de 2 de rij zijn meestal te breed om er ook nog een rolstoel bij te zetten er zijn zoals je al aangaf alternative (wordt wel ff zoeken)zie voorbeeld fotoAfbeeldingmaar of die er zijn met geintregeerde 3 punts weet ik niet
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
ThomasZa
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:12

Re: Stoel/bank + airco vragen

Bericht door ThomasZa »

Die Bruine schreef:Hello weetjewellers :yes .

Ik heb 3 weken geleden een T4 gekocht, aangepast voor rolstoelvervoer. Het probleem is dat ik achter 2 losse stoelen naast elkaar kwijt kan in de rails, maar 3 kinderen heb. Rechts wil ik mijn zoon in de rolstoel kwijt en links van hem wil ik een 2-zits bankje met 3-puntsgordels. Ik heb 2 losse stoelen dicht op elkaar gepast (ik dacht misschien aan elkaar lassen), maar dan past de rolstoel er niet naast. Nou weet ik dat een MB Vito en ook een Sprinter een smalle 2-zits stoel hebben zoals de T4 de 2-zits bijrijdersstoel heeft. Voordeel van de MB varianten is dat de 3-puntsgordels in de stoel zelf verwerkt zit ter hoogte van de hoofsteun. Als ik deze stoel las op het onderstel van de huidige 1-persoons stoelen dan ben ik klaar en ben ik voor 80% zeker dat het past. Ik heb namelijk nog niet de kans gehad om het op te meten. Voordat ik hier aan begin dacht ik jullie te raadplegen. Misschien is iemand bekend met dit probleem, of ken je een ander type smalle 2-zits met geïntegreerde 3-puntsgordel.
Mijn eerste T4 was aangepast door Bierman voor rolstoelvervoer, en bij de mijne was de rolstoel in het midden geplaats, met twee smalle stoelen aan beiden kanten. Als ik me goed kan herinner waren de twee stoelen el geen 40cm breed. Bijna wat jij op de plaatje hieronder sien:

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=27658837

Groot probleem is dat de auto niet erg breed is, en vandaar dat de twee stoelen aan de smalle kant worden. De eerste T4 (grijs kenteken) is gestolen - dus denk aan een Bearlock. Schijnt dat de dievengilde geen probleem hebben om ook aangepaste bussen te stelen.

Inmiddels hebben wij een Caravelle gekocht, geel kenteken en Benzine en ik had hem zelf aangepast voor het vervoer van mijn zoon in zin rolstoel voor de totaalprijs van EUR 500 en 4 uurtjes werk.

Had jij al bij Bierman (http://www.biermanab.nl) geinformeerd over stoelen/banken? Ik vond ze nogal aardig, en vriendelijk en ook bereid tot advies. Ze zijn ook niet alter ver van Den Haag.
Thomas Spoelstra
583
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

kijk hier eens voor bankjes met 3 punts gordelshttp://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... 7q6x9BHpna zelf ff gordelhouder omzetten
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Clima hebben wij wel ervaring in, is inderdaad een hele berg werk, zie volgende link.

even checken

of deze:

ook ff checken

Succes.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Bij ons op het dorp staat ook een T4 met een aanpassing voor rolstoelvervoer.
Ook deze is voorzien van 2 smalle stoelen waardoor de rolstoel er tussen past.

Ik weet niet waar het gedaan is, maar de bekledingsstof van de stoelen is dezelfde als van de voorstoelen. En aan de achterzijde is er een soort van oprijinstallatie gemaakt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Bedankt voor de reacties.... Die man van marktplaats bel ik morgen op voor de maten. Ik heb meer van dat soort stoelen gezien. Ik verzin dan zelf wel iets voor de rechtergordel. En die Airco, daar wacht ik nog wel even mee. Die moet er eigenlijk wel komen. Mijn zoontje heeft snel last van de hitte, maar voorlopig heb ik nog het dakje. Maar van dat werk word ik inderdaad niet vrolijk pfew... Eerst maar een normale geluidsinstallatie :)
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Misschien een idee om achterin ook nog een dakje tin te bouwen? :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie