Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

problemen met ventilatie.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

problemen met ventilatie.

Bericht door raymondo »

dit jaar is mijn interiwue filter al 3 keer vervangen en mijn airco al 1 keer gereinigd en bijgevuld. Als ik nu s morgens of s middags met een paar man in de auto stap beslaat alles direct bij kou bij regen bij normaal weer.alleen in de zomer was het goed eerst lag het dacht ik aan een lekke uitlaat maar deze is inmiddels vervangen tegelijk met d elaatste keer interieur filter.en toen leek het beter te gaan. eigenlijk rijd ik nu continu met de kachel aan en de airco op stand 2. Kan geen lek vinden en als ik in stap zijn de ramen ook gewoon droog.. ]maar ik sta eerst een paar minuten stationair te draaien alvorens ik kan weg rijden. Komt dit meer voor of is hier een oplossing voor.en weet iemand toevallig de gemiddelde levensduur van schokbrekers?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door Jeroen T5 204 »

Op welke stand heb je de rechter draaiknop staan? En staan alle roosters wel helemaal open.

Ik krijg zonder problemen mijn lange wielbasis condens vrij en heb niet eens een tussenschot.
Ook als ik er met meerdere personen inzit.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door raymondo »

ik heb de standen verder allemaal goed.... en van volkswagen alle diverse redenen gehoord. omdat ik extra ventialtiesluisjes heb voor dubbele kabine omdat me ramen vet zouden zijn enz... maar na het interieurvervangen te hebben lijkt alles evne in orde te zijn maar de laatste dagen is het weer slecht...... rijd met 4 man in de auto meestal en er word niet gerookt. en toch moet met airco aanblijven rijden zet ik hem uit dan beslaat de boel... met regen is het erge als zonder regen
Gebruikersavatar
jacob t5 nr75
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:50

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door jacob t5 nr75 »

:ikrij :ikrij :ikrij :ikrij :ikrij :ikrij

Hallo ik leest dat bij jullie de ramen beslaan.
Ik had het zelfde probleem,ik ben naar de plaatelijke autoruiten reparateur gegaan .
En heb daar een fles ruiten reiniger gekocht .
Daar de ruiten bij iedere keer als de auto door de wasstraat gaat , binnen en buiten schoon maken met ruitenreiniger en een micro- ezeldoekje van moeders de vrouw .
Nu geen beslagen ramen meer ook in de winter niet.
En 1 keer per jaar een nieuw interieurfilter met actief koolstoffilter plaatsen.

Groeten jacob

:wjw :wjw :wjw
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door SCOTT »

heb je dat knopje aanstaan , waardoor ie opnieuw lucht aanzuigt van het interieur, filtert en terug uitblaast ... dan beslaan je ruiten ook direct ...

deze stand is ideaal om de bus snel warm te krijgen omdat de lucht constant terug gecirkuleerd word

grtzz
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ja inderdaad de binnencirculatie knop zou het ook kunnen zijn.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door Guus NLB »

Waarschijnlijk blijft ie op recirculatie staan. Dit is heel makkelijk te controleren door de blower op 4 te zetten en dan de recirculatieknop te bedienen. Als de recirculatie aan staat maakt ie véél meer herrie doordat onder het dashboardkastje wordt aangezogen. Het verschil is niet "over het hoofd te horen".
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door Gerard 136 »

Hou je er rekening mee dat de airco onder 5 graden niet werkt?
(hij kan dan niet werken omdat dan de verdamper zou bevriezen)

Maar dat betekent ook dat de lucht niet ontvochtigd wordt, en het dus aanzienlijk langer duurt voordat je ruiten ontwasemd zijn!
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door SanderS »

Je zou kunnen overwegen om een interieurvoorverwarmer te installeren. Die zet je dan een kwartiertje voor je vertrekt met de afstandsbediening aan. Bijkomend voordeel is dat je in een warme auto stapt :).
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door raymondo »

ik heb de circultieknop niet in of het lampjemoet kapot zijn.. mar die werkt wel als ikhemindruk.... en toch ook al zet nu met deze tempraturen me airco erbij aan dan zijn mijn ruiten wel sneller droog... het is zo als ik de airco uitzet beslaat het weer.
Maar als ik hem op stand 4 zet dan blaast de moter wel dat kanik horen in me dashbord. maar voor me gevoel komt e rniet zoveel lucht uit. Kan het systeem onder het dashbord uit elkaar vallen of geblokkeerd worden??
Damy

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door Damy »

Het advies van zowel de dealer en een onafhankelijke Airco service bedrijf is om altijd je airco aan te houden, dit helpt tegen ontwassemen en is beter voor je airco systeem en je airco pomp.
Ik heb hem in de T5 en in mijn prive auto nooit uit, ik kan de temperatuur toch instellen.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door raymondo »

oke das logisch..... voor het welzijn van je airco..........maar probleem blijft................ misschien ben ik opzoek naar de blaaskracht vanmijn ventilator.............. ikheb wel 4 standen die functioneren maar het lijkt of de lucht niet komt..... en ja interieur filter is 10000 km terug nog vervangen en dit keer door een simpel filter want volgense dedealer houd de koolstoffilter ook redelijk wat lucht tegen.... snap ik persoonlijk niet want deze is toch voor mijn ventilaor gemonteerd en niet erna.
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door jw t5 121 »

circulatie knok werkt niet wanneer de ventilatie op de ramen staat.
bij naar mijn mening bij geen enkele vw



hoeveel km rij je dagelijks met je bus?
Afbeelding
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: problemen met ventilatie.

Bericht door Guus NLB »

De airco werkt WEL als het vriest zolang ie maar op recirculatie staat : de aangezogen lucht is dan tenslotte warm.

Inderdaad is de recirculatie om een of andere (domme) reden niet aan te zetten als de blower op de voorruit blaast, dus zet je 'm ietsje er vóór of voorbij !
Plaats reactie