Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

vragen over de T5
Plaats reactie
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door sierdklusser »

nu mijn 4e versnellingsbak stukken is en een nieuw stuurhuis is gemonteerd met 2 nieuwe pompen van de stuurbekrachtiging, weet de dealer niet meer wat hij er aan kan doen. en heeft de importeur een mailtje gestuurd met te zoeken naar een oplossing .maar de importeur zegt nu van ???????zoek eerst maar eens uit wat er nu echt niet deugt aan de auto ,waarom de bak telkens stuk gaat. maar ze hebben al meer dan een jaar gezocht ,en kunnen het niet vinden . wat nu ??????? dealer kan niet verder en de importeur wil niet verder. ik denk dat ik radar of hart van nederland maar eens ga mailen .misschien wil vw dan wel over de brug komen.hij is vanaf de eerste week dat ik hem nieuw heb gekocht stuk .
en nu staat hij met een kapotte bak bij de dealer .2 jaar ergernis en elende . :bonk :bonk :bonk :nouwatkostdat gr sierdklusservice.nl

p.s 3 januari is de garantie afgelopen en op de bak zit geen extra garantie dus als ze hem 29 dec maken met een nieuwe bak dan is de garantie 3 jan afgelopen stom he.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Donald4Motion »

Je kan toch je garantie verlengen of niet?

Ik zou inderdaad even melden bij hun dat je de media opzoekt als het niet heel snel in orde komt.
Dat je 2 jaar geduld heb is opzich al een prestatie.

Misschien eens de DAS inschakelen of andere instantie's.
Ik zou het wel tussen je dealer en jou houden en niet Pon erbij halen, dat is voor hun en anders wordt je van het kasje naar de muur gestuurd :yingyang
Dus regel het met je dealer, die heeft jou die auto verkocht!
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door broekhof »

Volgens mij heb je altijd weer de volledige garantie op een gerepareerd onderdeel.
Zou helemaal mooi zijn zetten ze er op 29 december een bak in die 5 ton heeft gedraait en dan is na 3 dagen je garantie af. :muur :muur :muur
Jij met de gebakken peren en hun heeft het niet veel gekost. :bonk :bonk
Succes en ik hoop voor je dat je er uit komt met VW.

Gr Coen
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Bikevouwer »

Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door raymondo »

ikhad ook zo'n discuusie met me dealer. Mijn bak ging kapot in garantie (9-2008)maar werd in de tijd toen de verlengde garantie al liep pas vervangen(10-2008) en ik heb zolang de verlengde garantie loopt garantie op de nieuwe bak. Dus niet 2 jaar. Want volgend jaar 12 september loopt de verlengde garantie af , verleng ik dan de garantie dan heb ik weer garantie op de bak verleng ik niet is de garantie ook over. Dus het verhaal van je krijgt altijd 2 jaar garantie op onderdelen die vervangen zijn kloppen niet. Nu neem ik aan dat als ze bijv 1 week voor eind van de garantie mijn bak moeten vervangen ze niet kunnen zeggen zo je heb nog 1 week garantie maar ja volgens mijn dealer is het eigenlijk wel zo .....
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door broekhof »

Op de Volkswagen site staat dat ze weer twee jaar garantie geven op BETAALDE reparaties. :bonk :bonk
Lijkt me toch heel raar als dat niet is op een garantiekwestie, kunnen ze dus altijd aankl.... als de garantie bijna verlopen is.

Gr Coen
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Henk250 »

Persoonlijk zou ik met dit probleem naar de ANWB gaan.(Niet Route Debiel!)
Deze hebben keuringstations,juridiese kennis,en zijn goed aangeschreven als
onafhankelijk .

Kost je waarschijnlijk een paar honderd euro,maar dan heb je wel duidelijkheid.

Toevoeging.
Als die auto zo vaak op de brug had gestaan,zou ik hem niet meer hoeven,van al
dat sleutelen wordt ie er zeker niet beter op.

Succes.

:toppie
Laatst gewijzigd door Henk250 op 11 dec 2008, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door bartt4 »

ik denk dat er iets in je uiteinde van de krukas niet zuiver is en die de as van je bak te veel belast. Zou inderdaad er werk van maken en een onafhankelijk keurings bedrijf anwb dekra extenso of ietsdergelijks er eens inlaten duiken. Of meneer pon eens opzoeken met een camera ploeg van rtl of sbs of kassa of zo iets
RUBBEREXPRESS
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Kobus »

Er is m.i. maar 1 oplossing: een aangetekende brief met een samenvatting van je problemen, een lijst met verloren uren aan garagebezoek, de tijd dat je niet over je auto hebt kunnen beschikken, evt. bedrijfsschade, enzovoort. Vervolgens eis je in deze brief dat je dealer (met hem heb je juridisch gezien een koopovereenkomst gesloten, met Pon heb jij niets te maken) binnen een redelijke termijn (bv. enkele weken) alle problemen onder garantie afdoende verhelpt. Je mag van een dergelijke auto toch verwachten dat ie het zonder noemenswaardige problemen gewoon doet? Kunnen ze hier niet aan voldoen dan geef je het uit handen aan een advocaat.
Deze duidelijke aanpak heeft bij mij na een jaar eindeloze ellende geresulteerd in een geheel nieuwe T5. Blijf wel altijd vriendelijk en redelijk tegen je dealer; de monteurs kunnen sommige grove fabrieksfouten nu eenmaal niet altijd meer verhelpen. Eigenlijk kunnen ze het vaak wel, maar mogen ze het niet.....
Hou je poot stijf en succes ermee!
stop the rat race
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door sierdklusser »

Kobus schreef:Er is m.i. maar 1 oplossing: een aangetekende brief met een samenvatting van je problemen, een lijst met verloren uren aan garagebezoek, de tijd dat je niet over je auto hebt kunnen beschikken, evt. bedrijfsschade, enzovoort. Vervolgens eis je in deze brief dat je dealer (met hem heb je juridisch gezien een koopovereenkomst gesloten, met Pon heb jij niets te maken) binnen een redelijke termijn (bv. enkele weken) alle problemen onder garantie afdoende verhelpt. Je mag van een dergelijke auto toch verwachten dat ie het zonder noemenswaardige problemen gewoon doet? Kunnen ze hier niet aan voldoen dan geef je het uit handen aan een advocaat.
Deze duidelijke aanpak heeft bij mij na een jaar eindeloze ellende geresulteerd in een geheel nieuwe T5. Blijf wel altijd vriendelijk en redelijk tegen je dealer; de monteurs kunnen sommige grove fabrieksfouten nu eenmaal niet altijd meer verhelpen. Eigenlijk kunnen ze het vaak wel, maar mogen ze het niet.....
Hou je poot stijf en succes ermee!
hallo ik denk dat ik hier wat aan heb ,ik heb ondertussen wel een leenauto.van de dealer .maar als ik stappen onderneem zullen ze mij wel geen auto meer lenen denk ik??? want deze kosten zijn oficieel van mij zeggen ze .ze geven mij een leenauto uit goede wil word mij verteld . dan zou het nog een kostbare geschiedenis worden voor mij .maar ik denk toch dat ik hun een brief schrijf ik zal mijn boekhouder eens vragen .gr sierd
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door painter »

Ik neem aan dat je een rechtsbijstand verzekering heb, en zou alle stukken die in jouw bezit zijn te overleggen.
Tevens moet je niet schromen om je dealer verantwoordelijk te stellen over de alle ellende die is veroorzaakt, en alle gevolgschade.
Inderdaad ook alle gederfde uren, die je als klant bij de dealer heb besteed aan het proberen op te lossen van de problemen.
De zogenaamde band die je met een dealer hebt moet je overboord zetten, we praten wel over een bedrijfsmiddel, en niet over een Frans stokbrood.
En inderdaad een aangetekende brief met in de tekst opgenomen een termijn ( wel redelijk), waarvan jij vindt dat de zaak dient te zijn opgelost.
Je hebt ook niets met PON te maken, want je hebt je auto bij de dealer gekocht.
Als ik een product aflever bij een klant wat niet voldoet om wat voor reden dan ook, verwijs ik mijn klanten niet naar de verffabrikant.
Kortom, zet je tanden er in, en schraap ze leeg tot aan het bot ( er van uitgaande dat je vanaf het begin alles met de nodige geduld heb aangezien), en de dealer de gelegenheid hebt gegeven om de zaak op te lossen.
Hoewel ik er altijd vanuit ga , dat elk verhaal 2 kanten heb ik na het lezen van je eerst bericht reden genoeg om aan te nemen dat je verhaal klopt, en dat je de waarheid vertelt.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Kobus »

Ik rijd vanaf het eerste moment dat ie uit kwam met een T5. Wanneer mijn auto bij de dealer stond omdat er tijdens de garantieperiode iets gerepareerd moest worden, kreeg ik altijd en zonder erom te vragen gratis vervangend vervoer aangeboden. En dat terwijl mijn dealer en ik echt geen vrienden zijn. Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik dacht dat het met de mobiliteitsgarantie te maken had. Kijk het eens na in je garantiepapieren!
Bovendien kun je jezelf afvragen: wil ik een goede auto voor die berg geld die ik betaald heb of wil ik zo nu en dan een gratis leenautootje? Zoals Painter zei: het gaat hier niet om een frans stokbroodje.....
stop the rat race
Damy

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Damy »

Ik heb ook nog nooit hoeven betalen voor een leenauto...viel onder mobiliteitsgarantie werd mij verteld..... :jumpklap
Of zullen sommige dealers het gewoon proberen of je ervoor betaald en ook nog de mobiliteitsgarantie claimen bij Pon?? :toppie
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door theo »

ook ik heb meer dan een jaar geleden diverse problemen gehad met me bus
een telefoontje naar me rechtsbijstand verzekering en een telefoontje van hun naar de garage was voldoende om alles binnen 14 dagen voorelkaar te krijgen.
leven de das rechtsbijstand verzekering!!
theo
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: dealer met handen in het haar. wat moet ik doen

Bericht door Guus NLB »

Mijn huidige T5 Highline/174/aut. lease ik. Eén van de overwegingen was dat ik op die manier eigenlijk 4 jaar/110.000km garantie zou hebben. Als zoiets als hier beschreven zich bij mij zou voordoen zou ik alleen met de leasemij. te maken hebben. Die zijn wat machtiger dan ik en zouden wel een oplossing afdwingen. Ik "huur" in feite het storingsvrije gebruik van een auto en zou zulke onbruikbaarheid niet accepteren. Bovendien zou de leasemij. mij telkens een vervangende auto moeten geven. Ik denk dat e.e.a. rap afgelopen zou zijn.
Heb in het verleden wel leaserijders om minder auto's zien inleveren !

Anderzijds heb ik nu na 3 1/2 jaar nog 1/2 jaar te gaan tot einde contract en overweeg weer een nieuwe T5 (Multivan), maar overweeg ook om die deze keer weer zelf te kopen met garantieuitbreiding van 2 jaar.

Na 4 jaar zal ik aan leasen zo'n kleine € 40.000,- ex. btw en ex. brandstof kwijt zijn. Ik denk toch niet dat ik dat aan afschrijving, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en banden kwijt zal zijn, zou het wel ??? :groteogen
Plaats reactie