Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ROESTEND SUBFRAME!!!!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

ROESTEND SUBFRAME!!!!

Bericht door ARCHIE »

Ik heb tijdens een bezoekje in de garage na ongevalletje gezien dat het sub-frame onder het motorblok begint te roesten aan de lasnaden.De lak springt er zo vanaf.Je kan dit alleen zien door de bodemafscherming even los te vijzen.Men T5 is van okt 2007 en is de 2,5tdi lwb.Denk dat alle sub-frames bij de t5 wel hetzelfde zijn.Moet het onderdeel volgende week laten vervangen onder garantie en zal dan enkele foto´s op topic plaatsen.Normaal kun je dit dus niet zien,wie haalt het ook in zen hoofd van even onder zen wagen te gaan liggen.Moest toevallig lukken dat ik in de garage was en de bodemplaat nog niet was gemonteerd.Denk dat dit een algemeen probleem zal zijn.Dus even checken zou ik zeggen en naar de dealer.Bij vervanging van sub-frame word de auto terug uitgelijnd. :T54LIFE
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: ROESTEND SUBFRAME!!!!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als die van mij begint te roesten laat ik hem wel poedercoaten. Dan roest het niet weer.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: ROESTEND SUBFRAME!!!!

Bericht door ARCHIE »

Juist jeroen,maar dat zal dan bij mij toch door VW gebeuren!!Alles wat ik kan vinden zal op hun onkostenlijstje komen.Men koopt zo een dure auto toch niet om elke keer voor het feit te staan met problemen te moeten kampen,omdat VW minderwaardige(zie;onderdelen uit lageloonlanden)gebruikt.Mag VW van mij op de blaren gaan zitten.Daarom zal ik volgende week enkele foto`s op topic plaatsen zodoende dat andere T5-rijders hier eventueel ook aanspraak op kunnen maken.Men koplampen zijn zo ook reeds vervangen omdat er langs binnenkant een condensvorming was.Allemaal mijn probleem niet.Bij het minste naar de dealer en laat ze het maar oplossen.Groeten archie. :T54LIFE
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: ROESTEND SUBFRAME!!!!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Condens in de koplampen heb ik ook. Originele Bosch lampen, heb ze wel niet bij de dealer weg maar toch.
Het zijn de zelfde lampen die er af fabriek inzitten. Vind het ronduit slecht.

Heb ook al nieuw raamrubber gekregen omdat die erin bobbelde. :bonk
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: ROESTEND SUBFRAME!!!!

Bericht door pieters »

Roestend subframe.

Hallo wjwellers,

Inderdaad het subframe bij mij roeste ook.
Niet zo dramatisch direct hoor maar als je 10 jaar of langer met je bus wilt doen dan kon het wel eens verstandig zijn om hier wat ml of ander roestwerend middel te gebruiken.

Maar zo zijn er bij de t5 nog wel meer kritische plekken aan te wijzen.
Dan zou ik de beugel die om je tank zit ook even los nemen en in de ml zetten.
En de beugel van je reserve wiel , en het wiel zelf dan ook maar even.
Tevens zit er aan de binnen kant van je motorruimte een zwart luikje aan de linkerkant van de auto dus als je er in zit. Deze ook maar eens losnemen en schoonmaken en wat tectyl op los laten.

Succes maar weer.
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: ROESTEND SUBFRAME!!!!

Bericht door pieters »

Correctie wjwellers,

Rechterkant als je in de auto zit rechts dus.
Plaats reactie