Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aandrijfas T5

vragen over de T5
Plaats reactie
jan 156
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2007, 08:21
Locatie: Eindhoven

aandrijfas T5

Bericht door jan 156 »

Zijn er onder jullie die ook problemen hebben gehad met een aandrijfas. De T5 van mij is drie jaar oud, heeft nog geen 60000 km gelopen en Is ingericht om de scootmobiel van mijn vrouw mee te kunnen nemen. Verder nooit geen zware lading vervoerd. Vorig jaar heb ik verlengde garantie afgesloten die inmiddels verlopen is per 1 oktober j.l.
Ik hoorde 'iets rammelen' tijdens het rijden. Naar de garage gegaan, blijkt een aandrijfas speling te hebben en die moet vervangen worden. Kosten € 800,-. Geen coulance, niets te verhalen.
Ik ben van plan hierover een brief aan PON te sturen. Ik vind deze slijtage niet moet kunnen optreden bij normaal gebruik en het aantal kilometers dat de auto gelopen heeft. In ieder geval niet bij een 'werkpaard' als de Transporter.
Jan 156
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: aandrijfas T5

Bericht door arie2005 »

Hey jan,

Ik ben 2 weken voor een 85000 km beurtje geweest en ook bij mij werd een defecte aandrijfas (rechter ) geconstateerd.
Ook ik ben verhaal gaan halen bij de dealer, idd geen coulance niks.
Ja mss heeft u wel eens een stoepje genomen zei de jongen...... :bonk :bifun
Belachelijk dat dit zo snel kapot kan gaan, ook ik rij prive, geen zware lading niks, normale rijder.
Volgens de monteur tijdens een stukje proefrijden komt dit regelmatig voor zelfs al op 20000km, nu zei hij zit er een gemodificeerde as onder dus nu geen problemen meer...
Hey dacht ik nog gemodificeerd, dus ze weten dat er het een of ander niet goed is aan dit onderdeel.
Ook ik heb gedachte en brief te schrijven naar pon, dus doe graag met je mee om dit bij pon onder de aandacht te brengen.
Mss zijn er andere wjw ers die dit geprobeerd hebben??? en hier negatieve ervaringen mee hebben zodat wij ons de moeite kunnen sparen.


groeten Arie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: aandrijfas T5

Bericht door painter »

Toevallig werkt een bevriende (ja ik heb nog enkele vrienden ) werknemer bij de VW dealer, en die heeft het wel eerder vermeld, dat een van de meeste klachten van de T5 de aandrijfassen is.
Is algemeen bekend bij de dealers.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: aandrijfas T5

Bericht door InfoMuis »

Mooi dat je particulier bent. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik die inschakelen. Een dergelijk product mag dit niet vertonen binnen 3 jaar. Er moet zeker een tegemoetkoming komen vanaf PON. Particulieren worden tegenwoordig goed bescherm door de wet voor dit soort zaken, en daar hoef je geen verlengde garantie voor af te sluiten. Het bewijs dat het eigenschuld is, ligt bij de dealer.
Gebruikersavatar
jacob t5 nr75
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:50

Re: aandrijfas T5

Bericht door jacob t5 nr75 »

:mail :mail :mail :mail
Hallo jan 156 je hebt mailtje met mijn ervaring met de aandrijfas.

Groeten jacob nr75.

:adhd :klappen :adhd :klappen :zwaai
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: aandrijfas T5

Bericht door edjeraketje »

Wanneer er geen vet in de hoes zit, en dat is waarschijnlijk het geval geweest dan slijt de aandrijfas erg snel. Dit is door Volkswagen zelf bedacht om het vet eruit te laten. Die modificatie is eenzelfde as maar nu afgevult met een lekker smerend vetje.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie