Die rooie is voor 80 % hobbyauto,en een hobby kost nou eenmaal geld.Ook al is het niet veel.
grtz.Harry

Berrie ,Berrie en Rene schreef: Heb een oude suzuki erbij gehad, zo'n rauwe 3 cilinder, hoog toeren bakkie.
Nooit olie ververst. reed altijd op minimum olie peil.
bakkie is 13 jaar geworden bij mij, is gebruikt als ragbak, honden hok etc.
Motor liep perfect.
Berrie
Ik heb het de laatste tijd heel druk , en vaak heb ik dan geen zin meer om online te gaan. Stuur anders maar een mailtje hoor .Berrie en Rene schreef:Ha, die split gaat verwend worden hoor. Mijn vrouw zal er jalours op worden.
Maareh ik zie jou niet meer online, want ik heb wel enkele vragen omtrent die split.
Het heeft met geblazen twin-lucht te maken.
Groeten
juist voor de metaaldeeltjes zit er een oliefilter in het circuit opgenomenbelgacom schreef:Het is toch niet alleen voor de smering dat de olie ververst wordt? Maar ook voor de (metaal)deeltjes die in de olie gaan zitten en daardoor extra slijtage aan het blok veroorzaken. Of is dat ook onzin?
als je 20 jaar je rijbewijs hebt en 15 outo's hebt gehad, dan rijdt je gemiddeld 1.3 jaar met een autoedwin850 schreef:ik heb 20 jaar mijn rijbewijs en heb in totaal ruim 15 auto 's gehad en heb nog NOOIT olie ververst
ook niet met mijn vorige t4 1996 2.4 diesel
totaal megereden bijna 90.000 km en had hem gekocht met 285.000 km en alleen af en toe wat bij vullen ( 8 liter in bijna 2,5 jr )
De viscositeit van olie is niet alleen afhankelijk van vervuiling, maar vooral van temperatuur (bij alfaten zorg ik dat de motor redelijk warm is, maar wel al een tijdje (uurtje ofzo) staat, zo komt er het meeste uit)koekie520 schreef:Mensen die regelmatig hun olie zelf verversen zien het maar al te goed waarom ze het doen. Er is wel degelijk een groot verschil tussen de stroperige olie die je erin giet en dat zwarte water dat er uit komt als je de carterstop lost.
Geloof me, als een autofabrikant zou vinden dat je geen olie hoefde te verversen zou ie ALSNOG zeggen dat je elke "x"kilometer of "y" maanden naar de garage moest omdat ie die dealer ook aan het werk moet houden. Daarnaast gebeurt er bij een onderhoudsbeurt meer dan alleen olie verversen......koekie520 schreef: Als er geen olie ververst zou moeten worden zouden constructeurs er ook voor zorgen dat ze je niet meer hoeven te zien na de verkoop.
greetz
Multivan Generation schreef:wel of niet geschikt zijn voor long life heeft meer een technische achtergrond, zo denk ik.
De pakkingen en keringen zullen anders zijn zo vermoed ik.
Ook is de productie precisie van invloed hierop denk ik..