Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bandenkeuze

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

Ik kon me maat niet vinden van 275/35/20 van Vredestein.
Beetje vreemd wel zomerbanden verkopen maar geen winterbanden hebben in die maat.

Moet ik toch even bij een ander merk shoppen
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

heb je je originele velgen niet meer? een winterband die smaller is heeft meer grip dan een hele brede + het 2e voordeel is de aanschaf van je banden. en je luxe set velgen krijgt miner te verduren van de pekel etc in de winter. denk als je 16 inch neemt je 4 banden hebt waar je anders anderhlave band voor hebt. :wjw weet wel het oog wil ook wat maar tis maar een tip
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bandenkeuze

Bericht door Donald4Motion »

Ik ben aan het kijken voor een extra setje velgen maar wil toch wel de maat van 20 inch behouden.

Bart, Weet jij een mooie oplossing voor een reserve wiel van 20inch?, die ik onder de wagen kan plaatsen.Ik heb nog een 17inch velg eronder zitten maar die kan ik niet gebruiken omdat de maat afwijkt en ik 4motion heb
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

denk dat je 20 inch net niet onder je auto krijgt niet alleen diameter maar ook van wege de dikte (breedte) zal dan een andere oplossing worden ben ik bang of een origine 16 inch velg met een afwijkende banden maat. die dus wel je hoogte heeft van je 20 inch. dan zou je je banden maat moeten omrekenen. heb hier een tabel daar kun je je afwijking uitrekenen met andere afwijkende banden maten
http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm
RUBBEREXPRESS
Damy

Re: bandenkeuze

Bericht door Damy »

De keus voor een (merk) band zit ook tussen de oren...Vredestein kwam laatst in een wintertest als slechtste uit de bus...lijkt mij opzich vreemd, alhoewel ik Bridgestone LM-25 Blizzak winterbanden rijdt, Vredestein staat op zich bekend als prima band.
Maar mijn winterbanden gaan er nog niet onder, veel te warm is het nog...
Ik plaats ze er pas onder als het zeker niet meer boven de 4 of 5 graden uitkomt.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

kom dan op een 205/65r17 band uit die heeft minder dan 1% afwijking in diameter wat geen probleem zal geven met rolafstand. mischien wel met plaatsing onder je bus. dan zou je je 20 inch wiel maat moeten meten en dan kijken of je die diameter kwijt kan onder je bus
Laatst gewijzigd door bartt4 op 08 nov 2008, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

Damy schreef:De keus voor een (merk) band zit ook tussen de oren...Vredestein kwam laatst in een wintertest als slechtste uit de bus...lijkt mij opzich vreemd, alhoewel ik Bridgestone LM-25 Blizzak winterbanden rijdt, Vredestein staat op zich bekend als prima band.
Maar mijn winterbanden gaan er nog niet onder, veel te warm is het nog...
Ik plaats ze er pas onder als het zeker niet meer boven de 4 of 5 graden uitkomt.
heb al 3 keer moeten krabben op ochtend vroeg en blader rotsooi op de wegen ik heb ze er lekker onder.
Wat betreft testen tja tis maar net wat er getest word en in welke banden maten vredestijn is een goede winterband de snowtrac 3 kwam als zeer geschikt uit test. de meeste a merken leveren goede winterbanden juist de c merken en de budget merken presteren ver onder de maat. helemaal op nat wegdek in losse sneeuw doen de meeste het wel goed maar tja waneer sneeuwt het hier nu. tis meer regen dorre bladeren etc
RUBBEREXPRESS
Damy

Re: bandenkeuze

Bericht door Damy »

haha, ik heb echt nog niet 1x moeten krabben....maar overdag was het vd week 10 a 13 graden...dus veel te warm voor winterbanden, dan werken ze averechts volgens de geleerden... :ikrij
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: bandenkeuze

Bericht door bartt4 »

daar verscillen meningen over die discussie is eindeloos te voeren. wanneer wisselen wanneer niet. \moeten op me werk ongeveer 2000 autos wisselen wat dus niet allemaal in december te doen is gemiddeld hoeden wij van november tot eind maart aan. rond de 10 graden wint een winterband. mits het nat is.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie