Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lmm

vragen over de T4
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: lmm

Bericht door F. de Boer »

daimen schreef:pierburg :muur

Hoe hoog is de spanning die er opstaat?
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lmm

Bericht door Roger B. (11)61 »

filter of LMM?

er zijn LMM types met een dunne draad als meesonde, die gaan vrij snel stuk van vervuiling door oa vettigheid van je filter. Die met een plaatje (zoasl die van Mercedes) kunnen er een stuk beter tegen.

Als je LMM vanuit de electronica opgeblazen wordt heb je een groter probleem, dan zou het ook nog weleens aan je motormanagement kunnen liggen........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: lmm

Bericht door F. de Boer »

Roger B. schreef:filter of LMM?

er zijn LMM types met een dunne draad als meesonde, die gaan vrij snel stuk van vervuiling door oa vettigheid van je filter. Die met een plaatje (zoasl die van Mercedes) kunnen er een stuk beter tegen.

Als je LMM vanuit de electronica opgeblazen wordt heb je een groter probleem, dan zou het ook nog weleens aan je motormanagement kunnen liggen........
De LMM!
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: lmm

Bericht door daimen »

heb er een met een plaatje,maar ik denk dat het filter van knd het probleem is op het tdi forum was er ook een die dit probleem had.
ik heb de bedrading nagelopen en doorgemeten geen fout te ontdekken du zeg het maar diode is de eenigste op lossing
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lmm

Bericht door Roger B. (11)61 »

op het TDI forum verkondigd men dat de LMM alleen funcite heeft voor EGR en roetbeperking, niet voor de motorloop (mits er een diode in de plaats gezet wordt) hier is men daar minder van overtuigd
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: lmm

Bericht door F. de Boer »

Roger B. schreef:op het TDI forum verkondigd men dat de LMM alleen funcite heeft voor EGR en roetbeperking, niet voor de motorloop (mits er een diode in de plaats gezet wordt) hier is men daar minder van overtuigd
Met diode moet egr dicht zijn, hij roet dan wel veel meer met een diode.(hij krijgt direct de volle mep)
Maar hij gaat wel direct als de brandweer, heb het zelf een keer uitgeprobeerd. :jump :jump
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: lmm

Bericht door daimen »

f.de.boer als ik het zo lees heb je de diode er niet meer in zitten waarom heb je hem er tussen uit gehaald
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: lmm

Bericht door F. de Boer »

daimen schreef:f.de.boer als ik het zo lees heb je de diode er niet meer in zitten waarom heb je hem er tussen uit gehaald
Hij blaasde er wat teveel roet uit, het reed we lekker.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: lmm

Bericht door daimen »

had je de egr wel afgedopt
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: lmm

Bericht door Ron---63--- »

Ga je misschien met draaiende motor door de wasstraat ?? De LMM houd nl niet echt van vocht dus kan ie natte lucht aanzuigen als de waterstralen in je lamellenrooster spuit.
Tis maar een idee?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: lmm

Bericht door F. de Boer »

daimen schreef:had je de egr wel afgedopt
Ja, deze is afgedopt.

Alleen bij het wegrijden kwam er behoorlijk zwarte rook eruit.

Maar ik bedenk me nu dat ik toen volgens mij de luchtinlaat niet had schoongemaakt.

Ik ga hem er nog eens aan hangen "de luchtinlaat heb ik nu wel schoon" kan ik nog eens even zien wat het doet.

Word vervolgd
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lmm

Bericht door sgsdebruijn »

zal wel blijven roeten hoor, zeker als je bv stil staat en kort gas geeft heb je een wolkje. is normaal ook wel maar nu ietsjes meer.

Of bv bij lomp gasgeven, dus je komt aanrijden, stoplicht staat op rood, uitrollen, stoplicht op groen en gas er vol op dan heb je ook wel wat roetontwikkeling :gif
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lmm

Bericht door Roger B. (11)61 »

sgsdebruijn schreef:Of bv bij lomp gasgeven,
zou bij mij dus altijd zijn........pedaal kent maar twee standen, helemaal boven en helemaal beneden :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lmm

Bericht door sgsdebruijn »

Roger B. schreef:
sgsdebruijn schreef:Of bv bij lomp gasgeven,
zou bij mij dus altijd zijn........pedaal kent maar twee standen, helemaal boven en helemaal beneden :bifun
Met oostenwind ruiken we altijd zo'n diesellucht hier onder Rotterdam, ben jij dat dan die aan het schueren :ikrij is
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lmm

Bericht door Multivan Generation »

daimen schreef:heb er een met een plaatje,maar ik denk dat het filter van knd het probleem is op het tdi forum was er ook een die dit probleem had.
ik heb de bedrading nagelopen en doorgemeten geen fout te ontdekken du zeg het maar diode is de eenigste op lossing
Je had het probleem toch ook al voordat je het filter hebt vervangen? :knipoog
Hoe gaat het nu met je bus?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie