Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat - OPGELOST !! -

vragen over de T4
Rozwen
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:56
Locatie: Lostanges Frankrijk

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Rozwen »

Ik wil niet eigenwijs zijn maar zit die demper van de 2.4 niet na de bocht, in de lengte met de auto dus?

http://www.taec.nl/walker/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

waar haal je dat vandaan, op je link krijg ik geen afbeeldingen alleen nummers
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Rozwen
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:56
Locatie: Lostanges Frankrijk

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Rozwen »

Roger B. (11)61 schreef:waar haal je dat vandaan, op je link krijg ik geen afbeeldingen alleen nummers
Als je met Internet-Explorer op op die site zoekt krijg je onder het auto type (VW /transporter t4 /1991) de afbeelding van het hele uitlaatsysteem. Met Opera zag ik het ook niet.

Past die oude uitlaat dan zomaar naadloos op een T4 2.5 van bj 2000?
Als ik een garage had schroefde ik die handel er weer onderuit en laste er een pijpje tussen , nu kan ik weinig inbrengen.
Ze bieden alleen aan om dan een Kat. te plaatsen. Het was tijdens een APK keuring (met steekproef ook nog toevallig) die kan ik niet meer terugschroeven.
Laatst gewijzigd door Rozwen op 11 mar 2010, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Ron---63--- »

Tuurlijk mag je eigenwijs zijn :knipoog er zijn idd types waarbij de demper NA de bocht zit maar je hebt dus ook types waar ie VOOR de bocht zit.
Dat type had ik dus....
Ik heb van jou genoemde site ff een screenshot gemaakt ,kun je het zelf zien.......
Bijlagen
uitlaat.JPG
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Rozwen
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:56
Locatie: Lostanges Frankrijk

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Rozwen »

Daar lijkt die op ja. Alleen dat extra verzetje op het plaatje bij de middendemper zit er niet in.

Begin intussen behoorlijk te balen, is er niet iemand in de buurt die de middelen en mogelijkheid heeft om deze demper om te zetten naar een pijp, tegen kosten natuurlijk. Makkelijk afschroefbaar ;-)
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door harry t5 191 »

Waarom kun je niet teruggaan als er bij een reparatie een verkeerd onderdeel gemonteerd wordt?
Of is er iets anders aan de hand?
Je hebt toch betaald,mag je ook goed werk verwachten.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

Rozwen schreef:Daar lijkt die op ja. Alleen dat extra verzetje op het plaatje bij de middendemper zit er niet in.

Begin intussen behoorlijk te balen, is er niet iemand in de buurt die de middelen en mogelijkheid heeft om deze demper om te zetten naar een pijp, tegen kosten natuurlijk. Makkelijk afschroefbaar ;-)

euhh waarom kijk je in hemelsnaam naar een demper van een 2,4D als je een 102 pk TDI hebt??

een TDI heeft op de plek van die eerste cilindervormige "demper" een kat zitten, een 2,4D niet.

hebben ze je een 2,4D stuk er onder gehangen dan? dan zou ik zowieso terug gaan, garantie heet dat, ik heb een TDI dus moet er ook een TDI onderdeel onder, en anders geld terug en ding er onderuit (maar ze hebben die oude natuurlijk niet meer.....vooraf even vragen, eventueel katvervanger halen en dat hun die terug plaatsen ipv de originele buis
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Pascal-141 »

Ik zou , zoals ik al eerder zei , je oude kat terugeisen , en er een reparatiepijp laten oplassen , de kat zelf gaat toch nooit kapot , daarvoor is die te stevig (ik heb het over de uitlaat zelf , niet de inhoud van de kat ) .
Dit is een foto van zo een reparatiepijp :
Afbeelding
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als je nog drie weken wacht weet je zeker dat je oude kat al bij de oud ijzer boer ligt :bonk :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Ron---63--- »

Mocht de kat zijn weggegooid heeft mn vader ook nog zn kat liggen voor je. Die heeft 2 jaar onder de bus gehangen en nu ligtie in de schuur.
Maar inderdaad hebben ze de verkeerde spullen op je bus gezet zoals anderen aangeven, dus je moet er gewoon werk van maken !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Rozwen
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:56
Locatie: Lostanges Frankrijk

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Rozwen »

De auto is nu APK gekeurd (en had ook toevallig nog een steekproef) ik denk dat als ik de oude Kat. terugplaats weer kosten moet maken en het resultaat niet beter is. Immers geeft ook de Kat. weerstand in de uitlaat.

Doordat er een gat in de pijp zat heeft die mij door de mindere weerstand een beetje erg verwend denk ik.

Geen idee of die met een lege rechte pijp beter rijdt, maar de garage had zo'n katvervangpijp niet, dat was/is het probleem, officieel weten ze van niks, deze zou ook minder weerstand moeten hebben zeiden ze.

Misschien dat ik van de zomer er eens onder kruip en de pijp vóór de middendemper lost maak om te testen.

Tot zover iedereen bedankt voor de reacties en moeite. wel leerzaam allemaal.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door harry t5 191 »

Conclusie? :ie :ie :ie

Dus gewoon doorrijden ondanks eventuele motorschade! :lach
Verstandig? Och , ieder zijn eigen beslissing toch?

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Multivan Generation »

ik zou er de juiste diameter onder hangen,
zonder demper of katalysator,
maar een zogenoemde roetkatvervangende pijp..

Dan heb je "het vertrouwde gevoel" weer terug,
en je motor zal je op de lange termijn dankbaar zijn.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door koos 890 »

Rozwen , ik had er ook een dempertje onder hangen ipv de Kat. maar had geen verlies hoor . De demper hangt nu bij Sjaak onder
de bus en hij was er OOK tevreden over .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Rozwen
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:56
Locatie: Lostanges Frankrijk

Re: Vermogen kwijt na nieuwe uitlaat

Bericht door Rozwen »

koos 890 schreef:Rozwen , ik had er ook een dempertje onder hangen ipv de Kat. maar had geen verlies hoor . De demper hangt nu bij Sjaak onder
de bus en hij was er OOK tevreden over .

Dank je Koos! eindelijk antwoord op m'n vraag door een ervaringsdeskundige. :yes

Deze draad wordt soms niet helemaal begrepen/gelezen.

Vastgesteld kan worden dat een gat in de uitlaat (na de eerste demper/katalysator) tot een veel beter vermogen leidt door het veel sneller reageren van de turbo. Eigenlijk ook wel logisch. Vandaar mijn teleurstelling na reparatie.
Had ik de chip tuning later laten doen (met een niet defecte uitlaat) was het gevoel wellicht heel anders geweest.

Aan de auto mankeert verder niets, ik bén terug geweest en hij is uitgebreid nagezien ook met de laptop, niets aan de hand was de conclusie.

Iedereen dank voor het meedenken, ik zou zeggen.... voor een beter begrip...boor daar zelf eens een gat :gekte
Laatst gewijzigd door Rozwen op 12 mar 2010, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie