Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Foutcode P0171 icm P0300

vragen over de T4
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door ZwedenTransporter »

Hoi Multivan Generation

Excuses maar ik was stellig ervan overtuigd dat ik het gemeld had maar de gasklephuis is toen helemaal schoongemaakt.
Mijn garage had het inderdaad ook over de potentiometer.
Nu weet ik er niet zoveel van maar als ik in ETKA kijkt onder 133-20 dan zie ik hem zitten aan de onderkant van het huis onder nummer 5 en omdat ik een automaat heb zou het artikelnummer 037 907 385 M moeten zijn
Ik kan geen prijzen zien dus is dat afwachten.
Maar wat is nu wijsheid : gasklephuis er uit halen, naar de dealer gaan en dat onderdeel vervangen of het huis in zijn geheel laten reviseren wat me 140 euro gaat kosten ?
Ik weet namelijk niet wat er nog meer defekt kan zijn en wat er allemaal in zit ?
Klopt het dat het achter het zwarte kapje zit ?

Ik ben weer wat wijzer geworden, bedankt :jumpklap
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door Multivan Generation »

ik verwacht/hoop dat het met het vervangen van de potentiometer opgelost wordt.

Onderdeelnummer wat jij gaf kost rond de 100 euro
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door dennisvt4 »

een bobine die regelmatig vonkt kan nog steeds problemen krijgen, heb dit net met een golfje 3 gehad ...dacht ook dat het ergens anders moest zitten omdat ie wel vonkte, dacht aan de nokkenas sensor, heb die getest met een zelfgemaakte led tester en gaf wel signaal, bleek toch de bobine te zijn

rijdt nu gelukkig weer als een zonnetje
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door ZwedenTransporter »

Multivan Generation schreef:ik verwacht/hoop dat het met het vervangen van de potentiometer opgelost wordt.

Onderdeelnummer wat jij gaf kost rond de 100 euro
Maar dan ga ik voor de 40 euro meer voor revisie van het gasklephuis want dan wordt die nagekeken, gerepareerd en getest.
Het wordt gedaan door ECU repair centre in Helmond, misschien zegt iemand dat wat ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door Multivan Generation »

dat zou ik voor dat extra geld ook doen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door ZwedenTransporter »

Probleem is naar alle waarschijnlijkheid opgelost, tijd zal het leren
Hoe durf ik eigenlijk niet te zeggen :muur :muur :muur maar ga het toch doen, even door het stof :lach
Mijn garage heeft alles er uit gehaald en schoongemaakt, LMM en slangen en het gasklephuis.
Toen die klaar was heb ik alles er in gezet.
Omdat die nog steeds code P0171 gaf en dat dit misschien veroorzaakt werd door de pot meter in het gasklephuis wilde ik het gasklephuis vandaag er uit halen om het op te sturen.
Tijdens het verwijderen van de slang tussen de LMM en gasklephuis zag ik dat er een aansluiting zat die open was dus moet daar iets op aangesloten hebben gezeten en ja hoor de slang van het motorblok :ie
Helemaal niet opgelet en dus vergeten om die aan te sluiten :bonk :muur
Net stationair laten draaien en 20km mee gereden en weer stationair laten draaien en geen foutcodes meer
M.a.w. hij loopt nu weer als een zonnetje en schakeld perfekt :toppie
In de komende tijd ga ik er nu meer mee rijden om te zien hoe die het blijft doen.

Iedereen hartelijk dank voor alle adviezen en hulp :yes

Nog even een vraagje over VagCom, ik heb 3.11 op de PC en mijn vraag is hoe en waar kan ik de automatenbakolie temperatuur zien ?
En als ik start krijg ik service melding te zien, is dat te verwijderen en zo ja waar en hoe ?

Mvg
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door Multivan Generation »

mooi mooi.

Dan kunnen jullie weer fijn genieten van een prettig rijdende bus :jump :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door ZwedenTransporter »

jan2009 schreef:Wat betreft die service melding , misschien kan je hier iets mee ?
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... setten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is gelukt maar ik moest wel iets meer doen. Ik las dit op een ander forum :
Je moet dit doen :
dagtellerknopje indrukken -- contact aanzetten -- knopje los -- klokknopje naar rechts draaien. (de 1e teller is nu gereset)
dagtellerknopje indrukken en weer loslaten (hiermee schakel je over naar de 2e service-teller) klokknopje naar rechts draaien.
Nu zijn beide service-tellers teruggezet.
Contact uit.

Zo uitegevoerd en service INSP is weg. :toppie
Nu nog hoe ik de automatenbakolie temperatuur kan zien in VagCom dacht ik ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door GerJol 716 »

Let wel op dat SERVICE-INSP betekent dat er groot onderhoud volgens het onderhoudsinterval nodig is.
SERVICE-OIL bijvoorbeeld staat voor een kleine onderhoudsbeurt.

Normaliter zou je maar een van de twee meldingen moeten resetten, en niet beide tegelijk.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door ZwedenTransporter »

Olie temp ook gevonden dus alles klaar.
Iedereen bedankt :jumpklap
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door Multivan Generation »

gelukkig maar dat je toen de knoop niet doorgehakt hem ten negatieve van de T4.

Misschien kun je nog ter aanvulling een extra oliekoeler monteren,
zodat de automatenbak olie beter gekoeld wordt? ---> preventief..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Foutcode P0171 icm P0300

Bericht door ZwedenTransporter »

Inderdaad ben ik erg blij dat het zo gelopen is en wat betreft een T4 is mijn mening nog steeds goed, alleen een automaat dat zal het niet meer worden al rijd het overheerlijk.
Ik overweeg een luchtkoeler er op te zetten maar even pas op de plaats
Ik heb al veel geld uitgegeven en er moet nog een rembekrachtiger in.
Ik ga er voorlopig even mee rijden en de laptop er bij om de temperatuur van de olie in de automaatbak in de gaten te houden maar ik moet dan een duidelijk antwoord hebben wat nu de juiste temperatuur is voor de olie en wanneer die te hoog wordt.
Maar die vraag staat al in de andere topic over automaat camper.
Afbeelding
Plaats reactie