Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dsg in de bergen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: dsg in de bergen

Bericht door WouterW »

http://www.google.nl/url?q=http://m.eba ... RCn1ddWdcw

Ze verkopen ze, dus zullen ze erin ziten.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: dsg in de bergen

Bericht door Erdem50 »

heemskerk schreef:Resume; zit er nu wel of geen 2massavliegwiel in de DSG uitvoeringen?

Lees anders mijn bericht nog even terug.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: dsg in de bergen

Bericht door Burp »

Heb ik me toch vergist. Weer wat bijgeleerd. :bonk
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: dsg in de bergen

Bericht door heemskerk »

Erdem50 schreef:
heemskerk schreef:Resume; zit er nu wel of geen 2massavliegwiel in de DSG uitvoeringen?

Lees anders mijn bericht nog even terug.

Gelijk, weer helemaal op de hoogte, dank!
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: dsg in de bergen

Bericht door fiddler »

Heb de laatste 2 jaar vrij veel medium bergwerk gedaan, midden Frankrijk, Duitsland. Helling op zette ik hem wel eens handmatig van 5 naar 4 bij een langere konstante klim van een wat lagere snelheid zo rond de 50 dacht ik. Gevoelsmatig vond ik het toerental wat te laag voor "zwaarder werk", en dat zag je ook aan het brandstof verbruik; werd dan zuiniger in 4 t.o.v. 5. Ik zou de bak wat die 4 en 5 toerentallen betreft willen laten tunen, maar dat mag niet voor de garantie van VW hier, en ook niet bij een Duitse dealer, dat heb ik geprobeerd. Bij een lange konstante afdaling kan je rustig N kiezen als je de motor wil sparen, bij het terug zetten in D wordt het juiste motor toerental automaties opgezocht voor de koppeling ingrijpt; niks tussen gas compensatie. Ik vind mijn huidige 140 pk 2.0 motor wel onderdoen voor mijn vorige 100 pk 2.5 TDI kwa direkte power bij inhalen en helling op rijden. Maar dat was volgens mij ook een betere en soepelere motor wat koppel en toerental bereik betreft. Trok ook redelijk snel door naar 170 bij inhalen in Duitsland, met m'n DSG T5 ben ik geneigd wat voor zichtiger te zijn omdat ie trager aanvoelt. Als je hem ineens op z'n lazer geeft heb je het gevoel dat een en ander eerst door de komputerij wordt uitgerekend voor dat ie reageert. Maar ik geef wel de voorkeur aan de DSG boven veel automaten waar ik vroeger wel mee reed, zoals Volvo en Amerikanen met Borg Warner bakken. Ben benieuwd trouwens naar hoe een handgeschakelde T5 met 2.0 motor zich gedraagt in de bergen. DSG kost wat poen, maar ik zou het weer doen, lekker relakst en makkelijk om mee te rijen ... - F
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: dsg in de bergen

Bericht door heemskerk »

fiddler schreef:Heb de laatste 2 jaar vrij veel medium bergwerk gedaan, midden Frankrijk, Duitsland. Helling op zette ik hem wel eens handmatig van 5 naar 4 bij een langere konstante klim van een wat lagere snelheid zo rond de 50 dacht ik. Gevoelsmatig vond ik het toerental wat te laag voor "zwaarder werk", en dat zag je ook aan het brandstof verbruik; werd dan zuiniger in 4 t.o.v. 5. Ik zou de bak wat die 4 en 5 toerentallen betreft willen laten tunen, maar dat mag niet voor de garantie van VW hier, en ook niet bij een Duitse dealer, dat heb ik geprobeerd. Bij een lange konstante afdaling kan je rustig N kiezen als je de motor wil sparen, bij het terug zetten in D wordt het juiste motor toerental automaties opgezocht voor de koppeling ingrijpt; niks tussen gas compensatie. Ik vind mijn huidige 140 pk 2.0 motor wel onderdoen voor mijn vorige 100 pk 2.5 TDI kwa direkte power bij inhalen en helling op rijden. Maar dat was volgens mij ook een betere en soepelere motor wat koppel en toerental bereik betreft. Trok ook redelijk snel door naar 170 bij inhalen in Duitsland, met m'n DSG T5 ben ik geneigd wat voor zichtiger te zijn omdat ie trager aanvoelt. Als je hem ineens op z'n lazer geeft heb je het gevoel dat een en ander eerst door de komputerij wordt uitgerekend voor dat ie reageert. Maar ik geef wel de voorkeur aan de DSG boven veel automaten waar ik vroeger wel mee reed, zoals Volvo en Amerikanen met Borg Warner bakken. Ben benieuwd trouwens naar hoe een handgeschakelde T5 met 2.0 motor zich gedraagt in de bergen. DSG kost wat poen, maar ik zou het weer doen, lekker relakst en makkelijk om mee te rijen ... - F
Vind dat ie dan ook té hoog in toeren blijft hangen/gaan terwijl het maximum koppel al in een veel lager toerengebied bereikt is.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: dsg in de bergen

Bericht door fiddler »

heemskerk schreef:Vind dat ie dan ook té hoog in toeren blijft hangen/gaan terwijl het maximum koppel al in een veel lager toerengebied bereikt is.
Dat klopt wel een beetje, maar ik ben niet (meer) zo'n scheurneus eigenlijk .... trouwens, vergeleken bij mijn eerste bus, 6 volts benzine V4 Transit met wel 70 pk (met veel moeite wel 70km helling-op bij Koblenz), is die 140pk DSG kar wel een hele verbetering.
Plaats reactie