Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

navigatie

vragen over de T5
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Volgens mij is alles waar bpm over wordt geheven geen accesoires en op kenteken staat een bpm bedrag en dan weten ze ook wat de nieuwwaarde van de auto is, en daar betaal je de bijtelling over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

ja maar als ondernemer betaal je geen bpm meer, tenminste ikke niet... :happy
er is mij verteld door mn boekie dat de meeste accesoires er niet bij horen..
nou kreeg ik ook een apparte rekening van de dealer met de kale bus en een met alle extra's er op..
maar ga t ff uitpluizen..
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

In principe vorder je de bpm terug van de belastingdienst alleen wordt dit bij de dealer verrekend, na 1 juli 2005 moest je dit voorschieten en kon je de bpm terugvorderen. Omdat dit om grote bedragen ging zakte de bedrijfsautomarkt in elkaar, nu hoef je dit niet meer voor te financieren, maar bij bedrijfsauto's die na 1 juli zijn geregistreerd, zijn bpm geregistreerde auto's en betaald dus ook bijtelling over het bpm-bedrag. Aan de hand van het bpm-bedrag wat op je kenteken staat geregisteerd kan de belastingdienst de nieuwprijs van de auto bepalen.

Een klant van mij werkt bij de audi importeur in Leusden hier zijn er een aantal door de belastingdienst aangepakt. Deze heren reden in een luxe aangekleden audi en gaven een bedrag van een kale audi op aan de belastingdienst. Er was er 1 bij die 10.000 euri moest bijbetalen over de afgelopen 5 jaar, kreeg voor de mazzel 100% boete werd dus 20.000 euri :ie wat ie moest betalen. Op de opgegeven waarde van de auto wordt stenger op gecontroleerd, dus neem geen onnodige risico's je bent bij die gasten altijd de verliezer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

het verschil is denk ik het volgende:

Opties: af-fabriek bestellen dus bijtelling want cataloguswaarde stijgt.

Accesoires: naderhand op- en aanbrengen van zaken, geen bijtelling.

Dus wil je lederen interieur, laat hem dan achteraf daarvan voorzien,
evenals navigatiesysteem naderhand, is trouwens ook nog een de helft (!) goedkoper. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie