Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

navigatie

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 aug 2007, 21:41
Locatie: Landgraaf

navigatie

Bericht door Roger »

hallo allemaal.

Heb even een vraag.
ik ga van de week een t5 bestellen dus nieuw.
Kan van een ex collega die bij opel werkt een radio nav krijgen.
VDO Dayton ms 4200.
Wie heeft er ervaring of dat zo in de T5 met radio voor berijding past.
heeft de 2.5 130 pk een pen bezetting op de radio stekker die het snelheids signaal van de auto weer geeft.

verder is er iemand die nog tips heeft over het bestellen van een nieuwe t5
dubbele cabbine waar je bij het kopen van personen auto niet op hoeft te letten. wil ook een dak spoiler en aan de zijkant van die buizen weet even niet de naam. kan dat beter achter af bij een bedrijf wat dan goedkoper is of niet doen. dan de glas look panelen wat is daar mee en moet ik bij de kinderen achter ramen pakken die open kunnen .

jongens denk eens even mee met mij niet dat ik wat vergeet .
al vast bedank .
Roger
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: navigatie

Bericht door JP »

Roger schreef:wil ook een dak spoiler ................
Denk erom dat een T5 196cm hoog is, een parkeergarage is heel vaak maar 200cm met een dakspoiler past je dus niet meer in een 200cm garage!

Verder heb ik niet voor schuifruitjes in de dubbel cabine gekozen, er zitten uitblaas gaten van airco/blower in de C stijl achterin.

Side bars (zo heten die dingen) heb ik wel gedaan, puur uiterlijk en een stukje schade beperking, mocht mijn vrouw een paaltje over het hoofd zien.

Veel plezier met de aanschaf en succes met het tijd doden (ik moet 3 maanden wachten) tijdens het wachten.

Groet JP
Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 aug 2007, 21:41
Locatie: Landgraaf

dakspoiler

Bericht door Roger »

hallo als ik nu een spoiler pak achter boven deuren gaat dat dan wel.
groetjes Roger
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

als je regelmatig mensen achterin hebt is een dubbele schuifdeur (dus links en rechts) erg makelijk: dan is het echt een personenauto.
Nog geen moment spijt van gehad.
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

een spoiler net boven de achterruiten is onwijs mooi.. heb het ook gedaan ivm de hoogte in parkeer garages. ze hadden ze eerst niet voor achterdeuren maar na een beetje zagen en polijsten wel :happy

denk eerst na over het budget wat je hebt te besteden en ga dan de lijst doorwerken bij de dealer :lach

groeten
ruud
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: dakspoiler

Bericht door JP »

Roger schreef:hallo als ik nu een spoiler pak achter boven deuren gaat dat dan wel.
groetjes Roger
Zoals Bob de bosbouwer al schrijft gaat dat inderdaad wel en ik ben het volledig met hem eens dat die echt heel erg mooi is !!!!!!!!!

Ik ben het verder ook met hem eens van het budget, je kan je echt helemaal gek kopen op een T5 :happy

http://www.vwbedrijfswagens.nl/index/ho ... nl,00.html
Prijslijst!

Veel succes en plezier
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: navigatie

Bericht door Franck846 »

Roger schreef:hallo allemaal.

Heb even een vraag.
ik ga van de week een t5 bestellen dus nieuw.
Kan van een ex collega die bij opel werkt een radio nav krijgen.
VDO Dayton ms 4200.
Wie heeft er ervaring of dat zo in de T5 met radio voor berijding past.
heeft de 2.5 130 pk een pen bezetting op de radio stekker die het snelheids signaal van de auto weer geeft.

Roger
Geen idee,maar neem je vrouw eens mee een geef haar een routekaart :bifun :bifun :bifun
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Op de iso stekker zit een paars/witte draad, dit is de pulsedraad die het snelheidssignaal doorgeeft.
Je hebt bij DE VW GARAGE een spoiler die op achterdeuren past dus hoef je niet te zagen en polijsten (en als wjw-er ook nog korting) even op hun site kijken, de link staat hiernaast.
Glaslook panelen heb ik van echt glas, veel mooier om te zien en ook de ramen van de dubbele cabine met folie laten beplakken (mooi om te zien en houdt een hoop warmte/zonneschijn buiten)

Als je een eigen bedrijf hebt zou ik dingen die bij de auto af-fabriek worden gerekend naderhand in laten bouwen/op laten zetten. Dit scheelt weer met de bijtelling. Bij mijn volgende T5 laat ik dubbele cabine, leer, navi e.d. allemaal achteraf inbouwen kost net zoveel maar hebt meer keuze en vaak mooier. :zodenkikerookover :yes

oja vergeet de extra koelvloeistofverwarmer niet te bestellen is je auto sneller op temp. in de wintermaanden
Laatst gewijzigd door peter T5 op 20 aug 2007, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

de lijk staat hiernaast.
kan een lijk nog staan dan ? :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

als ze stijf zijn wel :ie :bifun

heb het maar even veranderd :knipoog
Afbeelding
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

@ peter T5.
ja weet dat ze er bij de dealer ook zijn.... de mijne komt daar ook vandaan.. :lach
maarrre nog ff tipje.. vanaf fabriek inbouwen heeft totaal nix met je bijtelling te maken... dit gaat over de catalogus waarde... daar kun je gewoon je accesoires afhalen... scheelt meestal aanzienlijk.. en daar komt nog t voordeel bij dat het er af fabriek in zit. en je je bussie niet weer een week kwijt bent... das nl heel erg vervelend als je net gewend bent aan m :love
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

navi, leer en dc zijn geen accesoires en daar betaal je dus wel bijtelling over, net als lm velgen indien je die af-fabriek besteld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

i love mijn boekhouder.... :happy volgens deze hoef je alleen maar de catalogus waarde(kaal) op te geven...
dussssss dat gaan we dan ook heerlijk proberen... :bifun :bifun :bifun :bifun
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

oke maar als je een controle krijgt en meneer de inspecteur beslist anders heb jij een probleem en niet je boekhouder. Jij bent ten allertijden verantwoordelijk voor je boekhouding en belastingaangifte.
Laatst gewijzigd door peter T5 op 20 aug 2007, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

daar heeft u misschien ook wel een punt....
zal t wel s ff gaan na vragen bij onze grote vrienden van de blauwe enveloppe :bonk
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Plaats reactie