Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruise control heractiveren?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Cruise control heractiveren?

Bericht door Chewbacca »

DE KNEU schreef: 06 mar 2021, 10:36 Trekhaak?Dan eens de elektra connector nakijken deze kan ook een storing geven op de CC.Sommige hebben een microswitch die bij aansluiten stekker van aanhanger de remlichten op de bus uitzet.
Ik heb wel een trekhaak. Maar daar ben ik niet bij in de buurt geweest, ik heb de halve voorkant uitgebouwd gehad...
Zou gek zijn dat die ineens ermee stopt. En daarbij, ook als ik rij, zie ik de signalen van het rem- en koppelingspedaal wel doorkomen.

--
Vandaag de teller maar weer even uitgebouwd. Pin 7 gevonden, en ook achterop de zekeringkast U2/2 gevonden.
Met een dun stukje koperdraad in de stekker lukte het ook om hem door te meten -> goed signaal, ook bij manipuleren van de kabel.
Na opnieuw aansluiten hetzelfde resultaat: er komt een snelheid in groep 006 te zien die bij lage snelheden stabiel is, bij hogere niet...
Dus de sensor maar even opgezocht (ook om het juiste nummer even te vinden)... deze zit precies onder het deel waar ik bij het inbouwen wat koelvloeistof heb gemorst (ik had de warmtewisselaar vooraf al gevuld) -> wellicht dat deze hierdoor defect is geraakt (al is er nu niks geks te zien).

Maar toch eerst een nieuwe bestellen (voor die 15 euro kan ik dat wel proberen). De rest van de bekabeling lijkt in orde, dus als het de sensor zelf niet is dan zou alleen de tellerunit zelf nog overblijven?
Lees nu nog iets over de codering van de tellerunit -> lijkt mij onwaarschijnlijk dat door een langere periode zonder stroom deze instelling veranderd zou zijn?
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Cruise control heractiveren?

Bericht door Chewbacca »

Om onduidelijke redenen werkt de cruise control nu de hele week... met wind, regen en zonneschijn... op vlakke en hobbelige wegen...
Geen idee waarom, er is niks door mij gedaan sinds de laatste post, maar ik vind het wel fijn :yes
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Cruise control heractiveren?

Bericht door Snautzer »

:jump
Plaats reactie