Dacht dat ook altijd het advies werd gegeven om de kachel aan te zetten als de motortemp. te hoog oploopt.bovis schreef: ↑22 jul 2024, 11:30 Vanochtend bij 6 garages langs geweest. Allemaal geen tijd helaas.
Thermostaat werd uitgesloten (leidingen zijn warm). Koppakking lijkt het ook niet te zijn.
Dus waterpomp en/of temperatuursensor blijft over denk ik.
Haal nu voor de zekerheid maar nieuwe pomp, en rij voorzichtig door.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hete motor
- Jan anno NU
Re: Hete motor
Ik ben niet heel technisch, maar dit begrijp ik niet. Als de motor te warm wordt doordat de thermostaat niet goed werkt, worden de leidingen toch ook warm?
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
Vandaag ziet temperatuur er weer normaal uit.
Zou het de warme dag gisteren zijn geweest?
Net ook getankt: 1 op 9,7. Is ook wel eens beter geweest.
We gokken het er maar op: morgen boot naar Noorwegen en neem adviezen mee.
Zou het de warme dag gisteren zijn geweest?
Net ook getankt: 1 op 9,7. Is ook wel eens beter geweest.
We gokken het er maar op: morgen boot naar Noorwegen en neem adviezen mee.
Een goed, degelijk ouderwets advies! Zo zijn wij ook nog wel de bergen ingereden, met de kachel aan en de ramen wijdopen!Jan anno NU schreef: ↑22 jul 2024, 12:48 Dacht dat ook altijd het advies werd gegeven om de kachel aan te zetten als de motortemp. te hoog oploopt.
En soms moest 'ie dan ook even afkoelen...:
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
- Multivan Generation
- Contacteer:
aanvoerend naar thermostaat wel,
maar als die niet opent, dan blijft de leiding vanaf de thermostaat kouder..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Jan anno NU
Wellicht ten overvloede , afhankelijk van hoe je route was.
Vergeet je niet terug te schakelen als je eens wat moet klimmen , anders krijgt elke motor het echt warm als je deze in de hoogste versnelling laat klimmen.
En vergeet nu eens die verbruikscijfers , laat die motor goed op toeren draaien dat vindt ze fijn.
Dat snap ik dan weer wel, verschil in temperatuur tussen aan- en afvoerleidingen.Multivan Generation schreef: ↑22 jul 2024, 14:13aanvoerend naar thermostaat wel,
maar als die niet opent, dan blijft de leiding vanaf de thermostaat kouder..
Maar ik blijf het advies van Jan ook heel goed vinden. Ik ben niet zo technisch, maar oud genoeg om te weten dat 'vroegûh' motoren het soms warm kregen, zeker als het buiten al warm was en je de auto (lange reis, zwaar beladen, evt. in de bergen) zwaar belastte. Was heel gewoon, dan idd kachel aan en raampjes open, en als het lampje dan toch aan ging: gewoon even langs de kant van de weg laten afkoelen, en dan weer verder. Was niks bijzonders, en ook geen bepaald gebrek aan de auto. Zo ging dat gewoon.
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
Bart & Marga
Dag bussers,
Nog even een update: na Duitsland geen hete motor meer gehad. Naar Lofoten gereden zonder problemen (was prachtig!). Dus wat het nu was weet ik niet, maar het lijkt eenmalig.
Groet,
Boaz
Nog even een update: na Duitsland geen hete motor meer gehad. Naar Lofoten gereden zonder problemen (was prachtig!). Dus wat het nu was weet ik niet, maar het lijkt eenmalig.
Groet,
Boaz