Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verstuivers audi a6?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ roger,

die ABT chip maakt voor de sensor niets uit.
Maar de sensor bij een 102 pk zit dacht op een andere plaats als bij een 88 pk.

Bij een 88 pk zit hij op de 4de cylinder en bij een 102 pk op de 5de cylinder
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

zou moeten gaan kijken, maar volgens mij is het de 5e (meest rechtse) bij mij

en weet ik wat ABT allemaal veranderd om tot betere prestaties te komen....
vind het sowieso al wazig dat een bedrijf als ABT het niet klaarspeelt (en marja wel) om te chippen zonder foutcode dat data in de computer gewijzigd is

maar dat ter zijde...

Dat de sensorverstuiver een vaste plek heeft lijkt me duidelijk..... de computer moet wel het moment van inspuiting vergelijken met de juiste cilinder.... als je de sensorverstuiver zomaar een andere plek geeft weet de computer niet meer wat ie meet en gaat het mis. (maar ja, als de ABT software dat wijzigd kon de plaatsing ook anders geworden zijn)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ABT doet alleen de software in de chip veranderen en verder geen aanpassingen.
Zou je naar Oettinger gegaan zijn, dan kun je meer aanpassingen hebben, als je dat had gewillen... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

[quote="Multivan Generation.

Bij een 88 pk zit hij op de 4de cylinder en bij een 102 pk op de 5de cylinder[/quote]

Ik heb het zelf nog niet gecontroleerd waar hij zit , of zou moeten zitten...
Maar bij een ACV van 96-99 zou hij op de 3e cilinder moeten zitten volgens de info die ik had. Kan zijn dat het met bwj of zo te maken heeft , geen idee eigenlijk. En op mijn 2002-er heb ik het nog niet nagekeken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

kan bouwjaar afhankelijk zijn ja.
Die sensor is ook niet echt nodig omdat er onder in het blok nog iets zit dat doorgeeft aan de motorcomputer hoe de stand van de krukas is, dus die verstuivernaald sensor zit er eigenlijk als extra op..

en dat extra dingetje geeft bij de 88 pk's best wel vaak een probleem..
:muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Net even nagekeken, de naaldhoogtesensor zit bij mij op de 5e cilinder mijn T4 is een 102pk van eerste toelating 28-03-1996
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie