Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ik ben begonnen

vragen over de T4
Plaats reactie
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: ik ben begonnen

Bericht door stijnh »

je hebt gelijk dat je weer lemoen groen spuit. gaaf kleur en niemand heeft het. :toppie

een vraagje waar spuit jij? doe je dat gewoon buiten?

eindlak in spuitcabine?


maakt het eigenlijk veel uit of de lak op hoge temp is gebracht(in spuitcabine) na spuiten of niet?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: ik ben begonnen

Bericht door bartt4 »

stijnh schreef:je hebt gelijk dat je weer lemoen groen spuit. gaaf kleur en niemand heeft het. :toppie

een vraagje waar spuit jij? doe je dat gewoon buiten?

eindlak in spuitcabine?


maakt het eigenlijk veel uit of de lak op hoge temp is gebracht(in spuitcabine) na spuiten of niet?
Binnekanten heb ik gewoon bij me thuis in de schuur gedaan gebruik dan een snelle verharder die eerder droog is bij lagere temperaturen. (10min stofdroog)
het aflakken gebeurt in een spuitcabine. Met een andere verharder. iedeale spuittemp is rond de 20 graden. Na het spuiten de heaters 30 minuut aan.
Heb ooit ok wel eens auto gewoon buiten gespoten. Redelijk resultaat. Natuurlijk niet perfect.

Nadeel van een snelle verharder is dat je geen grote oppervlaktes kan spuiten je ziet dan de aanzettings waar je eindigt en begint omdat de verf niet meer mooi na vloeit.

Heb zelf een adres boven in friesland waar iemand een nette profecionele spuitcabiene verhuurt waar ik al heel wat autotjes netjes heb gemaakt.
RUBBEREXPRESS
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: ik ben begonnen

Bericht door stijnh »

cabine is natuurlijk ideaal.
Friesland is nu wel net eventjes te ver voor mij

ramen plak je gewoon af?
zijn de zijruiten eigenlijk verlijmd bij de t4?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ik ben begonnen

Bericht door Multivan Generation »

ruiten zijn verlijmd ja
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: ik ben begonnen

Bericht door bartt4 »

Ramen zijn verliijmd inderdaad. Had de mazzel dat alleramen fabrieks montage waren zodat de raam rubbers er redelijk makkelijk uit en in willen. Nu kan ik mooi strak de ramen afplakken. Na het spuiten Doe ik eerst in de sponning wat ml tectyl. Tegen de eventuele roest (al zijn nu de sponningen roestvrij) maar ook om de rubbers weer makkelijk terug te krijgen om het raam.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ik ben begonnen

Bericht door pluuke »

Bart,

Je kunt de rubbers dus zonder problemen uit hun sponning trekken ?
De ruit is immers gekit en blijft gewoon zitten.

Bedoel je dat -omdat ze er fabrieksorigineel inzitten- er geen kans bestaat dat ze aan de kit vastzitten ?

Heb het nog niet aangedurfd om er gewoon aan te gaan trekken, om te zien of ze er heelhuids uitkomen....

Ik wil bij mij nl. nog steeds de zwarte folie op de B en C stijl eens opnieuw aanbrengen, dit gaat eigenlijk niet fatsoenlijk zonder de rubbers eruit te halen.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: ik ben begonnen

Bericht door bartt4 »

Heb het bij deverse geprobeerd maar dat waren later ingeplakte ramen meestal van dubbele cabines en die zate vast in de kit.
Bij de mijne allemaal er heel uitgekregen. van tevoren tussen het ruber beetje kruipolie gespoten zodat het wat soepeler wou en eerst bij 1 raam geprobeerd en ook geprobeerd of die er ook weer in wou.
Dat gaat bij mijn bus prima. Tis wel een originele met ramen vanaf fabriek. weet niet hou de jouwe zijn geplakt. Voorzichtig proberen. en anders toch de ramen er uitsnijden.
Maar dat kost natuurlijk altijd meer en moet je waarschijnlijk nieuw rubber omdat je die kapot snijd.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ik ben begonnen

Bericht door pluuke »

Ok, bij mij idem dito originele ramen af fabriek, dus dat geeft goede hoop. Thanx ! :toppie
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: ik ben begonnen

Bericht door bartt4 »

De laatse dingetjes gedaan voor het spuiten, Gister de knippers van golf 4 nog in de spatborden gevijlt. Bus helemaal afgenomen en onderste deel nog in fijn antidreun(ribbel coating) gezet. en rooster koelkast en 220volt aansluiting afgekit met sikaflex.
As maandag avond de bus spuiten. Had graag eerder gewilt maar maandag is die fris limoen groen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
RUBBEREXPRESS
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: ik ben begonnen

Bericht door Harry 341 »

Vakwerk!!Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: ik ben begonnen

Bericht door keestdi »

ik ben klaar kleur 203 ,heb de ramen gewoon afgeplakt zat geen roest onder,wij hebben een elec app om de ramen er uit te snijden,emmeloord ligt niet ver van Akrum :zwaai
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: ik ben begonnen

Bericht door Ron---63--- »

Petje af hoor Bart !! Altijd knap dat mensen dit allemaal aandurven e ner wat moois van maken :yes
Ik ben ook zeer benieuwd naar je fotooooosssss

Groet Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: ik ben begonnen

Bericht door stijnh »

we zijn benieuwd :toppie

wat voor lak gebruik jij en hoeveel lagen moeten er op?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: ik ben begonnen

Bericht door bartt4 »

keestdi schreef:ik ben klaar kleur 203 ,heb de ramen gewoon afgeplakt zat geen roest onder,wij hebben een elec app om de ramen er uit te snijden,emmeloord ligt niet ver van Akrum :zwaai
Mijn ramen ook geen roest dus blijven zitten. Zelf haal ik ramen er uit met een stalen snaar, vind ik persoonlijk makkelijker en minder kans op beschadigingen dan met electrisch of
luchtmes.

Fotos van jou bus? ben benieuwd
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: ik ben begonnen

Bericht door bartt4 »

stijnh schreef:we zijn benieuwd :toppie

wat voor lak gebruik jij en hoeveel lagen moeten er op?
Gebruik tegenwoordig lak van glasuriet eerder altijd van sikkens. Nadeel van sikkens vond ik dat als je tesnel er warmte opzet de lak iets wegzakt(mattig efect).
Glasuriet gaat top en supperglans.
Gebruik 1 laag nat in nat (vanwege de slechte dekking van mijn eindkleur) dan 2 lagen limoen groen en dan 2 lagen blanke lak.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie