Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

@appie: tips voor de waterpomp

vragen over de T5
Plaats reactie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

@appie: tips voor de waterpomp

Bericht door vaniac »

Hallo Appie,
is het niet zo dat jij de waterpomp bij je T5 zelf hebt vervangen? Welke onderdelen heb je eerst moeten uitbouwen voordat je bij de waterpomp kon komen en heb je nog bepaalde trukjes moeten uithalen of nog speciaal gereedschap moeten gebruiken?
Ik denk dat mijn waterpomp ook langzamerhand de eerste slijtage begint te vertonen. Ik heb de laatste tijd 0,3 liter koelvloeistof op 3000 km moeten bijvullen. Dus vervanging van de waterpomp zit er op termijn wel in. :huilen :huilen :huilen
alex90
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36

Re: @appie: tips voor de waterpomp

Bericht door alex90 »

Ik zou eerst nog even bij de dealer langs gaan. Er zit een 100% coulance regeling tot 4 jaar op op de T5. Ik weet niet of er een km restrictie geldt.
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: @appie: tips voor de waterpomp

Bericht door appie »

Ik heb hem bij 100000 gedaan. Misschien was er coulance maar vond het zelf wel even intressant. In tegenstelling tot de dealer heb ik alle koelvloeistof afgetapt en en olie + filter vervangen. Dit omdat tijdens het inwendige lekken olie en koelvloeistof gemengd worden.

Aan de achterkant van het blok zit een aftapplug. Kap afbouwenen ik had toevallig de juiste trekker voor het tandwiel liggen. Pomp er uit, en erin . En vullen maar. Viel eigenlijk harstikke mee.
Neemt de bus!
v-man
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:42

Re: @appie: tips voor de waterpomp

Bericht door v-man »

Hallo Appie,

Waar zit de waterpomp dan gemonteerd op het blok ?

m.vr.gr.

Rob
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: @appie: tips voor de waterpomp

Bericht door appie »

als je ervoor staat rechts , aan de achterkant op de grens met de versnellingsbak. Je moet eerst een kapje demonteren
Neemt de bus!
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: @appie: tips voor de waterpomp

Bericht door vaniac »

Appie,
Als ik dit zo lees, moet het voor een doorgewinterde sleutelaar goed te doen zijn :jumpklap :jumpklap :jumpklap. Ik ga het eerst ook eens bekijken. Mocht de dealer moeilijk doen over coulance, dan vervang ik de pomp ook zelf. In ieder geval bedankt voor de tips :klappen :klappen :klappen
Plaats reactie