Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luidsprekers Dashboard missen??

vragen over de T5
Plaats reactie
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door andre35 »

Gister mijn nieuwe T5 130 pk automaat gehaald, nu wilde ik vandaag de luidsprekers voorin dashboard omruilen voor de multivan uitvoering hiervan ( met midden en hoge toon speaker) nu haal ik de roosters eraf en blijkt niks onder te zitten, zelfs geen bekabeling!? :bonk

Bij mijn vorige bus ( 08-2005) zat hier een standaard speakertje in nu dus niks meer? Is hier een kabel voor te leggen en vanaf waar moet ik deze dan halen. heb her en der ook gelezen dat er aansluitingen ergens onder de stoel zitten? Iemand hier een schema van?

Groet Andre
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door the sandman »

ik denk dat je had moeten bestellen ..MET ..radio voorbereiding.!! dan zat het er wel in ...had de dealer ook mogen vertellen.
vr grt theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door andre35 »

Ik heb even in de optie lijst gekeken en hier staat dat radiovoorbereiding standaard is. Ik heb wel luidsprekers in de deuren zitten en heb er een analoog koppelstation bij besteld. Blijft het vreemd vinden, heb mail naar dealer gestuurt ben benieuwd naar de reactie
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door azzie »

the sandman schreef:ik denk dat je had moeten bestellen ..MET ..radio voorbereiding.!! dan zat het er wel in ...had de dealer ook mogen vertellen.
vr grt theo
dat heeft er niks mee te maken
mijne is besteld met radio voorbereiding maar zit ook niks in dit is weer een bezuiniging van VW ze hebben dit door "ahum" high quality speakers vervangen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door Adrie 260 »

Ivm modelwijzigingen van 2007 naar 2008 zijn de speakers in het dashboard vervallen en zijn in de deuren andere speakers geplaatst die het gehele frequentiebereik hebben.
Heb je al onder het dashboard boven de pedalen gekeken, ja? , dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook het plaatje gemist wat hier normaal ook zit ( zat ).
Met deze 2 wijzigingen heeft meneer VW weer ongeveer € 25,- verdiend per afgeleverde bus, en wat kost zo'n ding ook alweer????.
De groewten uut Sommersdiek
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door andre35 »

ja die had ikinderdaad ook al gemist!! dacht dat ze deze weer vergeten waren te monteren. Ook dit heb ik gemeld dus ben benieuwd of ze deze nog gaan leveren. Zal vast ook wat lawaai schelen vanuit de motorruimte.

Ze zijn niet echt goed bezig zo met dit soort kinderachtige bezuinigingen :alarm :bonk
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door Adrie 260 »

Ja, jij wil toch T5 rijden! :bifun :bifun

Volgens mij waren er niet meer wijzigingen.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door painter »

Inderdaad is VW bezig de bussen helemaal terug te tunen naar de basic uitvoering.
Als ik zie welke onderdelen zijn weg bezuinigd met een nieuwe T5, en die van 2 jaar geleden word je er niet echt vrolijk van.
Ik zelf heb een Transporter Highline met de nodige nu als optie zijnde voorzieningen (destijds waren deze standaard).
Ze moeten vooral doorgaan met deze tactiek, zodat de keus op een ander merk steeds makkelijker wordt.
Want waar praten we eigenlijk over als je het totaal bedrag bekijkt van je nieuwe auto. (laten we zeggen 80 euro ??).
Ik ben er klaar mee !!!!!!!!!!!!!!
En is het trouwens bekend, dat zelfs de wieldoppen los op de stoelen worden meegeleverd (als de dealer deze er op zet kost het minder)
Waar gaat dit over ???????
Hoe dan ook, het brengt mij op een idee:ik giet voortaan de verf door de brievenbus, en dan mogen de klanten het er zelf opsmeren.
Scheelt mij een hoop werk. :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: luidsprekers Dashboard missen??

Bericht door HP Hulscher »

Ik weet er nog een! het remmetje op je dashboardkastje. Hij valt nu met een klap dicht, maar bij mijn vorige bus zat er een remmetje op. Ook weg bezuinigd. Ik meen na te bestellen voor een euro of 7. Das al 32 euro per bus hoor! En er mist vast ook nog wel wat anders waar we nog niet achter zijn :groteogen Oh ja ik mis ook zuinigheid in mijn nieuwe bus. Tussen de 20 en 30 % meer verbruik, maar dat schijnt normaal te zijn voor een automaat. Ik kan er nog steeds niet over uit, maar goed, brand is erger (schijnt)
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Plaats reactie