Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wielbouten T4
Wielbouten T4
Heb gister andere velgen gekocht van een 98 t4 voor mijn 93 T4 Gewoon stalen velgen met winterbanden, wielbouten zaten erbij maar leken mij te lang, Durfde ze niet aan te draaien. Weet iemand of het klopt dat de wielbouten van een jongere T4 langer zijn. GR. Jurrie
- Christoffel
Re: Wielbouten T4
Jurrie er zijn maar twee soorten wielbouten voor een t4 en dat zijn conische en bol-conisch
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Is 34 de totale lengte van de bout. Gr. Jurrie
Christoffel schreef:Wielbouten T4 stalen velgen van alle jaartallen zijn M14x1,5x34.
Chris
Re: Weer Wielbouten T4
Ik ben er toch niet uit. Met een draadlengte van 34 krijg ik de bouten er niet helemaal erin RaRa hoe kan dit nu.
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Waarschijnlijk zijn de bouten langer als de "oude" die je gebruikt hebt. Of net zo lang, maar gaan deze wielbouten icm deze velgen er iets verder in. Doordat je nu meer schroefdraad in kan draaien wat nog niet of nauwelijks gebruikt is, is de kans zeer aannemlijk dat er roest of ander vuil in de schroefdraad zit genesteld. Dit vuil zorgt voor de nodige weerstand waardoor het lijkt dat de wielbout te lang is. Tevens schuilt hier het gevaar, je denkt je wiel vast te draaien, maar zit dus nog los. Met een draadtap de schroefdraad opzuiveren en de wielen plaatsen. Of kortere bouten nemen. Bij gewoon doordraaien is de kans op schroefdraad beschadigen niet ondenkbaar houdt hier wel rekening mee !!!! :alarm
Ik heb nog even gekeken of er draad lengte verschil zit in de bouwjaren, dit is niet het geval, allemaal dezelfde afmetingen.
René
Ik heb nog even gekeken of er draad lengte verschil zit in de bouwjaren, dit is niet het geval, allemaal dezelfde afmetingen.
René
Bedankt Rene, ga weer aan de slag, net wat je zegt eerst met een tap maar. Gr. Jurrie
- René
Hee, jij komt nog uit de buurt ook, das geinig, anna paulowna is niet zover bij mij vandaan.
Heerhugowaard zien ik, truuk met tap is gelukt, nogmaals bedankt.
- René
Oke, vele veilige km gewenst.
\René
\René