Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gloeibougie's

vragen over de T4
Plaats reactie
Ron57
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2008, 09:10

Gloeibougie's

Bericht door Ron57 »

Wie heeft er verstand van gloeibougie's,gaan deze dingen in een keer stuk of worden ze als ze ouder worden minder,ik heb n.l.het idee dat bij een beetje kou steeds moeilijker aanslaat soms wel 2 of 3 x starten als hij als een keer "gelopen"heeft is het in een klap lopen.Kan het b.v. zijn dat minder gaan(voor)gloeien door bv aanslag,groet Ron.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Gloeibougie's

Bericht door Coen220 »

Meestal moet je langer doorstarten, en als hij dan aanslaat dan loopt hij niet gelijk op 4 cylinders(of 5) hij rookt dan ook behoorlijk.
Je moet dan wel snel gaan vernieuwen omdat de andere gloeiboegies dan meer spanning krijgen en daardoor ook kapot gaan.
Sucses en sterkte alvast

Coen220
Ron57
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2008, 09:10

Re: Gloeibougie's

Bericht door Ron57 »

Als hij aanslaat gooit hij inderdaad er een rookwolk uit,maar hoe weet ik nu welke er niet goed is,is het niet verstandiger om ze allemaal te vernieuwen of is dit een kostbare zaak,zou ze eruit halen en schoonmaken een optie zijn.Groet Ron.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Gloeibougie's

Bericht door Coen220 »

Sorry Ron
Ja je moet ze altijd allemaal vervangen niet alleen de kapotte.
De andere hebben ook een tik gehad ,dus allemaal vernieuwen.

groetjes
Coen220
Ron57
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2008, 09:10

Re: Gloeibougie's

Bericht door Ron57 »

Coen bedankt voor je (snelle)antwoordt,dan ga ik maar een setje nieuwe halen,als ik de nieuwe monteer moet ik dan nog ergens speciaal op letten,moeten bv met een bepaalde kracht vast gezet worden,groet Ron.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gloeibougie's

Bericht door pluuke »

Kijk hier even (ik hoop dat je het Duits meester bent en een 102pk ACV hebt)

http://213.239.212.66/wiki/Gl%C3%BChker ... Wechsel%29

Samengevat:

Startproblemen zijn ook vaak het gevolg van een onjuist inspuitbegin.
Dit controleren is minstens zo voor de handliggend als de gloeibougies te checken.

Gloeibougies kun je doormeten, moeten 1 Ohm weerstand hebben.

Indien er afname te zien is aan de punt van de gloeispiraal, kan er sprake zijn van een niet goed werkende verstuiver (openingsdruk niet juist, lekken)

Het vervangen dient te gebeuren met 5 tegelijk.

Teilenummer Bezeichnung Preis (2006)
N 102 130 01 Glühkerze Beru für ABL, AAB, AJA ca. 19,60 Euro
N 102 130 02 Glühkerze Bosch für ABL, AAB, AJA ca. 19,60 Euro
N 101 401 04 Glühkerze Bosch für ACV, AHY und Versionen ca. 20,20 Euro
N 101 401 05 Glühkerze Beru für ACV, AHY und Versionen ca. 27,80 Euro

Kunnen erg vast zitten, en afbreken bij losdraaien.
Vastzetten met 15 Nm, of handvast + 30°
Schroefdraad evt. iets invetten met kopervet vergemakkelijkt het losdraaien op een later moment.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: Gloeibougie's

Bericht door Coen220 »

Je kan ook nog even bij tips en trucs kijken ,
dan
Motorisch-aandrijflijn
op de 12e plaats van af onder ,Beschrijving gloeisysteem.
Daar kan je nog wat tips vinden.
Sucses
Coen220
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Gloeibougie's

Bericht door frank884 »

pluuke schreef:Kijk hier even (ik hoop dat je het Duits meester bent en een 102pk ACV hebt)

http://213.239.212.66/wiki/Gl%C3%BChker ... Wechsel%29

Samengevat:

Startproblemen zijn ook vaak het gevolg van een onjuist inspuitbegin.
Dit controleren is minstens zo voor de handliggend als de gloeibougies te checken.

Gloeibougies kun je doormeten, moeten 1 Ohm weerstand hebben.

Indien er afname te zien is aan de punt van de gloeispiraal, kan er sprake zijn van een niet goed werkende verstuiver (openingsdruk niet juist, lekken)

Het vervangen dient te gebeuren met 5 tegelijk.

Bosch gloeibougie's Bosch Artikelnummer: 0250 202 022
heb ik laatst op E bay gekocht 31-10-2007


7.95 euro/stuk exl btw 4.95 verzendkosten (voor alle 5 samen dus 1 euro/stuk)
http://stores.ebay.de/Autoteilefuchs0-1/AGB.html
http://stores.ebay.de/Autoteilefuchs0-1 ... idZ2QQtZkm

Teilenummer Bezeichnung Preis (2006)
N 102 130 01 Glühkerze Beru für ABL, AAB, AJA ca. 19,60 Euro
N 102 130 02 Glühkerze Bosch für ABL, AAB, AJA ca. 19,60 Euro
N 101 401 04 Glühkerze Bosch für ACV, AHY und Versionen ca. 20,20 Euro
N 101 401 05 Glühkerze Beru für ACV, AHY und Versionen ca. 27,80 Euro

Kunnen erg vast zitten, en afbreken bij losdraaien.
Vastzetten met 15 Nm, of handvast + 30°
Schroefdraad evt. iets invetten met kopervet vergemakkelijkt het losdraaien op een later moment.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gloeibougie's

Bericht door pluuke »

Kijk, da's goeie info... :toppie

ik denk wel dat de Beru's "beter" zijn dan de Bosch's ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie