Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

SUPERSOUND

vragen over de T5
Plaats reactie
pamadana
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:14
Locatie: deventer
Contacteer:

SUPERSOUND

Bericht door pamadana »

Hallo WJW-ers,

Ik ben trotse eigenaar van een LWB 174 PK Rood.
Nu wil ik mijn stereo een beetje opkrikken, mijn Radio is prima sony met USB en CD 4x50W
Ik wil iets toevoegen aan mijn stereo, ik zit te denken aan een setje speakers voor achterin(dubbele cabine) en eventueel een versterker en bassbox voor in de laadruimte.
Wie heeft er leuke en handige tips?
Ik wacht de reacties wel af.
Groeten Patrick :T54LIFE
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: SUPERSOUND

Bericht door Donald4Motion »

ik zou eerder wat investeren in een goede composet alleen voorin.
je deuren goed dempen met bitumen matten doet ook zeer veel.
een subwoofer in je laadruimte kan wel maar je moet dan al snel met Time Alligment gaan werken als dit ondersteunt wordt op je headunit. je bass komt anders 'te laat' aan en met TA kan je de bass meer naar voren 'plaatsen' waardoor het lijkt alsof de bass uit je deuren komt.
ik zou ook alleen een sub pakken als aanvulling op je voorspeakers, of je wilt een overheersende bass. dat kan natuurlijk ook :lach

:wjw
Gebruikersavatar
bas
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 nov 2007, 14:51
Locatie: Heelweg

Re: SUPERSOUND

Bericht door bas »

dat van die deuren dat klopt.ik heb 120 watt pioneer in de deuren gezet maar moet de deur weer los halen.want het geluid klinkt veel te schel en buiten de auto kun je het geluid net zo goed horen als in de auto. :muur

gr.bas
heelweg
Waar een wil is, is een weg.
En waar een weg is, rijdt ik met mijn T5 !!!
Roel74
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2008, 15:02

Re: SUPERSOUND

Bericht door Roel74 »

Hallo,

Ik heb zelf nu al de 4e poging in de auto zitten wat betreft goed geluid. Ik heb trouwens een Multivan, met enkele cabine.
De eerste poging was met een composet van Hertz en een subwoover tussen de voorstoelen en een aparte versterker onder de voorstoel. De bas was wel redelijk goed, maar het geluid in mid en hoog klonk vrij dof en afwezig.
Nu heb ik uiteindelijk na wat experimenteren met 87mm JBL op het dashboard en nog een composet van Infinity de volgens mij beste opstelling gevonden. Namelijk: op het voorkanaal 87mm coax speakers van Infinity (Kappa 32.7CF, alleen in de USA te krijgen), achterkanaal in de deuren 165mm coax (Infinity Kappa 653.7i ) en een zware sub tussen de stoelen. Dit geheel wordt aangestuurd door een Audison 6 kanaals versterker van 950Watt. De voorkanalen gefilterd op een doorlaat >200 Hz, de deuren doorlaat >80 Hz en de sub tot 100 Hz. Voor de 87mm speakers moest er wel wat gezaagd worden in het dashboard, maar het is nog weg te werken onder de originele afdekpanelen. Ik weet niet hoe dit zit bij een Transporter. Ik houd trouwens niet speciaal van zware basboomen, maar ga voor strakke bas en zuiver mid en hoog.

Dit handeltje kost een beetje moeite, maar dan heb je ook wat. Als je het wat simpeler wilt houden, zou ik gaan voor in ieder geval goede 87mm coax speakers in/op het dashboard en 165mm coax in de deuren. De orginele speakers van VW zijn 3x niks, dus die vervangen geeft altijd al een beter geluid.

Groeten,
Roel
Plaats reactie