Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opzoek naar adres voor brandstofpomp

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door surfgear »

Mensen,

Mochten jullie toevallig een adres kennen waar ze gereviseerde brandstofpompen aanbieden voor een TDI 2.5 uit '98 dan hou ik mij aanbevolen.
Het zou mooi zijn als het in regio Den Bosch is. Ik heb nu 2 adressen, maar ik zou het fijn vinden om nog iets meer keuze te hebben qua garantie etc.

Kennelijk bestaat er voor deze auto soorten pompen, in ieder geval met 2 soorten stekkers. Die van mij heeft een stekkerboom met een 10 polige stekker.

Bijvoorbaat dank.

Mattijs

ps: het vorige onderwerp van mij over de lekkage is dus niet meer van toepassing.
VW T4 2.5 TDI 102 pk uit 1998
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb bij een sloop een keer een gebruikte pomp gekocht voor 225 euro, had 140.000 gelopen (mijn auto 330.000 toen.... achteraf bleek het niet nodig geweest omdat het niet aan de pomp lag........zonde van het geld (maar mijn pomp weer voor 225 verkocht op ebay)

DUS, vraag je zelf goed af of je zeker weet dat je een nieuwe pomp nodig hebt, mij werd gezegd dat de pomp kapot was, toen ik verder navraag deed bij een Bosch service centrum hier in de buurt kreeg ik te horen dat de pomp zo ongeveer het duurst is wat mogelijk de oorzaak van mijn probleem kon zijn, er werd mij afgeraden de pomp te vervangen, maar eerst verstuivers laten controlleren, compressie te meten, lektest te doen, en als dat allemaal goed was de pomp eens laten testen....mijn kilometerstand was niet een stand waar hij verwachtte dat de pomp kapot was.

Ik weet niet waarom jij een nieuwe nodig hebt (of denkt te hebben), maar misschien dat een andere oorzaak mogelijk is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door surfgear »

Roger,

In mijn geval is het wel duidelijk. De pomp lekte langs het mangeetventiel. Bij de garage hebben ze de o-ringetjes vervangen, dat hielp niet. Hij lekte toen ergens anders uit.
Pomp is toen naar een revisie man gegaan en toen hij de pomp opende zag hij dat de behuizing aan de binnezijde aangetast/geroest was. Vorige eigenaar is ook een windsurfer en de auto heeft veel aan zee gestaan. Op een of andere manier heeft de pomp hiervan veel geleden.

Ik heb een ander adres waar ik hem misschien kan laten repareren, maar ik zou graag wat alternatieven hebben zodat ik de beste optie kan kiezen.

Is het geen nadeel van de sloop dat je niet zeker weet of de pomp goed is? Ik neem aan dat het testen van een pomp best prijzig is en ook al krijg je een paar maanden garantie; het in en uit monteren van de pomp is ook niet gratis.

Vandaar dat ik een goed doordachte keuze wil maken.

groet,

Mattijs
VW T4 2.5 TDI 102 pk uit 1998
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door Roger B. (11)61 »

Plaatsen van de pomp heb ik zelf gedaan, bij een goede sloperij zijn ze volgens mij wel redelijk eerlijk over de kilometerstand van deauto waarhet onderdeel uit komt, al weet je dat nooit zeker natuurlijk.

ruilpomp (reparatie zou niet erg veel goedkoper zijn) was rond de 1000 euro...... kan ik dus 4 keer een "slooppomp" monteren voor de prijs van een ruil.....

je weet het niet 100% zeker, maar over het algemeen denk ik dat als je een pomp van een goede sloperij krijgt en hij doet het meteen goed, dat ie het ook wel blijft doen.... Ik heb er inmiddels al weer 15000 mee gereden en geen problemen gehad die er voor de pompwissel niet ook waren (zie topic over onregelmatig lopen onbelast)

Als je het allemaal moet laten doen kun je inderdaad misschien overwegen om maar meer voor het onderdeel te betalen en geen extra arbeidslonen te riskeren, zeker als je bekijkt hoeveel je per uur betaald bij de gemiddelde garage
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door keestdi »

mijn elec regeling is defect denkt men zwart roken ongerelmatig lopen,eerst dacht men dat hij van tijd af was,nu de regeling van de brst pomp,weet het niet als het 1000 euro kost nou dag vakantie. :muur
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door surfgear »

keestdi schreef:mijn elec regeling is defect denkt men zwart roken ongerelmatig lopen,eerst dacht men dat hij van tijd af was,nu de regeling van de brst pomp,weet het niet als het 1000 euro kost nou dag vakantie. :muur
De electronische regeling van mijn brandstof pomp gaf verkeerde waarden af, al merkte ik daar niks van bij het rijden. Dit onderdeel (was vast zit aan je stekker) kost bruto +- 370 euro. Samen met de werkkosten en in- en uitbouwen van de pomp uit je auto zou je denk ik wel rond de 500 euro kunnen blijven steken.

Ik ben gisteren naar ALders geweest in Neerpelt, net over de grens onder Valkenburg. (http://www.alders.be/). Zij hebben me erg goed geholpen en ik zou pas gaan betalen als ik een keuze heb gemaakt in de gewenste werkzaamheden, geen onderzoekskosten gerekend. Ik mocht mee in de werkplaats en alles werd doorgemeten, allemaal zeer interessant.

Uiteindelijk heb ik daar niet mijn brandstofpomp laten repareren, omdat ik En de behuizing, en het electronisch gedeelte moest vervangen en dan kwam ik qua kosten rond de 780 euro, bijna evenveel als waarop ik een bosch ruil pomp kan regelen.

Veel succes
VW T4 2.5 TDI 102 pk uit 1998
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door keestdi »

was vandaag weer bij garage Huitema in Eóord geen VW dealer maar ,dat waren ze vroeger wel,maar door dealer kosten etc rep ze seat en vw ,en goed geen witte boorden praktijken.Ze hebben daar de bedrading gecontroleerd die was goed maar het elc ventiel in de brst pomp zelf reageert anders,ze gaan morgen op de sloop kijken naar een andere pomp,zal wat kosten maar het is gewoon sneu om je bus daar te zien.Hij vrijdag klaar zijn en kunnen we weer genieten. :T44EVER
Gebruikersavatar
surfgear
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mei 2007, 20:24
Contacteer:

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door surfgear »

Nou, mijn bus is weer gerepareerd. Vorige week opgehaald. Nieuwe banden, grote beurt gehad, verlagingsveren vervangen door originele en voorlaten opdraaien (weer lekker comfortabel rijden) en een nieuwe ruilbrandstofpomp van Bosch. Hij rijdt weer heerlijk, al laten we nu wel de wintersportvakantie maar schieten....

Het was een rete duur verhaal, maar de bus is het waard.
VW T4 2.5 TDI 102 pk uit 1998
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: Opzoek naar adres voor brandstofpomp

Bericht door keestdi »

zoo'n bus mag wel wat geld kosten,het al een extra hypotheek om te tanken,we blijven rijden,er kan geen andere bus tegen op,vind ik. :zwaai :T44EVER
Plaats reactie