Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppakking?

vragen over de T4
Plaats reactie
thexpert
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2008, 18:42

Koppakking?

Bericht door thexpert »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, mijn naam is Martijn en woon vlakbij Groningen. Ik heb na het grondig doorlezen van alle goede tips op deze site vanmorgen op de automarkt in Utrecht een T4 9 personsbus gekocht, een 5 cilinder 2.4 diesel uit 1991. Deze heeft bijna 4 ton gelopen en koste weinig geld, ik had het gevoel dat er wel meer aan de hand was maar heb de gok genomen.

Toen ik aan het rijden was merkte ik al veel symptomen van een lekke koppakking, veel witte rook, kachel niet heet, druk op de slangen en ik dacht koelvloeistof te ruiken, ook had de auto absoluut geen vermogen, met erg veel moeite haalde die de 120 km/u. Na een uur rijden werd het steeds slechter met de auto, steeds meer witte rook, minder vermogen, op een gegeven moment kon ik nog maar 60 km/u halen en toen zijn we maar gaan slepen naar huis.

Nu staat ie hier dus voor de deur en hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen wat wijsheid is. Ik heb me al laten vertellen dat materiaalkosten 200 euro zijn max voor het vervangen van de koppakking, dus koppakkingset, bouten enz. Maar is hiermee het probleem weg? Scheuren deze koppen weleens?

Aangezien hij bijna 4 ton heeft gelopen is misschien een motorwissel ook geen gek idee?

De vraag dus;

-Wat kan ik het beste doen volgens jullie?
- Hoeveel tijd/geld kost het vervangen van een kop(pakking), ik ben erg handig hierin met andere auto's.
- Hoeveel tijd/geld kost het vervangen van de motor + eventueel de bak?

Ik ben benieuwd naar de reacties

Groet Martijn
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Koppakking?

Bericht door bartt4 »

Zou inderdaad overwegen een andere motor te gaan plaatsen. Hou wel rekening met prijzen rond de 1000 to 1800 euro maar dan heb je ook goed tot nieuw. Weet toevallig in hattem een motor met 50000km staat op marktplaats vertrouwd adres. Ben namelijk zelf ook bezig met andere motor maar moet 1.9 hebben. je kan ook voor revissie gaan maar dan ga je ook richting 1500 euro.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koppakking?

Bericht door Multivan Generation »

Misschien is het een optie om er een 88 pk TDI in te maken?
Net dat beetje extra...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie