Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterste PDC pieper bijna niet te horen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Achterste PDC pieper bijna niet te horen

Bericht door Gerard 136 »

De pieper van mijn achterste PDC is bijna niet te horen. Ook niet nadat het volume op maximum is gezet.
Het vreemde is dat mijn vorige California ('04) daar totaal geen last van had.

Weet een van jullie of de bedrading van die achterste pieper ergens voorin de bus valt af te takken? Dan zet ik er gewoon een pieper bij. Anders moet ik de halve bus slopen (keukenmeubel) om bij de aansluiting van de achterste pieper te komen....
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
vinz98
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2008, 23:56

Re: Achterste PDC pieper bijna niet te horen

Bericht door vinz98 »

Gerard 136 schreef:De pieper van mijn achterste PDC is bijna niet te horen. Ook niet nadat het volume op maximum is gezet.
Het vreemde is dat mijn vorige California ('04) daar totaal geen last van had.

Weet een van jullie of de bedrading van die achterste pieper ergens voorin de bus valt af te takken? Dan zet ik er gewoon een pieper bij. Anders moet ik de halve bus slopen (keukenmeubel) om bij de aansluiting van de achterste pieper te komen....
Ik las eerder dat een gaatje boren in het zijpaneel, links achter, de pieper meer "lucht" dus geluid gaf.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Achterste PDC pieper bijna niet te horen

Bericht door InfoMuis »

Heb dit ook gehad (met een zelf ingebouwd piep systeem). Eerst werkte alles goed. maar op een gegeven moment nauwelijks pietjes meer. DE pieper bleek kapot te zijn.
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Achterste PDC pieper bijna niet te horen

Bericht door Gerard 136 »

Ik heb inmiddels even de stroomloopschema's nagelopen, en het regelapparaat dat ook de achterste pieper voorziet, zit gewoon links onder het dashboard. :jump Dus een pieper van een tientje kopen, parallel aan de oude pieper aansluiten en onder het dashboard hangen en klaar is Gerard.... :jumpklap
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Plaats reactie