Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen T5 [2007]

vragen over de T5
Plaats reactie
vinz98
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2008, 23:56

Startproblemen T5 [2007]

Bericht door vinz98 »

Mijn T5 heeft van het begin (10-01-2007, TD eu) startproblemen. Bij koud en vochtig weer start hij soms helemaal niet en slaat dan na drie keer starten aan. Meestal start hij wel in 1 keer maar dan trilt de motor erg en hakkelt flink. net alsof hij op 3 cylinders loopt. Na zo'n 10 seconden is dat weg. Ik heb hem al twee keer bij Kamsteeg ingeleverd en de eerste keer hebben ze de accu en de voorgloeipluggen vervangen en de tweede keer hebben ze een software update gedaan. Helaas blijft het startprobleem. het is "helaas" nu buiten zo warm dat de motor alleen nog hakkelt en niet meer weigert te starten.

De dealer doet echt zijn best om het euvel te verhelpen en gaat Pon vragen om hulp. De service is echt geweldig. maar het probleem niet.
Heeft iemand een goed idee? Ik weet wel dat er een scheurtje in een kabel kan zitten enzo, dus heb je een idee én een oplossing of foutzoekmethode dan hoor ik het heel graag.
De T5 is een geweldige kar en als dit startprobleem weg zou kunnen zijn, dan kan ook ik met plezier naar die reclame kijken met die oude transporter met die ijsjes er op zonder te denken dat de mijne dát wel niet zal halen..

Graag hulp.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door Kobus »

De mijne startte beroerd op "goedkope" (doet al pijn als ik het tik) diesel; met BP Ultimate is het starten een heel stuk beter.
stop the rat race
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door appie »

klinkt al luchtlek ergen het brandtofleidingsysteem. Na een nachtje stilstaan zitten de leidingen vol met lucht , dan komt ie stotterend tot leven. Deze fout niet gezien bij een T5 wel bij andere merken dus wie weet
Neemt de bus!
vinz98
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2008, 23:56

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door vinz98 »

Bedankt jongens, ik zal eens beginnen met betere diesel, daarna ga ik aan de dealer eens vragen of ze naar luchtlekken willen zoeken. (waarschijnlink zet je druk op de leiding netzoals je een Centrale Verwarming test.)
Pascoolio
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2008, 13:43

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door Pascoolio »

Ik heb nu exact het zelfde probleem, is het bij jou opgelost ?
Zo, ja wat hebben ze eraan gedaan ?

Groetjes Pascal
Eelco151
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:47

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door Eelco151 »

Problemen komen mij bekend voor; mijn T5 caravelle deed hetzelfde bij een koude start. Tweemassa vliegwiel is vervangen en probleem over. Kan onbalans in zitten doordat de verbinding tussen de verschillende delen niet fris meer is.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door Kobus »

Bij mij is onlangs het 2-massa-vliegwiel vervangen en hij start nog even beroerd.....
stop the rat race
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: Startproblemen T5 [2007]

Bericht door peter 882 »

Kan het ook zijn dat deurschakelaar voor de binnenverlichting in de T5 ook verbonden is ,
met de voorgloeibedrading, heb ik ook gehad met mijn T4 en voor € 5.65 weer een nieuwe schakelaar .
En het was verholpen :T44EVER

gr Peter 882
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Plaats reactie