Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bekeden binnenkant

vragen over de T4
Plaats reactie
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

bekeden binnenkant

Bericht door robinh »

Ik wil mijn auto van binnen gaan bekleden,op de vloer wat stevige vloerbedekking en aan de wanden liefst zo soepel en dun als vilt.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven.
robin
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: bekeden binnenkant

Bericht door Harry 341 »

Bedoel je zo iets?
grtz.Harry
Afbeelding
Afbeelding
robinh
Berichten: 117
Lid geworden op: 15 mar 2008, 21:26
Locatie: soest

Re: bekeden binnenkant

Bericht door robinh »

Ja harry zo iets, alleen verticaal wil ik dunnere stof vergelijkbaar met vilt dus uiteindelijk een two-tone interieur.
het tapijt wil ik lijmen dus het mag niet te stug zijn.
Wat ook van belang is welke lijm gebruik je er het best voor.
groet robin
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: bekeden binnenkant

Bericht door olle griese »

Ah, two-tone
Zoiets dus :lach
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bekeden binnenkant

Bericht door Roger B. (11)61 »

het tapijt is projecttapijt, verkrijgbaar bij (oa) kwantumhallen en leenbakker voor paar tientjes de meter (bij 4 meter)

Het is een tapijt van nylon krullen die aan de onderkant "platgesmolten" zijn. Er zijn meerdere topics over deze materie (zoekfunctie) er is ook een keer verteld hoe ze het tapijt soepel maakten (ergens mee insmeren) om over de wielkasten te trekken en dergelijke.

lijmen met bisontix meen ik me te herinneren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Frans 13
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2007, 00:20
Locatie: almere
Contacteer:

Re: bekeden binnenkant

Bericht door Frans 13 »

Hallo Robinh,
Ik heb ook gedeeltelijk de busbekleed met tapijt van Leenbakker is alleen in de loop der jaren niet kleur echt gebleken, maar wel goed. De bovenlaag krullen en de onderlaag vilt, dat heb ik vast geplakt met waterkit het voordeel daarvan is bij verwijderen, dat je de kit met water kan oplossen. Het nadeel het hecht wat moeilijker, maar daarop had ik het volgende gevonden, nadat ik het tapijt op maat had gemaakt en de panelen met een kitkam had ingesmeerd het tapijt met punaise vastgezet en de volgende dag toen de kit droog was deze er weer uit getrokken.

Succes Frans
kennis vergaren
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bekeden binnenkant

Bericht door Roger B. (11)61 »

Frans 13 schreef:Hallo Robinh,
nadat ik het tapijt op maat had gemaakt en de panelen met een kitkam had ingesmeerd het tapijt met punaise vastgezet en de volgende dag toen de kit droog was deze er weer uit getrokken.

Succes Frans
Dat werkt alleen als je houten panelen wil bekleden, sommigen hier hebben de wielkasten direct op het metaal gestoffeerd, daar druk jij geen punaise in :groteogen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie