Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draadbreuk linkerportier (gaat weer op slot)

vragen over de T4
Plaats reactie
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Draadbreuk linkerportier (gaat weer op slot)

Bericht door Die Bruine »

Eindelijk eens de tijd gehad om de bekabeling na te kijken. De witte kabel is gebroken en de andere 3 zijn aardig gehavend. En dit allemaal dankzij een kabelhouder die is los gekomen en in het rubber is gaan zitten. Het lijkt meer op gesneden dan gebroken. Ik vraag me af of dit bij anderen ook zo het geval was. Zo ja misschien dan iets voor tips en trucs om die kabelhouder te verwijderen voordat deze los komt en net als bij mij in het rubber gaat zitten.

Maar dan mijn vraag; Hoe hebben jullie dat rubber los gekregen? Eerst heel de bekleding in de wagen weg trekken en dan kijken waar het in de zekeringkast terecht komt? Ik krijg het rubber wel uit de deur, maar kan het niet ver genoeg terug schuiven. Het stuk wat de bus in gaat is eeeeeeeecht lang. Ik vrees dat iemand nu gaat zeggen dat ik inderdaad de bekleding weg moet halen om zo het rubber van binnen in de bus terug te kunnen trekken.
Laatst gewijzigd door Die Bruine op 15 mei 2008, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Draadbreuk linkerportier

Bericht door matje86 »

Afbeelding
in het midden doorknippen , kroonsteentje aan bijde kanten , nieuw draadje er tussen , kroonsteentje achter dopje weg werken.
(eventueel nieuw rubber er tussen voor de sier)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Draadbreuk linkerportier

Bericht door Die Bruine »

Het was ook echt de klem. Soldeerbout op gas, krimpkous en wat vrije tijd is wat het kostte. Ik heb het rubber maar lekker via de deur uit het chassis getrokken want van binnen de bus kon ik er dus echt niet bij. Hier wat foto's:

Oorzaak:
Afbeelding

Gevolg:
Afbeelding

Gerepareerd:
Afbeelding
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Draadbreuk linkerportier (gaat weer op slot)

Bericht door carl »

netjes op gelost ik had ook het zelfde probleempje net als vellen van ons :ie

maar ik had geen kripkousjes :bonk dus heb ik wat anders gebruikt, moet nu weer los voor mijn buitn spiegel aan de rechter zijde :nuts

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
Plaats reactie