Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dodehoek

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Dodehoek

Bericht door Rob RD »

Hele vrachtauto's met opleggers verdwijnen er in. Ik heb dus geen ruiten in de laadruimte
Heeft iemand een suggestie, of is er een opzet of onderplakspiegel die er op kan maar er bij mij niet op zit. Eventueel een origineel accesoire
Das Auto
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Dodehoek

Bericht door HP Hulscher »

je spiegel zo zetten dat je je eigen auto net niet kan zien in je standaard positie. Als je dan van baan wisselt of een bocht omgaat, beweeg je naar voren (je bovenlichaam dus) terwijl je in de spiegel kijkt. Ik heb dan geen dode hoek, of in elk geval zo'n kleine dat iets er onmiddellijk uit tevoorschijn komt als ik even in mijn spiegel kijk. En verder natuurlijk goed opletten. In A'dam heb je veel v an die fietspaden die zo'n 3 meter van de weg liggen, dezelfde kant opgaan en tegelijk groen hebben. Als je dan rechtsaf slaat moet je op tijd beginnen met kijken, want anders zie je ze pas als je al op het pad staat. En een fietser kan nog wel om je heen, maar een #&**#@!!brommer die met 50 oversteekt heb je echt te pakken. Mij gelukkig nooit overkomen, maar ik heb het al wel eens gezien. Het blijft oppassen.
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Dodehoek

Bericht door Donald4Motion »

Rob,

Probeer eens zo'n bolle ronde dodehoek spiegel.
die heb ik gehad op m'n chevy van en werkte zeer goed aan beide kanten.

spiegelen moet je inderdaad wat actiever en inderdaad ook met je lichaam doen.

:yingyang
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Dodehoek

Bericht door Rob RD »

Ik heb Hulschers advies even geprobeerd en dat werkt aardig. Alhoewel op de snelweg aangekomen het toch wel makkelijker kijken is als je je eigen wagen nét in zicht hebt.
Voorlopig werkt het en ga ik toch sjoppen voor een opzetspiegeltje. Ik had al een plakspiegeltje op de voorruit geplakt en daarmee zie je dan iig de voorkant van de dode hoek.
Zondag had ik bijna een motorrijder te grazen die achter mijn bijrijder verdween. voel je je niet fijn :bonk
Das Auto
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Dodehoek

Bericht door Danny »

http://www.saeng.com/2611.htm

www.BestSpy.co.uk

http://www.websiterepairguy.com/article ... rrors.html

jammer dat ze geen spiegels leveren zoals op de Crafter zou best mogen op mijn T5 :knipoog
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Dodehoek

Bericht door hendrikus »

zit er op een t5 dan niet zo''m klein bol spiegeltje bovenop de normale spiegel ad rechterzijde? Onze partner heeft standaard zelfs zo'n ding en daarmee kun je alles naast de auto zien, volgens mij had onze bedrijfs Vivaro ook zo'n ding. d8 altijd dat die dingen er standaard opzaten
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Rob RD
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:30
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Dodehoek

Bericht door Rob RD »

Nop, maar misschien bij een duurdere uitvoering wel, alhoewel ik niet de goedkoopste heb.
Das Auto
Plaats reactie