Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe motor voor t5/t6???

vragen over de T5
Plaats reactie
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

nieuwe motor voor t5/t6???

Bericht door ronconnie »

VAG heeft een nieuwe motor voor de golf/ a3 klasse gemaakt het betreft hier een 4 cil 2.0 liter diesel
met 224 pk en een koppel van 450 nm en deze motor voldoet aan de euro 5 normen
wellicht een waardige opvolger voor de 5 cil tdi motor ?????
dan nog die heerlijke dsg bak er aan hangen en inbouwen in de gefacelifte t5

deze motor komt in de type,s van 2009 dus intro ong sept van dit jaar(in de golf en a3 dan).
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: nieuwe motor voor t5/t6???

Bericht door Pim 328 »

Laatste nieuws wat ik heb gehoord is dat de VR6 Tdi er toch aan zit te komen voor de T5 en deze zal op de autorai van 2009 onthuld gaan worden, dus we moeten nog 1,5 jaar wachten. Tevens krijgt de T5 dan ook een Facelift.

En 2011 dan komt de nieuwe T6 uit.

Dit is het laatste nieuws dat de bedrijfswagenverkopers bij ons op het werk gekregen hebben bij de laatste dealer meeting.

ps. Crafter wordt waarschijnlijk vanaf 2009 in eigen beheer gebouwd dus niet meer bij het merk met de ster. Dit omdat vw toch wel veel beperkingen krijgt opgelegd door de ster.

Trouwens modeljaar 2009 zal vanaf productie week 26 leverbaar zijn Dus begin Juli.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
ronconnie
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:43

Re: nieuwe motor voor t5/t6???

Bericht door ronconnie »

ik dacht altijd dat de typewijzigingen na de fabrieksvakantie,s ingingen ivm ombouwen ed van produktie
lijnen.
komt wel mooi uit als jouw verhaal idd klopt dan kan ik ong 3 jaar met mn huidige multivan doen voor de facelift met dikke 6 cilinder uitkomt.
Plaats reactie