Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Powerbox

vragen over de T5
Plaats reactie
kreins
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2008, 12:49

Powerbox

Bericht door kreins »

Hallo
Wie heeft er ervaring met een powerbox en waar zit die bij een T5 19 TDI liefst met een foto ik wil namelijk een inbouwen wie kan mij helpen over uitleg en heeft dit ook nare gevolgen voor mijn auto.

mvg Klaas :T5 4LIFE
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Powerbox

Bericht door olle griese »

Ik rij er al 3 jaar mee.
Hij rookt wel een beetje :nuts

Afbeelding
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Powerbox

Bericht door vaniac »

Mijn ervaring met powerboxen is dat ze slechts een beperkte vermogenstoename binnen een klein toerenbereik geven. Het nadeel is verder dat ze veel rook produceren. Dit kan problemen opleveren bij de roetmeting van de APK (kans op afkeur!!!).
Je kunt beter de motor laten chippen bij een gerenommeerde tuner. Dan heb je een duidelijk voelbare vermogenstoename zonder extra rookontwikkeling en het brandstofverbruik blijft bij normale rijstijl ook gelijk :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Powerbox

Bericht door Syste »

Ik had dit ook in mijn golf 4 TDI zitten maar heb het na een jaar eruit gehaald en laten chippen...
Rommel Rommel Rommel..!!!!!
Weggooien en gewoon laten chippen..!!!
Een powerbox zorgt er alleen voor dat er meer brandstof word ingespoten en zorgt dus vaak voor een niet optimale verbranding dus rookontwikkeling..
Hierdoor slaat dus ook veel roet aan op je zuigers..
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Powerbox

Bericht door Guus NLB »