Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Parkeerstand automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Parkeerstand automaat

Bericht door broekhof »

Hallo allen,

Vandaag had me schoonvader me bus mee om "even" me aanhanger vol met zwaar spul naar de stort te brengen.
Hij moest hem op een heuvel parkeren (aflopend) want daar stond de container, hij heeft hem volgens zeggen in zijn P gezet en is toen uitgestapt.
Toen ineens begon de auto te rijden terwijl er niemand in zat :muur :muur :muur :muur hij moest er dus achteraan rennen om hem op zijn handrem te trekken :ie :ie :ie :bonk :bonk :bonk

Gelukkig was hij nog op tijd en heeft de auto niks en of niemand geraakt maar het had toch heel anders af kunnen lopen :alarm .
Ik denk dat door het zware gewicht van de aanhanger de auto door de P stand heen word gedrukt.
Zelf gebruik ik me handrem ook nooit omdat ik dacht dat de P stand voldoende was, ik heb dus daarom ook bovenop de handrem altijd een doos staan met koffie, bekers, suiker en melk.
Je kan je dus wel voorstellen hoe het eruit ziet als je dan even in paniek dit aan de kant moet gooien om de handrem aan te trekken :bifun :bifun

Al met al heb ik er van geleerd en weet nu dat alleen de P stand niet genoeg is doe er dus ook je voordeel mee. :adhd :adhd

Groet Coen
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door Henk250 »

Het zal wel,maar persoonlijk zal denk ik dat hij hem in neutraal heeft gezet.
Ik rijdt al bijna 10 jaar VW met automaat,en heb nog nooit de P zien slippen,en dit is
volgens mij ook onmogelijk.
Ik parkeer hem in veel toestanden,leeg,vol,schuin,vlak,voorover,achterover etc,in diverse landen,en nooit
slip gehad,waarbij ik opmerk dat ik wel eens de handrem gebruik om de bak te ontlasten.


:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door painter »

Henk250 schreef:Het zal wel,maar persoonlijk zal denk ik dat hij hem in neutraal heeft gezet.
Ik rijdt al bijna 10 jaar VW met automaat,en heb nog nooit de P zien slippen,en dit is
volgens mij ook onmogelijk.
Ik parkeer hem in veel toestanden,leeg,vol,schuin,vlak,voorover,achterover etc,in diverse landen,en nooit
slip gehad,waarbij ik opmerk dat ik wel eens de handrem gebruik om de bak te ontlasten.


:T54LIFE
Kan wel kloppen dat je aanhanger blijft staan, jij verkoopt alleen maar gebakken lucht :bifun :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door broekhof »

Ik vond het ook een raar verhaal dat hij hem door de parkeerstand heen duwt maar me schoonvader zegt dat hij hem in zijn P heeft gezet.

Hoe dan ook, het is wel iets wat ik in de gaten ga houden. :adhd :adhd

Gr Coen
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door Guus NLB »

Volgens mij is het pertinent onmogelijk dat ie in de P stand toch rolt.

Maar... nou we 't er toch over hebben, in z'n P zetten op een helling is gevaarlijk omdat het kan zijn dat je 'm er niet meer uit krijgt door de druk die er op staat. Gebruik daarom altijd ook de handrem.
Hetzelfde geldt als bv.een pallet met een heftruck in je aanhanger wordt geschoven. Je doet er dan heel verstandig aan om de handrem van de auto EN de handrem van de aanhanger er op te zetten. Ik heb een aanhanger die inwendig 4.30 mtr is en als daar met een heftruck een zware pallet een meter of drie in geschoven wordt krijgt de automaat mijns inziens goed op zijn fl....
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door ARCHIE »

Klopt jongens.Was op vakantie in spanje met men lwb tiptronic.Waren met 8 personen en moesten steeds uitstappen op een steile helling.Heb toen ook gemerkt dat als je hem eerst in P zet en dan pas handrem optrekt je nadien bij verplaatsen hem uit de P-stand moest trekken.Dit gaf dan een forse tik in de versnellingsbak.Zodoende toekomende op een helling eerst handrem optrekken en nadien in P plaatsen zo word de bak ontlast en staat hij op zen handrem.Bij vertrek eerst in versnelling en dan handrem eraf.Hij blijft dan zelfs staan op zen toerental zonder gas te geven. :goodidea niet? greatings ARCHIE.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Parkeerstand automaat

Bericht door Guus NLB »

Makkellijk te onthouden: alles wat ik zeg (schrijf) klopt. Anders zeg ik er bij "ik denk..." :toppie
Plaats reactie