Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door ARCHIE »

Wie heeft er ook probleem met condensvorming in de koplampen van de T5???Heb dit reeds bij dealer aangekaart en zou onder garantie worden vervangen.T5 van oktober 2007.ciao
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door Guus NLB »

Is het wel condens ? Bij mij zit er een permanente aanslag aan de binnenkant tegen het "glas". (MV lampen)
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door ARCHIE »

Guus,dat bedoel ik.Dealer vertelde dat dit door condens zou komen.Als je zo een beetje schuins erin kijkt zie je de aanslag goed zitten.Hij heeft daarvan foto genomen en zou NATUURLIJK nieuwe krijgen.Van wanneer is jou T5?Mijne okt 2008.ciao
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door ARCHIE »

Guus,ik bedoel okt 2007!!!
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door harry t5 191 »

Condensvorming is bekend bij de dealers!
Bij mij werd er speciaal naar gekeken en alles was gelukkig goed!
Dus een bekend probleem.(gewone lampen) :knipoog

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door CARVER »

Dit probleem doet zich ook voor in de multivan-lampunits, en inderdaad als je onder een hoek kijkt zie je inderdaad deze aanslag zitten.En ik heb dat al bij verschillende multivans gezien, dit ook eens aangekaart bij de M.A.N- dealer waar ik mijn onderdelen bestel. Daar had men dat ook al geconstateerd en bij sommige klanten de units al vervangen, maar na enige tijd toch een terugkerend probleem. Duidelijk is dat sommige onderdelen een kwaliteits probleem hebben, maar dat zijn we als T5 rijders wel een beetje gewend, en het lijkt wel dat men bij PON lijdt aan dovemansoren want niet alleen klanten klagen maar ook dealers die nog niet ingelijft zijn, maar dat is een algemeen probleem dat ook bij andere merken zich voordoet. En toch blijft het een fijne auto om mee te rijden........
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door Guus NLB »

Mijn T5 is geleverd juni 2005 en ik hoef echt niet op een bepaalde manier te kijken om die aanslag te zien zitten. Je ziet het altijd, vanuit elke hoek, licht aan of uit.

Zijn die "glazen" er makkelijk af te halen ???
paul103
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2008, 23:27

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door paul103 »

Guus NLB probeer het eens met een hamer dan komen ze wel los
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door Kobus »

Je kunt het glas (plastic dus) van koplampen verwijderen door ze in heet water te leggen; de zwarte kit wordt dan zacht en je kunt het glas er voorzichtig afhalen. Let wel: dit is een heel smerig klusje en de kit trekt zoveel draden dat je altijd wel ergens op knoeit... En daarna moeten ze er weer op zonder zichtbare klonten kit aan de binnenzijde van de lampen.
Het is ook nog maar zeer de vraag of je die aanslag eraf krijgt, zonder dat het weer terug komt. Ik ben benieuwd....
stop the rat race
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door Guus NLB »

Ja Kobus, maar dan moeten de koplampen er wel eerst uit, bedankt !

Dan heb ik meer aan die tip van Paul :bonk
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door EricP »

De aanslag zou ook wel een afzetting kunnen zijn: Zeer hete voorwerpen kunnen vervuiling / stoffen in de lucht verbranden / omzetten in allerlei vettigheden. Deze zullen neerslaan op de koudste plaats in de directe omgeving: het lampglas dat constant rijwind gekoeld is. Denk hierbij maar eens aan sigaretterook in een huiskamer: veel van de vettigheden gaan op de ramen zitten.

Ik denk dus dat het geen waterdamp / condens is , dat zou ook moeten verdwijnen als de autostilstaat en de lampen branden op op een warme droge zomerdag (als die er zijn).

Hoe je die vettigheid moet verwijderen: ik zou het zo niet weten, maar zou eerst eens met glassex of iets dergelijk.
Daar de behuizing kunstof is vallen vele organische oplosmiddelen af (misschien zou Isopropanol nog kunnen maar dan eerst kijken op een hoekje of het het plastic glas niet aantast.

Groet EricP
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: CONDENSVORMING IN KOPLAMPEN

Bericht door Kobus »

Guus, misschien lukt het zonder demonteren als je je bus een beetje schuin houdt? :klappen
stop the rat race
Plaats reactie