Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hulp bij linker buitenspiegel vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
carolien
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2008, 23:09
Locatie: amsterdam

hulp bij linker buitenspiegel vervangen

Bericht door carolien »

Beide spiegels van mijn T4 zijn gestolen. De rechter was eenvoudig te vervangen omdat alleen de spiegel eraf was. Bij de linker is ook de ophanging (cirkel binnenin) stuk getrokken. Nu heb ik een nieuwe gekocht, maar het lukt me niet de aansluitpunten voor het electra vrij te krijgen. De bedrading gaat namelijk vanuit de oude spiegel de zijkant van de T4 in en als ik voel, voel ik geen aansluitpunten waar de nieuwe die wel heeft.... :nuts. Weet een van jullie of ik het gehele zijpaneel moet loshalen om de bedrading aan te sluiten? En zo ja hoe haal ik dat los?
Carolien
Gebruikersavatar
carolien
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2008, 23:09
Locatie: amsterdam

Re: hulp bij linker buitenspiegel vervangen

Bericht door carolien »

zijkant losmaken al gevonden :jumpklap http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... et_ook.htm

nu nog de electrische aansluiting.....
Carolien
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: hulp bij linker buitenspiegel vervangen

Bericht door Henk250 »

Hoi Carolien,welkom hier.

Het paneel moet er echt af,en dan zie je( mits de bus origineel is) dat er stekkers zitten voor je spiegels,
in de bovenkant van de deur.
Deze zouden zonder probleem moeten passen.

Ik lees dat je een nieuwe hebt gekocht,niet bij de dealer hoop ik,er zijn namelijk goedkopere kopien op de
markt,en dat scheelt aanzienlijk.

Succes.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: hulp bij linker buitenspiegel vervangen

Bericht door kroonhome »

Hallo Carolien,

Onder tips & trucs kan je bij portierbakken monteren vinden hoe de deur bekleding losgehaald moet worden. Indien je originele speakers in de deurbakken hebt zitten dan zitten hier drie :ie flinke schroeven achter die ook los moeten om de bekleding los te krijgen! Succes met plaatsen van je nieuwe spiegel.

Groetjes,
Arjan
:T44EVER :ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
carolien
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2008, 23:09
Locatie: amsterdam

Re: hulp bij linker buitenspiegel vervangen

Bericht door carolien »

Nee zeker niet bij de dealer! Idiote prijzen! Bij reclycle car via de onderdelenlijn. Goed snel en correct.

Ga morgen proberen de zijkant te verwijderen en de klus af te maken. Leuk hoor, gave site! Dank voor jullie reacties!

nb ben gelijk geinspireerd gemaakt om eens een mooie bekleding te gaan fabrieken en wie weet nog eens een mooi stuur en ooit wellicht een motor ombouw of zo'n fantastisceh plafondverlichting :toppie ...heb een geweldige Dehler T4 camper echt een feest mijn bussie.
Carolien
Plaats reactie