Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bandenvraagje

vragen over de T4
Plaats reactie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

bandenvraagje

Bericht door Rico »

Hoi allemaal,

We zijn op dit moment op vakantie in Noorwegen, staan nu met de caravan in Andelsnes om precies te zijn. De auto (en de caravan) doet het waanzinnig goed, had ik hem maar eerder laten chippen. Probleemloos vanuit stilstand een flinke helling op, da's wel anders geweest. Afijn, mijn vraag.....

Ik heb Continental Vanco banden onder de auto (195/70-15). Was daar al nooit zo tevreden over, maar in plensbuien met de caravan er achter rijden is geen pretje weet ik inmiddels. De auto is in spoorvorming ook behoorlijk zoekerig, dat was me vroeger niet zo opgevallen, maar hier in Noorwegen zit er soms flinke spoorvorming in de weg. Ik verdenk de banden hier voor een deel van.

Zit er aan te denken om over een tijdje, in ieder geval voor de volgende vakantie, de banden te vervangen. Had op m'n Vivaro Michelin Agilis 81 zitten, dat zijn vierseizoenenbanden (dus M+S zonder het sneeuwvlokje). Dat beviel perfect, altijd grip en ook op een camping op nat gras nog prima mee te rijden. Maarrrrr, ik heb begrepen dat deze banden niet meer bestaan. Weten jullie een goed alternatief?

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: bandenvraagje

Bericht door Henk Peter 856 »

Uniroyal, DE regenband.
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

Re: bandenvraagje

Bericht door schaapT4 »

hoi,

ik heb er sinds 2 maanden Goodyear vector 4 -seizoenbanden eronder.
dus GEEN winterband, maar gewoon een M en S band ,zonder sneeuwvlokje.
standaardmaat in gewichtsklasse 104/102.
was toen iets van 100 euro p/s.
ik rij een syncro en met deze banden heeft ie me in het weiland nog niet in de steek gelaten .(2 ton aan de haak)

gr. abele.
Ex T4 pick-up syncro DC 102pk, ex T5 DC TDI 2004, nu T5 GP TDI 4 motion 2013
Toyota Aygo 2012
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bandenvraagje

Bericht door Roger B. (11)61 »

realiseer je wel dat in de landen waar winterbanden plicht geldt, deze banden (zonder sneeuwvlokje) NIET als winterband gezien worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: bandenvraagje

Bericht door Rico »

Thanks voor de info!

@ Roger B: dat weet ik. De M+S-banden zijn ter vervanging van de zomerbanden. Heb ook nog een setje winterbanden staan.

Groet,

Rico
Plaats reactie