Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen - graag advies

vragen over de T4
Plaats reactie
Voordedraad
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:10
Locatie: Raerd
Contacteer:

Startproblemen - graag advies

Bericht door Voordedraad »

Tijdens een weekendje België wou mijn T4 Multivan 2001 niet meer starten. Gebnoeg batterij maar verder gebeurde er helemaal niets. De door de ANWB opgetrommelde sleepdienst heeft de auto naar een VW garage in België gesleepd. Die constateerde een kapotte startmotor. Na drie dagen was de startmotor vervangen en reed alles weer.

Thuisgekomen trad na 2 weken hetzelfde probleem op. ANWB gebeld en nu kwam er een Wegenwacht mijnheer die wel even zelf naar het probleem keek. Startmotor volstrekt onnodig vervangen was zijn conclusie. Probleem was de stroomvoorziening voor de startmotor. Veel voorkomend probleem knikt hij. INmiddels start ik mijn auto door onder de motorkap even een verlengd draadje van de startmotor o pde pluspool te leggen.

Weet iemand welk onderdeel ik nu moet vervangen zodat ik de auto weer normaal via de contactsleutel kan starten?


Terzijde: Toen ik Pon belde met de vraag hoe nou de internationale garantie op reparaties bij collega bedrijven in het buitenland geregeld was kreeg ik het onthutsende antwoord: "Dat is niet ons probleem, regel het maar met de Belgische importeur."

Graag advies
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door j.d.hukema »

Zit er een start onderbreker op. Bij mij gaf deze problemen . Als je onder de motorkap in het midden aan de voorkant van de motor kijk en je start en ziet daar vonkjes dan is het de startonderbreker die problemen geeft. Komt vaker voor volgens de garage.


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door Paulus »

Contactblokje onder je contactslot,gebruik maar eens de zoekfunctie is al veel beschreven :wjw

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Voordedraad
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:10
Locatie: Raerd
Contacteer:

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door Voordedraad »

OK, heb het contactblokje gevonden en een nieuwe gehaald maar hoe krijg ik die oude er in vredesnaam uit?? Die zit vast met een schroefje waar ik never met een schrievedraaier bij kan komen.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door koos 890 »

Ik zou even naar de dealer gaan die hebben dit in een wip gedaan/verwisseld en meestal is dit servise.
Wel alles er af laten dat de monteur er zo bij kan , maar dat je er wel kan rijden .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Voordedraad
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:10
Locatie: Raerd
Contacteer:

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door Voordedraad »

OK, is inmiddels gelukt. Met wat advies van forumleden een schroefbitje en een punttangetje. Wat een gefriemel zeg. Op oonderstaande link staat het allemaal beschreven.
http://www.belgian-t4-club.be/phpBB2/vi ... php?t=1904
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door Roger B. (11)61 »

en?? problem solved? of nog steeds startprobleem?


Overigens is het misschien wel makkelijker om die breekbout van je stuurslot/contactslothouder eruit te violen en het hele ding te demonteren bij een golf 3 ook zo gedaan want daar kom je ook niet aan dat schroefje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Startproblemen - graag advies

Bericht door bartt4 »

Roger B. schreef:en?? problem solved? of nog steeds startprobleem?


Overigens is het misschien wel makkelijker om die breekbout van je stuurslot/contactslothouder eruit te violen en het hele ding te demonteren bij een golf 3 ook zo gedaan want daar kom je ook niet aan dat schroefje
paar keer gedaan bij golf 3 oplossing? los bitje met klein steek sleuteltje die iets geknepen in bankschroef zodat bitje er niet steeds uitviel was wel ff piele maar nog iedere keer gelukt zonder iets te vernielen. maar inderdaad breekbout eruit en demonteren ook oplossing.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie