Als de tweemassa vliegwiel uit elkaar springt,en behoorlijke schade aanricht.
Kun je dan nog wat claimen bij de vw dealer???
Bus is 4 jaar oud ,met km stand 98000
Tdi 1900 ,105 pk.
Ik hoor dat dit veelvuldig voorkomt ,bij de bj 2003 en 2004.
Is er toen ook een terugroep actie geweest van VW ????
Heeft iemand hier ervaring mee????
Thelan
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tweemassa vliegwiel
tweemassa vliegwiel
Laatst gewijzigd door thelan op 30 okt 2008, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: tweemassa vliegwiel
Ik denk niet dat je nu wat kan claimen na 4jaar, helaas.
Re: tweemassa vliegwiel
Hallo,
naar mijn mening moet je zeker proberen of hier nog de coulance regeling van toepassing is.
Niet te snel laten afschepen
Normaal gesproken mag dit niet gebeuren. Hier moet je toch ernstig denken aan een constructie fout of foutieve motage van dit vliegwiel. Normaal gesproken gaat een vliegwiel niet kapot.
De rijstijl heeft hier weinig mee te maken.
Ik weet niet of de motor getuned is of zo.
groet
Theo s
naar mijn mening moet je zeker proberen of hier nog de coulance regeling van toepassing is.
Niet te snel laten afschepen
Normaal gesproken mag dit niet gebeuren. Hier moet je toch ernstig denken aan een constructie fout of foutieve motage van dit vliegwiel. Normaal gesproken gaat een vliegwiel niet kapot.
De rijstijl heeft hier weinig mee te maken.
Ik weet niet of de motor getuned is of zo.
groet
Theo s
Re: tweemassa vliegwiel
Hallo,Theo S
De bus is wel getunend,maar altijd rustig mee gereden.
Ik heb gehoord dat deze types erom bekend(fabrieksfout????) bouwjaar 2003 -2004
Als de bus 2jaar oud was kreeg ik alles vergoed,na 3 jaar alleen de materialen .
En je raadt het al na 4 jaar noppes!!!
Thelan
De bus is wel getunend,maar altijd rustig mee gereden.
Ik heb gehoord dat deze types erom bekend(fabrieksfout????) bouwjaar 2003 -2004
Als de bus 2jaar oud was kreeg ik alles vergoed,na 3 jaar alleen de materialen .
En je raadt het al na 4 jaar noppes!!!
Thelan
Re: tweemassa vliegwiel
Hoi,
dit is inderdaad het eerste wat de garage zegt, ik zou in iedere geval bij PON deze schade melden en eventueel claimen.
Er is al veel gesproken in consumenten programma's over zulke onderwerpen.
Dit in de trand van dat redelijkerwijs zulke schade tijdens normaal gebruik niet mag optreden of welke terug te voeren zijn op een montage of materiaal fout.
Probeer eens de rechtswijzer op internet of via VARA Kassa of dergelijke.
Ik zelf heb een T5 van 2003 met 150000 km op de teller, tot nog toe geen ernstige mankementen gehad ( afkloppen)
succes
Theo s
dit is inderdaad het eerste wat de garage zegt, ik zou in iedere geval bij PON deze schade melden en eventueel claimen.
Er is al veel gesproken in consumenten programma's over zulke onderwerpen.
Dit in de trand van dat redelijkerwijs zulke schade tijdens normaal gebruik niet mag optreden of welke terug te voeren zijn op een montage of materiaal fout.
Probeer eens de rechtswijzer op internet of via VARA Kassa of dergelijke.
Ik zelf heb een T5 van 2003 met 150000 km op de teller, tot nog toe geen ernstige mankementen gehad ( afkloppen)
succes
Theo s
Re: tweemassa vliegwiel
Als je de bus professioneel gebruikt: houdt er wel rekening mee dat je geen aanspraak maakt op consumentenbescherming.
Re: tweemassa vliegwiel
Als je bus niet bij de dealer getuned is dan kun je het al vergeten dat er nog iets vergoed wordt.
Is de bus bij de dealer in onderhoud dan heb je kans dat je nog een coulance regeling kan krijgen, maar gezien de leeftijd denk ik niet dat je nog iets krijgt.
Tevens een dealer hoeft geen coulance te geven, dit is zijn vrije keuze. Als het nu een klant is die altijd bij de dealer in onderhoud is dan heb je grote kans dat je coulance krijgt, maar als je bus altijd bij een universeel in onderhoud is dan geven er maar een heel paar dealers coulance.
Dit is hun goed recht, omdat een coulance regeling de dealer bijna altijd geld kost, en als ze dan nooit wat aan je verdient hebben( lees onderhoud) dan kan ik me voor stellen dat ze niet zo makkelijk zijn met coulance geven.
Is de bus bij de dealer in onderhoud dan heb je kans dat je nog een coulance regeling kan krijgen, maar gezien de leeftijd denk ik niet dat je nog iets krijgt.
Tevens een dealer hoeft geen coulance te geven, dit is zijn vrije keuze. Als het nu een klant is die altijd bij de dealer in onderhoud is dan heb je grote kans dat je coulance krijgt, maar als je bus altijd bij een universeel in onderhoud is dan geven er maar een heel paar dealers coulance.
Dit is hun goed recht, omdat een coulance regeling de dealer bijna altijd geld kost, en als ze dan nooit wat aan je verdient hebben( lees onderhoud) dan kan ik me voor stellen dat ze niet zo makkelijk zijn met coulance geven.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: tweemassa vliegwiel
zeker langs gaan bij de dealer en er op staan om iig een coulance regeling heb het met mijn t4 ook gehad en die was toen ook ruim 4 jaar oud en kreeg uiteindelijk alles vergoed door pon,, succes