Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

Bericht door ARCHIE »

Beste wjw-ers,

Ben zover dat ik push-rear-en sidebars ga laten plaatsen op men T5-lwb.
Vraag omtrend de parkeersensoren.
Met de rearbar denk ik dat de sensoren deze niet detecteren maar de middelste 2 sensoren op de voorbumper zullen de pushbar wel detecteren.Weet iemand hieromtrend een oplossing.Zelf had ik gedacht deze 2 sensoren naar voren te brengen door bedrading te verlengen maar weet nog niet hoe de sensoren te bevestigen tussen de pushbar.Graag jullie advies of ideetjes.Ciao,Archie. :T54LIFE
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

Bericht door Inbouwer »

Vraagje, je hebt al PDC op de bumpers zitten?

Er zijn namelijk set's die kijken of de objecten voor de bumper meerijden. Zo'n systeem heeft b.v. DSM function. Dit is b.v. handig als je iets aan je trekhaak heb hangen. Het systeem ziet dat het object mee beweegt en geeft daarom geen alarm.

Als je nu al PDC heb zou ik inderdaad proberen de sensoren naar voren te plaatsen zodat er niets meer in het bereik zit.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

Bericht door Guus NLB »

Ik heb mijn binnenste achtersensoren iets (1/8e) gedraaid i.v.m. de trekhaak. Helpt goed.
Achter zitten ze met een soort dubbelzijdig kleefband vast. Ik heb de sensoren voorzichtig los gedrukt en getrokken en daarna met een goede kit er tussen gedraaid teruggezet. Nachtje laten uitharden. Linkse sensor met klok mee, andere andersom draaien. Dit werkt omdat ze enigszins gekanteld zitten.
Je kunt goed met je handen onder de achterbumper bij de sensoren, ik weet niet of dat voor ook kan.

Bij de Action-set die ik voorop heb gemonteerd heb ik de binnenste sensoren iets naar buiten geplaatst.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

Bericht door Inbouwer »

Als je problemen heb met PDC en je weet niet welke sensor kapot is dan kun je door je oor dicht tegen de senor aan te houden horen of hij werkt. Je hoort een soort tikkend geluid. Ook kan je er een papiertje voor houden en voelen of hij trilt. Op deze manier kun je snel vast stellen of er eventueel een draad breuk is. :wjw
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

Bericht door Inbouwer »

Als je problemen heb met PDC en je weet niet welke sensor kapot is dan kun je door je oor dicht tegen de senor aan te houden horen of hij werkt. Je hoort een soort tikkend geluid. Ook kan je er een papiertje voor houden en voelen of hij trilt. Op deze manier kun je snel vast stellen of er eventueel een draad breuk is. :wjw
Gebruikersavatar
ARCHIE
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:41

Re: PARKEERSENSOREN BIJ REAR-PUSHBAR?

Bericht door ARCHIE »

Sorry jongens dat ik alleen in weekend reageer,ben immers heel de week onderweg.
Dank reeds voor de reacties.Alleen zoek ik nog de manier om deze 2 middelste sensoren naar voren te brengen.Misschien dat men bij VGV INOX mij meer daaromtrend kan vertellen.Maar jongens alle ideeen zijn welkom.Ciao guys. :T54LIFE
Plaats reactie