Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bescherming zijwanden

vragen over de T5
Plaats reactie
mark...
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:09

Bescherming zijwanden

Bericht door mark... »

Hallo

ik krijg in januari mijn nieuwe transporter. Ik heb nu ook een t5 die ik 5 jaar geleden zelf ingericht heb ( laadruimte ) Ik heb toen de wanden met 6,5 mm betonplex bekleed maar vond dit toen redelijk stug om te monteren.Ik wil de laadruimte bekleden omdat ik het zonde vind dat de zijkant van binnenuit beschadigd.Weet iemand of er alleen 6,5 mm te verkrijgen is of dat er ook dunner materiaal of ander materiaal is te verkrijgen dan betonplex?
Misschien een adres erbij
Vast bedankt
Mark
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Bescherming zijwanden

Bericht door broekhof »

Vw gebruikt zelf hardboard!
Als je iets stevigers wilt kan je ook 3,6 mm multiplex nemen of 5 mm alleen heb je dan niet de gladde laag die je wel hebt bij betonplex.
Ook is er drie mm mdf met een witte laag erop (word veel gebruikt als achterkant in een keukenkast)
De onderkant is al bekleed door Vw zelf, je kan de bovenkant ook lat om lat betimmeren.
Het voordeel hiervan is dat je er nog een spanband of een touwtje doorheen kan halen om de lading vast te zetten.

Gr Coen
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Bescherming zijwanden

Bericht door edjeraketje »

Je kunt bij VHD bedrijswageninrichting in Heerenveen en Leeuwarden betonplex (gewone of gelakt) 4 mm wanden bestellen of laten monteren die perfect passend zijn.
Gelijk er achter even wat geluidswol duwen en je laadruimte wordt een stuk stiller (scheelt dus ook geluid voorin).
Groeten Edje

Ps geen binding wel zeer tevreden
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Damy

Re: Bescherming zijwanden

Bericht door Damy »

Geluidswol??
Je bedoeld steenwol of glaswol (minerale wol) hoe ga je je condenspunt afdichten dan??
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Bescherming zijwanden

Bericht door edjeraketje »

Damy schreef:Geluidswol??
Je bedoeld steenwol of glaswol (minerale wol) hoe ga je je condenspunt afdichten dan??
Ik bedoel die dekens die ze ook in geluidsboxen gebruiken. Je kunt ook soortgelijk materiaal halen bij een stoffenzaak daar gebruiken ze het materiaal ook wel als vulling voor kussens e.d. Je moet je ontluchtingspunten/condenspunten vrijhouden. Het doel is om de geluiden niet te laten weerkaatsen tussen de zijwanden en je metaal.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie