Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

vragen over de T5
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

4 nieuwe bakken stuurhuis 2 pompen assen lagers

Bericht door sierdklusser »

hallo ik heb een vraag en dat is
Ik heb jan 2007 een nieuwe t5 gekocht en na een 500 km was de versnellingsbak kapot.
mij werd ook verteld dat ik een nieuwe pomp voor de stuurbekrachtiging moest hebben.
na deze reparatie bleef er een vreemd geluid voor in de auto en al snel werd duidelijk dat er weer een nieuwe bak achter moest.
en mij werd ook verteld dat ik ook een nieuw stuurhuis moest hebben .
na deze reparatie. kreeg ik na een week weer een geluid voor in de auto bij het linksom gaan .
na onderzoek bleek dat mijn bak weer kapot was . en ze hebben deze weer vernieuwd.hier zat roest in
gek toch olie in de bak en dan roest.
dit is nu 3 weken geleden ,maaaaaaaar nu heb ik bij het linksomgaan weer dat geluid en hij schakeld zwaar.dus???????
volgens mij weer de bak.
nu gaat hij donderdag weer naar de dealer en moet ik weer afwachten .ik denk dus de 4e nieuwe bak na 28000 km.
wat moet ik doen ik ben hier schijtziek van :nuts wat is jullie advies ik denk zelf al om een groot raam uitte zoeken van hun showroom.
dan hebben we wat media aandacht m,v,g sierdklusser :bonk
Laatst gewijzigd door sierdklusser op 09 dec 2008, 18:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door Wim T4 935 »

Ik zou maar eens met de dealer gaan praten over terugname door de dealer en dan met zeer geringe bijbetaling van bij voorbeeld 0,10 per gereden km, een nieuwe laten leveren. Pon kent een regeling voor dit soort gevallen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
henkt5
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 09:20

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door henkt5 »

Ha die sierdklus,

Jij dus ook op het :wjw forum. Had al eens van jouw problemen met je bus gehoord. ik kan me voorstellen dat je schijtziek bent van deze problemen.
Rij vanaf maart 2007 met onze t5. Nog weinig problemen gehad. Paar kleine dingetjes. Is prima opgelost.
Volgens mij is de dealer wel bereid om je te helpen. Ze hebben mij tot nu toe zeer goed geholpen.

Hoor het vast nog wel van je!

Henk K STUDIO HAIR!
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door sierdklusser »

ja henk het is gewoon niet leuk meer .ik heb hem bijna 2 jaar en nog nooit goed geweest.
maar als het de bak donderdag weer is dan zal hopelijk pon wel zeggen gooi maar in de pers .
bij bourgenon zeggen ze!! ja toeval dat dit gebeurd.ik heb pech dat ik hem kontant heb betaald en niet geleasd .want dan had ik al een nieuwe gehad . ik kon een andere krijgen met een dikke prijs toe geven .maar dan kan ik even goed naar een ander gaan .ik jou je op de hoogte en anders lees je het wel op waldnet .nl want die wil het wel in de media gooien .gr sierd
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door quercusgarden »

Hoi Sierdklus,
In eerste instantie dacht ik dat je verhaal verzonnen was.
Dit leek mij wel heel onwerkelijk.
Gezien de ellende die je hebt gehad in korte tijd en daarbij dus een produkt waar je wel wat meer van mag verwachten zou ik alle reparaties e.d. op papier zetten en kijken welke oplossingen verschillende dealers aandragen waar jij je in kan vinden.
Het lijkt mij dat de bus teruggenomen moet worden met een redelijke afschrijving.
Het vertrouwen in deze T5 is inmiddels tot 0 gezakt lijkt mij.
Ga te rade bij je rechtsbijstandsverzekering of een goede advocaat welke je advies kan geven en expertise heeft in dit soort gevallen.
Meestal is het eerste gesprek met een advocaat gratis.
Met die kennis zou ik vervolgens naar de dealer gaan om hem een voorstel te geven welke hij niet kan weigeren.
Indien je er toch niet uitkomt is de gang naar de rechter de mogelijkheid om tot een oplossing te komen.
Naar binnen te rijden bij de dealer zonder te wachten dat de deuren opengaan kan altijd nog :knipoog
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door Guus NLB »

Heb heel lang geleden ook zoiets gehad. Uiteindelijk bleken door een productieafwijking de motor en de bak niet precies in lijn te liggen waardoor er telkens na verloop van enkele duizenden km's bijgeluiden in de motor ontstonden.
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door sierdklusser »

he henk ze hebben vandaag niks kunnen vinden aan de bus ,dus morgen gaan ze nieuwe aandrijfassen proberen ,
maar na de laatste bak had ik de eerste 2 weken geen geluid voor wat verkeerd was .dus ik denk zelf niet dat het de assen zijn
morgen weten we meer gr sierd klusser
henkt5 schreef:Ha die sierdklus,

Jij dus ook op het :wjw forum. Had al eens van jouw problemen met je bus gehoord. ik kan me voorstellen dat je schijtziek bent van deze problemen.
Rij vanaf maart 2007 met onze t5. Nog weinig problemen gehad. Paar kleine dingetjes. Is prima opgelost.
Volgens mij is de dealer wel bereid om je te helpen. Ze hebben mij tot nu toe zeer goed geholpen.

Hoor het vast nog wel van je!

Henk K STUDIO HAIR!
henkt5
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 09:20

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door henkt5 »

He sierd,

Er wordt dus weer gewerkt aan je bus. Alleen jammer dan je nu nog niet weet waar je aan toe bent. Morgen dus maar weer afwachten. Misschien is sinterklaas je goed gezind.

Henk
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door Roel »

Je moet voor de gein eens vragen waar de bakken vandaan komen..... de werkplaats hier in de buurt wordt gek van de passat bakken (ong. elke dag één) die zooi komt allemaal uit china.
Volkswagen wil dit een beetje stil houden..... Maar helaas :jump :jump

Succes :ikrij
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door hendrikus »

Roel schreef:Je moet voor de gein eens vragen waar de bakken vandaan komen..... de werkplaats hier in de buurt wordt gek van de passat bakken (ong. elke dag één) die zooi komt allemaal uit china.
Volkswagen wil dit een beetje stil houden..... Maar helaas :jump :jump

Succes :ikrij
Dat zegt niet direkt alles hoor. Wij hebben de laatste tijd nogal wat problemen gehad met ruitenwisser mechanismen van oa de nieuwe modellen Passat en Octavia. Als je een nieuwe besteld bij VW of Skoda krijg je een SjingSjang (oid) mechanisme ipv origineel Bosch. Is van een beter kwaliteit volgens de dealers.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door Roel »

hendrikus schreef:
Roel schreef:Je moet voor de gein eens vragen waar de bakken vandaan komen..... de werkplaats hier in de buurt wordt gek van de passat bakken (ong. elke dag één) die zooi komt allemaal uit china.
Volkswagen wil dit een beetje stil houden..... Maar helaas :jump :jump

Succes :ikrij
Dat zegt niet direkt alles hoor. Wij hebben de laatste tijd nogal wat problemen gehad met ruitenwisser mechanismen van oa de nieuwe modellen Passat en Octavia. Als je een nieuwe besteld bij VW of Skoda krijg je een SjingSjang (oid) mechanisme ipv origineel Bosch. Is van een beter kwaliteit volgens de dealers.
Zou ik ook zeggen als ik dealer was en ik kreeg het in m'n mik geduwd van de importeur.
Ik moet het eerste "kwaliteits" onderdeel uit china nog tegen komen...... (fietsen, brommers speelgoed het is allemaal niets) :bonk
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: 4x versnellingsbak stuk t5 19 tdi 2007

Bericht door sierdklusser »

hallo hij mag het weekend logeren bij de dealer hij heeft vrijdag nieuwe aandrijfassen gekregen .maar dat hielp niks .dus nu hebben ze ook nieuwe wiellagers besteld, en die worden maandag geplaatst.
maar dit kan het eigelijk ook niet zijn ,want 4 weken geleden toen ik de 3e nieuwe bak kreeg ,was het geluid weg .dus als het een wiellager was geweest had hij het toen ook wel gedaan .
maar ze sluiten nu op deze manier alles uit .wat kost dit wel niet ? maarja we wachten af ,word vervolgt gr sierd


sierdklusser schreef:he henk ze hebben vandaag niks kunnen vinden aan de bus ,dus morgen gaan ze nieuwe aandrijfassen proberen ,
maar na de laatste bak had ik de eerste 2 weken geen geluid voor wat verkeerd was .dus ik denk zelf niet dat het de assen zijn
morgen weten we meer gr sierd klusser
henkt5 schreef:Ha die sierdklus,

Jij dus ook op het :wjw forum. Had al eens van jouw problemen met je bus gehoord. ik kan me voorstellen dat je schijtziek bent van deze problemen.
Rij vanaf maart 2007 met onze t5. Nog weinig problemen gehad. Paar kleine dingetjes. Is prima opgelost.
Volgens mij is de dealer wel bereid om je te helpen. Ze hebben mij tot nu toe zeer goed geholpen.

Hoor het vast nog wel van je!

Henk K STUDIO HAIR!
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door bartt4 »

bourgion??? lwd?? probeer eens vd brug heerenveen.
RUBBEREXPRESS
henkt5
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2008, 09:20

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door henkt5 »

Wat is er mis met bougion? Goede ervaringen daar.
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: na 3 nieuwe bakken nu proberen nieuwe aandrijf assen

Bericht door sierdklusser »

ik denk niet dat er iets mis is met bourgenon.ze doen hun best wel. maar het duurt allemaal wat lang .
ik ben nu een 2 jaar bezig om de bus goed tekrijgen .maar de importeur geeft altijd de opdrachten van de te uitvoeren werkzaamheden .en ik had pon wat meer verstand willen toehebben .ze hebben nu een nieuwe bus aan onkosten gehad . maarja ik hoef niet te betalen .
maar in januari wel dus ik wil nu een oplossing zien gr sierd




henkt5 schreef:Wat is er mis met bougion? Goede ervaringen daar.
Plaats reactie