Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bi-Xenon

vragen over de T5
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

Beste WjW ers,

Ik weet dat er al heel veel gezegd en gevraagd is over dit onderwerp maar helaas kan ik geen goed antwoord vinden op mijn vraag.
Onlangs heb ik Bi-Xenon laten inbouwen van Pilot in mijn T5 en wat mij opviel was dat er allemaal soort van aftekeningen op het wegdek verschijnen waarschijnlijk van mijn koplampen.
Ik heb de koplampen schoongemaakt maar dat mocht niet baten.

Ik heb een gewone transporter met normale koplampen.
De Xenon werkt gewoon naar behoren met groot licht en al.

Is dit normaal of niet moeten er andere koplampen of niet??????
Wie heeft er een goed antwoord wat ik eigenlijk zou moeten doen.

Greetzz Alexx (ben lang niet online geweest)
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Danny »

Het zou kunnen dat je lampen een iets ander afdekplaatje hebben dan de standaard H4 die er in zat en dat deze nieuwe lamp dus ietsje meer van de spiegel van je lamp kan beschijnen of sommige deeltjes wat minder...
De lamp zit toch wel goed gemonteerd en daarmee bedoel ik toch niet ondersteboven???
Iedereen zal nu wel lachen maar laatst kreeg ik een motorfiets op de hefbrug en die kerel was erin geslaag de H4 te monteren ondersteboven met als gevolg mijn lamp schijnt zo raar :muur :muur

als de set bij jou gemonteerd is door een man die weet wat hij doet dan zal het allicht enkel wennen worden aan de streepjes die er links of rechts bijkomen, de gebrekkige spiegelkoplamp komt nu eenmaal wat meer tot uiting als je er een xenon instopt :knipoog

Afbeelding
met groeten Danny
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

Hallo Danny,

Ik neem aan dat het licht goed gemonteerd zit, ze zijn ingebouwd door Autoshop van Straten in Wijchen en heb daar ook garantie gekregen op de lampen en de inbouw.
Wel is het zo dat de afdekplaatjes niet meer gemonteerd zijn, gezien hier anders gaten in geboord moesten worden.
Dit omdat de Bi-xenon langer zijn zijn dan de originele.

Greetzz Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: Bi-Xenon

Bericht door Viking64 »

Jij bedoelt de deksels achterop de koplampunit... da's wat anders
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Danny »

Oi

Ik bedoel het afdekplaatje dat (op foto duidelijk zichtbaar schelpje achter de dimlicht gloeidraad) je lamp afschermt en aldus enkel de bovenkant van de spiegel belicht waardoor je niet stees de tegenligger kan verblinden.
bij de xenon verschuift of 't lampje in de houder of bij andere modellen het metalen afdekplaatje om je grootlicht te realiseren, zie linker lamp op de foto

weinig om me zorgen over te maken maar eerder een gewenningsproces
:toppie
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

Hoi,

Ja ik bedoelde de afdekplaatjes achter.
Je spreekt over gewenning en een slecht spiegel/lamp effect, vraag me toch af waarom ik dit alleen maar zie bij mij.
Ik zag gisteren toevallig iemand rijden met xenon en heb opgelet hoe de licht verdeling bij die auto was maar die schijn toch compacter te zijn dan die van mij...dus heel vreemd.

Ik heb wel veel licht opbrengst maar op een een of ander manier wordt het licht niet goed gebundelt.

Gr
Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Danny »

In principe kan er weinig mis zijn, de lamp kan natuurlijk niet diep genoeg zitten maar dan word het wel erg moeilijk om de sluiting errond te krijgen...
parkeer eens een meter of twee van een muur of garagepoort en kijk eens of je mooie horizontale lichtlijnen hebt die aan de rechterkant omhoog lopen, al de rest erboven is licht wat je niet hebben wil...
contacteer gewoonweg eens de plaatser en laat ze effe checken dan ben je toch gerustgesteld :jump
grts Danny :toppie
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

Danny,

Dank je voor je info, ik zal eens gaan kijken of dit lukt. :yes
Ik heb toch namelijk het vermoede dat de lampen niet helemaal goed zitten.

Greetzz
Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Bi-Xenon

Bericht door vaniac »

Door het plaatsen van een bixenon conversiesetje in de H4 koplampen krijg je geen beter licht, het wordt alleen maar feller en verblindend. De orginele koplampen hebben een slechte optische constructie, waardoor de lichtkwaliteit onder de maat is. Je kunt beter multivan koplampen monteren of zelfs koplampen met projectietechniek (projektzwo).
Deze laatste hebben een zeer gelijkmatige, brede en ver reikende lichtverdeling. Ze kosten een lieve duit, maar het licht is enorm goed.
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

Hallo Vaniac,

Zijn de koplampen van de multivan ook uitgerust met Xenon??

Gr
Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Danny »

Nee 't zijn gewoonweg andere lampen (lees spiegels)en gescheiden groot en dimlicht...
uiteraard is aftermarkt wenon minder dan "origineel"? maar 't is alleszins - inderdaad - beter, heller wat de mindere spiegelkwaliteit meer aan 't oppervlak brengt
Projectzwo kan dan wel heel leuk zijn maar de prijs is er ver over... :ie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Bi-Xenon

Bericht door vaniac »

Alexx schreef:Hallo Vaniac,

Zijn de koplampen van de multivan ook uitgerust met Xenon??

Gr
Alexx
Je kunt de multivan koplampen wel voorzien van een xenonconversiesetje. Ik zou wel vooreen kwaliteitssetje gaan. Met die goedkope setjes van 95 euro heb je alleen maar ellende en dan spreek ik uit eigen ervaring.
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

He Vaniac,

Dus Multivan koplampen met een wat beter conversie set Xenon geeft een beter lichtbeeld dan de originele lampen met een Bi-Xenon????
En in die multivan lampen kunnen volgens mij geen Bi-xenon geplaatst worden toch...??

Gr,
Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: Bi-Xenon

Bericht door SanderS »

Idd, in Multivan koplampen kan geen bi-xenon worden geplaatst, omdat het grootlicht en dimlicht zijn gescheiden (dat zijn beide losse lampen).
Ik heb er zelf een conversiekitje in geplaatst, het lichtbeeld bevalt erg goed, en qua lichtkleur lijkt het net of je affabriek Xenon hebt. Alleen het grootlicht is dan nog gewoon 'geel'.
Alexx
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2007, 12:41
Locatie: Nijmegen

Re: Bi-Xenon

Bericht door Alexx »

HMMMMMMMM....

Ik begin het een beetje te begrijpen.
Als ik dus mijn :driveT5 wil uitrusten met Xenon dan ben ik eigenlijk een beetje :censor
Want als ik BI-xenon inbouw dan heb ik eigenlijk geen goede lichtbundel omdat de koplampen niet voldoen.
Als ik een goede licht bundel wil moet ik of heel duur de Project zwo of wat minder duur maar dan met "gewoon geel groot Licht" . :nuts

Ik denk dat ik voorlopig maar even mijn Bi-xenon laat zitten en kijken of ik er aan kan wenne.

In ieder geval dank ik jullie voor de antwoorden waaraan ik echt wat heb gehad. :yes

Gr,
Alexx
Werken is leuk, maar laat ook wat over aan je collega's
Plaats reactie