Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

vragen over de T4
Plaats reactie
Lex
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:33
Locatie: Friesland (Zuidwest)

Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door Lex »

Hallo wjw ers,

Ik heb zojuist een T4 Multivan II Generation uit Duitsland gehaald, auto is van 2001 en heeft 125000 km. gelopen
ben er helemaal happy mee.
Maarrrr, morgen naar RDW om hem te laten keuren op grijs kenteken dus alleen de voorste 2 stoelen laten staan.
nu heb ik een paar vragen :
1. zijn er nog tips van iemand waar ik op moet letten ?
2. kan ik hem gewoon met het duitse export kenteken over de weg vervoeren ?
3.wel of niet apk laten keuren door de rdw ? op het forum lees ik verschillende meningen
4. heb geen cvo, is dit nodig of handig ?
5. hoe lang duurt het voordat je je kentekenbewijs krijgt ?

Als iemand nog tips weet hoor ik het graag

bedankt
Lex
:T44EVER
Multivan bj 2001 acv 2.5 tdi 102pk
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door bartt4 »

eendags kenteken aan vragen, duur van kenteken 2 a 5 werkdagen, verzekering via chassis numer,zo licht en leeg mogelijk,apk kan meteen maar soms miereneukerig. :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
randy
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door randy »

Zelf heb ik verleden jaar mijn MV II Generation geïmporteerd. Alleen de mijne moest op camperkenteken, dus wel met stoelen. Let op: probeer goed na te bedenken wat je er later mee wil doen. Als het kenteken eenmaal is afgegeven is verandering later lastiger. En haal alles wat teveel is uit de auto i.v.m. weging. Denk aan reservewiel, krik etc., gebruik de zoekfunctie in dit forum maar eens...
Met buitenlands kenteken rondrijden in Nederland: maximaal 14 dagen, mits WA verzekerd en na aanmelding bij de douane. Dit moet per internet: http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... lling.html
Ik heb direct bij RDW de APK laten keuren, scheelt tijd. En je hebt nooit een steekproef door de RDW...!
Een CVO had ik ook niet, wel alle Duitse papieren, dat was de basis voor het Nederlandse kentekenbewijs. Maak wel een kopie,
want de Duitse papieren worden ingenomen, maar bevatten veel interessante gegevens.
Je laatste vraag: ik had mijn kenteken in drie dagen in huis. Het schijnt dat je tegen meerprijs direct een voorlopig kenteken mee kan krijgen.
Lex
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:33
Locatie: Friesland (Zuidwest)

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door Lex »

Bedankt voor de tips,
zojuist bij de RDW geweest alles is goed gegaan en no problemo, gewicht was 1830 kg. alles was eruit

Grtz
Lex
:driveT4
Multivan bj 2001 acv 2.5 tdi 102pk
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door René »

Hoi,

Ik sta op het punt een T5 te importeren.
Welke verzekeringsmaatschappij wil het exportkenteken of het shassisnummer in de WA nemen?

Ik wil de bus ook ophalen met exportkenteken.

Unive doet namelijk weer eens moeilijk en wil het niet.




Berrie
Gebruikersavatar
randy
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door randy »

Lex: proficiat met de geslaagde import! De mijne was wel 200 kg zwaarder, maar dat was dan ook met stoelen en keukentje.

Berrie: Voor de verzekering moet je in Duitsland zijn. Je moet voor export sowieso met de gekochte auto en geldige papieren naar de "KFZ-Meldestelle". Daar krijg je, na controle op chassisnummer en geldige TÜV keuring (= Duitse APK) een zgn. "Zoll- of Export Kennzeichen" op jouw naam. Voor dit voorlopige Duitse kenteken moet je dan kentekenplaten laten maken. Deze bedrijfjes zitten meestal naast de "Meldestelle". Hier kun je direct ook een "Haftpflicht" (WA-verzekering) voor beperkte tijd afsluiten. Ik heb steeds gekozen voor 14 dagen, kostte vorig jaar € 80,-. Nu alleen nog dit voorlopige kenteken bij de douane aanmelden voor de tijdelijke BPM-vrijstelling, en rijden maar. https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do

Randy
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door René »

Randy

Bedankt,
Ik stond op het punt hem te halen.

T5 staat nu thuis, met excact zo'n kenteken als wat jij beschrijft.
Kostte me 100 euro voor 5 dagen, maar de verkoper had dit allemaal voor mij geregeld.

Helemaal Happy ben ik nu.

:yes :yes :yes
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door René »

Nou, wanneer bezichtigen? Of slaapt ie tussentijds nog??

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door Multivan Generation »

Gun hem even wat rust :knipoog


Enne, ik dacht dat je Univé al de deur uit had gedaan Berrie ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Lex
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jan 2009, 11:33
Locatie: Friesland (Zuidwest)

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door Lex »

Berrie: Ik heb hem verzekerd bij centraal beheer prima geregeld met Wa verzekering totdat
het definitieve kentekenbewijs binnen is, daarna kan je hem all risk of wa met beperkt casco verzekeren

Randy, ik had bij de rdw gevraagd naar een tijdelijk kenteken maar dit kennen ze niet,(meer) ?
dus even niet rijden in de t4 anders zien we deze weer staan :politie :politie
BPM hoef ik niet te betalen auto is van voor 2005 tevens kan ik gebruik maken van de ondernemingsregeling

Lex
Multivan bj 2001 acv 2.5 tdi 102pk
Gebruikersavatar
randy
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2008, 19:14
Locatie: Groningen / Multivan II Generation 2002 TDI AXG 111 kW
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door randy »

Lex, het klopt, het tijdelijke kenteken is inmiddels afgeschaft; RDW schijnt echter de achterstanden te hebben weggewerkt en over het algemeen binnen drie dagen het kentekenbewijs te kunnen opsturen. Dus nog even geduld, en dan rijden maarrr!!!

Randy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Bericht door Multivan Generation »

@ Lex,
Tips gevraagd voor rdw keuring T4 Multivan

Berichtdoor Lex op wo feb 04, 2009 22:12
Hallo wjw ers,

Ik heb zojuist een T4 Multivan II Generation uit Duitsland gehaald, auto is van 2001 en heeft 125000 km. gelopen
ben er helemaal happy mee.
Maarrrr, morgen naar RDW om hem te laten keuren op grijs kenteken dus alleen de voorste 2 stoelen laten staan.
Misschien is het een tip om dit soort vragen iets verder van te voren te stellen,
je verwacht nu eigenlijk binnen een tijdsspanne van zeg 12 uur veel serieuze antwoorden :knipoog

Terwijl je de vraag al langer wist...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie