Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel

vragen over de T4
Plaats reactie
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Standkachel

Bericht door gert99 »

Hoi Weetjewellers,

Moet interieeur van westfalia gaan inbouwen :nuts , heeft iemand foto's van hoe de standkachel bevestigd zit? (zicht van onder auto) De rest wijst zichzelf wel(Hoop Ik)

Grtz. Gert
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Standkachel

Bericht door Freelancer »

gert99 schreef:Hoi Weetjewellers,

Moet interieeur van westfalia gaan inbouwen :nuts , heeft iemand foto's van hoe de standkachel bevestigd zit? (zicht van onder auto) De rest wijst zichzelf wel(Hoop Ik)

Grtz. Gert
Voor mij zou dit ook welgekomen zijn ik heb al veel informatie gevonden over de standkachel die ik heb doch inbouw handleidingen voor de T4 zijn blijkbaar nergens te vinden.
Volgens het ID plaatje van mijn kachel heb ik al talloze .PDF bestanden gevonden via :wjw ik heb een D3L, maar waar er ergens een afbeelding staat voor montage onder de T4 is er 1 afbeelding die niet duidelijk genoeg is, er is ook een afbeelding voor deze kachel in een .PDF voor de T3, doch deze is ook niet erg duidelijk.

Dus beste WW'ers die zo een standkachel hebben, graag wat foto's van de bevestiging en aansluiting van de plastiek buizen ( de andere aansluitingen wijzen zichzelf wel uit.

( Al moet ik eerst nog afwachten hoe het verder gaat met mijn motor kwestie :muur )

Dank bij voorbaat.
Mvg.
Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
eric709
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:30
Locatie: Hattem

Re: Standkachel

Bericht door eric709 »

Hier kun je veel info vinden over standkachels voor de T4

http://www.t4-wiki.de/wiki/California

Groet, Eric. :werkaanT4
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Standkachel

Bericht door Freelancer »

eric709 schreef:Hier kun je veel info vinden over standkachels voor de T4

http://www.t4-wiki.de/wiki/California

Groet, Eric. :werkaanT4
Hoi Eric,

Bedankt hier ben ik al heel wat mee ! ( http://www.t4-wiki.de/wiki/D3LC#Einbauort )

Mvg.
Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: Standkachel

Bericht door gert99 »

Geweldig, bedankt , prima foto's, moet wel lukken zo.

Grtz. Gert :jumpklap
goudthe
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2007, 17:06

Re: Standkachel

Bericht door goudthe »

Hoi Gert, De standkachel zit met een beugel onder de bus ,die beugel zit er meestal niet bij. De kosten hiervan zijn ongeveer 80 a 90 euro, maar voor 30 euro kun je die ook kopen tel 06- 160 74 841 .(Tarik)

De gaten moet je zelf bepalen , een voor de aanzuig die zit achter het keukenblok die komt uit in een balk , en door dezelfde balk onder de bus, ook voor de aanzuig van lucht .

Het gat voor de inblaas zit achter de linker voorstoel op de vloer die moet je ook bepalen :nuts

Maar deze zit al door je houten vloer die bij het interieur hoort, dus die maat weet je al. :adhd

De kabels van de standkachel zitten op de stekkers van de kabelboom die er ook bij hoort te zitten , die loopt van je motorruimte naar achteren .

Ik moet zelf de standkachel ook nog inbouwen ,ik had geen zin meer na drie weken ombouw in 2008 :bonk

Nou veel geluk met je inbouw :ikrij
Theo
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Standkachel

Bericht door Freelancer »

goudthe schreef:Hoi Gert, De standkachel zit met een beugel onder de bus ,die beugel zit er meestal niet bij. De kosten hiervan zijn ongeveer 80 a 90 euro, maar voor 30 euro kun je die ook kopen tel 06- 160 74 841 .(Tarik)

De gaten moet je zelf bepalen , een voor de aanzuig die zit achter het keukenblok die komt uit in een balk , en door dezelfde balk onder de bus, ook voor de aanzuig van lucht .

Het gat voor de inblaas zit achter de linker voorstoel op de vloer die moet je ook bepalen :nuts

Maar deze zit al door je houten vloer die bij het interieur hoort, dus die maat weet je al. :adhd

De kabels van de standkachel zitten op de stekkers van de kabelboom die er ook bij hoort te zitten , die loopt van je motorruimte naar achteren .

Ik moet zelf de standkachel ook nog inbouwen ,ik had geen zin meer na drie weken ombouw in 2008 :bonk

Nou veel geluk met je inbouw :ikrij Theo
Dan heb ik blijkbaar geluk want de bevestigingsplaat heb ik aan mijn kachel hangen,ik kan nu niet even onder mijn bus gaan liggen om te kijken want die staat in de garage wegens 'motor dood' vraagjes : de plaatjes waar de boutjes met rubbertjes inhaken zijn die af fabriek aangebracht aan de bodem ?
De 'inblaas' is dat gewoon een ovaal gat zonder meer, toen ik het zwarte kapje had geplaatst zag ik dat uit de mat ook een deel is uitgesneden tegen de verticale balk (?)
En de tweede zwarte blaasmond achter de bijrijderstoel, die dient voor een anders soort kachel heb ik me laten vertellen, daar zit in de afwerking boven het ijskastje een regeling voor, dient dus totaal niet ?

Lijkt me wel goed te doen voor de rest, maar kan ik de stekker van de standkachel gewoon inpluggen in de 'nog vrije stekker' van het Westfalia computertje, uiteraard de bruine draden aan de massa, en dan de twee rode, één daarvan zit aan de zekeringkast achter de bestuurderszetel, de tweede direct aan woonaccu ?

mvg,
Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Plaats reactie