Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slecht starten opgelost

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

slecht starten opgelost

Bericht door frank884 »

In de vorst tijd was me de diesel bevroren, en heb ik de filter vervangen (parafine afzetting)
en daarna starte die nog steeds slecht, dus ik dacht aan de gloeiers.... maar die zijn in nov
2007 nog vervangen dus dat was eigelijk wat snel om weer aan de beurt te zijn...
na 5 uur staan starte die gewoon goed, maar na een hele nacht niet, want
(toen zat er lucht in het systeem bleek later)
het :werkaanT4 probleem zat in de afdichting van het T stuk bovenop de filter (die voor verwarm klep)
daaronder kreeg die een klein beetje lucht in het systeem.
we hebben er een ander ringetje op gezet (ook iets dikker) het T stuk erop gedrukt met kracht, splitpen erop...
en vanmorgen starte die als nieuw!!!!!!!!!!.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: slecht starten opgelost

Bericht door Roger B. (11)61 »

zelfde probleem gehad en vaker geroepen dat dat een mogelijkheid is van slecht starten sindsdien (van ervaring leer je het meest)

bij mij was het een nieuw ringetje bij het (immitatie) brandstoffilter dat lucht langs liet, bij de dealer (gratis) een nieuwe gekregen en die gemonteerd, sindsdien geen probleem meer met moeten doorstarten.

De tijd van doorstarten voor ik het probleem opgelost had heeft me wel een startmotor gekost (99 euro incl verzenden op ebay (en een nieuwe dus he)) doordat ie te warm geworden was en daarn af en toe even doordraaide na het starten....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: slecht starten opgelost

Bericht door frank884 »

Roger B. schreef:zelfde probleem gehad en vaker geroepen dat dat een mogelijkheid is van slecht starten sindsdien (van ervaring leer je het meest)

bij mij was het een nieuw ringetje bij het (immitatie) brandstoffilter dat lucht langs liet, bij de dealer (gratis) een nieuwe gekregen en die gemonteerd, sindsdien geen probleem meer met moeten doorstarten.

De tijd van doorstarten voor ik het probleem opgelost had heeft me wel een startmotor gekost (99 euro incl verzenden op ebay (en een nieuwe dus he)) doordat ie te warm geworden was en daarn af en toe even doordraaide na het starten....

:bifun :bifun Roger,

Ik had het niet opgeschreven, maar het is :ie herkenbaar ook ik heb ooit 5 imitatie filters gekocht
(simpelweg omdat die 9 euro per stuk kosten en die van bijv Mann de Wk 842/4 een veelvoud hiervan )
1H0 127 401 C Kraftstofffilter (alle Dieselmotoren) ca. 38,50 Euro T4 Wiki preis 2006
waarvan ik van die imitatie filters er 2 probleemloos heb gebruikt en dit is dus de 3e en die had dus ook het door jou beschreven kwaaltje het ringetje
nu een ander ringetje erop gezet,(iets aan de dikke kant -had niks anders- maar sluit goed af)
het T stukje (plastic) bovenop de filter hebben we er zo vast op gedrukt om de splitpen erin te krijgen, dat ik denk dat ik die volgende keer beter kan vervangen.(dan zit die ook als 250.000 km )
Normaal ben ik niet zo kapot van imitatie, voor bijvoorbeeld draaiende onderdelen die als ze kapot gaan veel
schade zouden kunnen opleveren doe ik het niet snel, maar een filter is maar een simpel ding.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie