Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

multivan koplampen

vragen over de T5
Plaats reactie
Mark1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009, 15:29

multivan koplampen

Bericht door Mark1 »

'K zou graag multivan koplampen in mijn T5 zetten en het liefst met xenon licht. Weet iemand welke en waar je die het best kunt kopen? En hoe duur dat ongeveer is?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: multivan koplampen

Bericht door vaniac »

Deze hier:
http://www.projektzwo.de/artikel/fzg.ph ... fzg_id=350
Niet goedkoop maar wel topkwaliteit licht. De inbouwhandleiding is heel duidelijk en de inbouwset past perfect. Deze koplampen kun je ook af fabriek bij VW bestellen. Dan zijn ze nog duurder.
Je moet in combinatie met deze koplampen wel koplampsproeiers op je auto hebben.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: multivan koplampen

Bericht door Donald4Motion »

Hoi Mark Welkom op :wjw

Hier kan je de Bi-Xenon koplampen kopen/bestellen http://www.projektzwo.de/artikel/fzg.ph ... fzg_id=350
Ik heb ze zelf ook en ze geven een erg goeie puist licht :toppie zonder dat je je tegenliggers verblind.
Het is eigenlijk het zelfde als een OEM VW Bi-Xenon allen kost die uiteindelijk een hele dikke 1200€ minder, maar zelfde kwaliteit

:toppie

Ik denk ik doe er ff wat plak plaatjes bij,
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: multivan koplampen

Bericht door Donald4Motion »

O, :winter Vaniac was me voor :toppie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: multivan koplampen

Bericht door vaniac »

Geeft niet hoor, het was goed bedoeld :knipoog :knipoog :knipoog :klappen :klappen :klappen :zwaai :zwaai :zwaai
Gebruikersavatar
skylive
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008, 12:42
Contacteer:

Re: multivan koplampen

Bericht door skylive »

Hallo Mark1,

Ik zou ook even op deze site kijken http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/pr ... 13675.html weet alleen niet hoe de kwaliteit hiervan is maar ze zien er wel goed uit anders kan je nog altijd je xenon los kopen ik heb de mijne bij http://www.nltuning.nl gekocht bi-xenon en wat een licht.

Veel geluk ermee :yes
Mark1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009, 15:29

Re: multivan koplampen

Bericht door Mark1 »

Bedankt voor de info!! :toppie
Mark1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009, 15:29

Re: multivan koplampen

Bericht door Mark1 »

Heb net even gekeken op die site's die jullie doorgaven, maar als ik dat zo bekijk, zit er wel een erg groot prijsverschil in. Bij projektzwo kosten ze € 1738,00 en bij SKG Carstyling € 369,00. Waar zit 'm het verschil? Origineel en namaak?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: multivan koplampen

Bericht door vaniac »

Als ik het goed begrijp worden bij SKG en NL-Tuning normale Multivankoplampen via een conversiesetje op xenon omgebouwd. Dat verklaart ook de prijs. In principe is het zo, dat de reflectors van de normale koplampen niet geschikt zijn voor gebruik met xenonlampen. De meeste conversiesetjes geven wel fel licht, maar de lichtverdeling is meestal miserabel en verder verblinden ze de tegenliggers enorm. Bij zware regenval, mist en sneeuw zorgen ze ook nog eens voor eigen verblinding vanwege de enorme hoeveelheid strooilicht.
Om met xenon goed licht te krijgen, moeten de koplampen beschikken over projectieschijnwerpers met lenzen, zoals de bixenons van Projektzwo. Deze koplampen maken trouwens gebruik van de lichttechniek van Hella, die in deze vorm ook gebruikt wordt bij o.a. Audi en BMW.
Je krijgt dus de kwaliteit die je betaalt :lach :lach :lach :lach :lach
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: multivan koplampen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Klopt ja, bij SKG krijg je gewoon een aftermarket xenon setje erin. Projectzwo lampen zijn speciaal voor xenon licht gemaakt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Viking64
Berichten: 293
Lid geworden op: 29 dec 2008, 19:39
Locatie: Castellum aan den Rijn
Contacteer:

Re: multivan koplampen

Bericht door Viking64 »

Vergeet niet dat je bij ProjektZwo ook de automatisch lichthoogte regeling erbij krijgt.
Die is verplicht voor voertuigen die na 1-1-2007 de weg op gekomen zijn.
Overigens maakt het voor de APK weer niet uit!
Vriend van mij doet bedrijfswagen APK keuren en die kijken alleen naar het lichtbeeld, is dat juist dan is dat geen rede voor afkeur, hoogte regeling of niet!!
Alleen de overijverige agent kan er voor schrijven, maar of ze daar tijd voor hebben.....
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Gebruikersavatar
skylive
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 nov 2008, 12:42
Contacteer:

Re: multivan koplampen

Bericht door skylive »

Ik heb een vraag kan je ook zo'n koplamp bestellen zonder xenon, maar dat je wel die projectieschijnwerpers met lenzen heb dan kan ik achteraf zelf mijn type xenon erin zetten neem ik aan.Of gaat dat niet vind ze niet erg goekoop namelijk.
Heb nu gewoone koplampen met pilot xenon 5000k erin zitten ziet er wel goed uit maar heb nu al problemen ermee reflextor brand in waardoor mijn lichtbeld niet zo goed is , vandaar mijn vraag aan jullie.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: multivan koplampen

Bericht door Donald4Motion »

skylive schreef:Ik heb een vraag kan je ook zo'n koplamp bestellen zonder xenon, maar dat je wel die projectieschijnwerpers met lenzen heb dan kan ik achteraf zelf mijn type xenon erin zetten neem ik aan.Of gaat dat niet vind ze niet erg goekoop namelijk.
Heb nu gewoone koplampen met pilot xenon 5000k erin zitten ziet er wel goed uit maar heb nu al problemen ermee reflextor brand in waardoor mijn lichtbeld niet zo goed is , vandaar mijn vraag aan jullie.
Ik denk niet dat ze dat doen.
Je kan de hele Bi-Xenon unit kopen of de buitenkant(plastic) helaas :winter
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: multivan koplampen

Bericht door vaniac »

Bij de VW-Garage leveren ze halogeen projectorlampen. Deze kun je waarschijnlijk ombouwen op xenon.
http://www.bus-tuning.nl/index.php?opti ... mitstart=5 :yes :yes :yes
Plaats reactie