Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brom/trilling bij motor 1500 toeren

vragen over de T5
Plaats reactie
Schalk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2009, 19:21
Contacteer:

Brom/trilling bij motor 1500 toeren

Bericht door Schalk »

Hallo, heb sinds ca. 3 weken een T5 lwb 130pk aut. Deze rijd echt geweldig. Nu heb ik na het rijden over kinderkopjes(Antwerpen) last van een brom/trilling bij 1500 toeren in de 5e versnelling (ook in 4 en 6 maar daarin zit ik bijna niet op die 1500 toeren) Dit duurt tot +/- 2000 toeren, vooral als de motor een beetje moet werken. Weet iemand wat dit kan zijn? Weet niet of dit door het slechte wegdek is gekomen, maar de eerste week hoorde/voelde ik deze brom/trilling niet.
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: Brom/trilling bij motor 1500 toeren

Bericht door CARVER »

Hallo, een panklaar antwoordt, dat heb ik niet voor je. In de eerste plaats kan ik uit je bericht niet opmaken of het nieuwe of occassion is, wat ik je aanraad is gedurende een bepaalde periode bij te houden in welke omstandigheden de trilling optreedt. Doe dat bijhouden ook schriftelijk zodat je het later ook bij de dealer kan laten zien, dan is dat voor een ieder te begrijpen. Maak er een soort testprogram van bijv; stuk rijden op de snelweg, binnenweg geplaveid en vervolgens weer een vlakke weg oprijden, en doe dat op verschillende snelheden cq. toerentallen. Mijn eerste reactie op jouw verhaal was, misschien de ophanging moter, de trilling dempers, kun je controleren dmv; bandenlichter tussen steun en bevestiging te steken kijken hoe deze beweegt, kortom het vraagt nogal wat tijd om het e.a. uit te proberen. Succes en als je het weet plaats dan een berichtje! met evt. de afloop zoals garantie of coulance regeling.
Plaats reactie