Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hor voor de schuifdeur / tweede accu

vragen over de T4
Plaats reactie
MEGABrommer
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009, 13:40

Hor voor de schuifdeur / tweede accu

Bericht door MEGABrommer »

Beste mensen,

Wij hebben onlangs een hor aangeschaft voor de schuifdeur van onze VW kampeerbus (T4), Lijkt ons wel handig in Scandinavië.
Het is echter nogal een klus om het ding te bevestigen. De beschrijving die erbij zit, is zonder plaatjes en moeilijk te volgen.
We zijn op zoek naar iemand die er ervaring mee heeft. We zouden graag wat gedetailleerde afbeeldingen zien van de situatie.

Nog een vraagje: De tweede accu (voor de koelbox, standkachel, e.d.) moet toch tijdens het rijden opladen?
Die van ons zakt na een poosje onder de 11 volt, waardoor de indicatie op de display gaat knipperen. Een ritje van 50 km verandert niets aan de spanning. Na een halve dag aan de 220, is de accu weer opgeladen.

MEGA
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Hor voor de schuifdeur / tweede accu

Bericht door Leo45 »

De 2e accu moet inderdaad laden tijdens het rijden, daarvoor zorgt een relais dat geschakeld wordt via de D+ draad vanaf de dynamo.
Het relais zit onder de koelbox aan het schot vast naast de accu.

Als de accu wel laadt via de 230V dan denk ik dat het relais defect is ook sluit ik een slechte aansluiting niet uit.
Meten is weten in dit geval.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
MEGABrommer
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009, 13:40

Re: Hor voor de schuifdeur / tweede accu

Bericht door MEGABrommer »

Beste Leo,

Ik heb het zaakje opengemaakt en het ziet er, voorzover ik dat kan beoordelen, allemaal aannemelijk uit. Ik kan uiteraard niet zien of dat relais stuk is. Is de D+ die dikke rode draad?
Is dat doormeten overigens voor een leek een beetje te doen, of kan ik beter naar de vakman gaan?

MEGA
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Hor voor de schuifdeur / tweede accu

Bericht door Leo45 »

De D+ is meestal het dunste draadje, de dikke draden komen vanaf de accu's.

Hier heb je het aansluitschema zoals het meestal zit, de rest in je auto is voor andere dingen,
http://members.home.nl/teeviertje9/t4-1a1.htm


Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Otty_01
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:22
Locatie: Op de veluwe

Re: Hor voor de schuifdeur / tweede accu

Bericht door Otty_01 »

MEGABrommer schreef:Beste mensen,

Wij hebben onlangs een hor aangeschaft voor de schuifdeur van onze VW kampeerbus (T4), Lijkt ons wel handig in Scandinavië.
Het is echter nogal een klus om het ding te bevestigen. De beschrijving die erbij zit, is zonder plaatjes en moeilijk te volgen.
We zijn op zoek naar iemand die er ervaring mee heeft. We zouden graag wat gedetailleerde afbeeldingen zien van de situatie.

Nog een vraagje: De tweede accu (voor de koelbox, standkachel, e.d.) moet toch tijdens het rijden opladen?
Die van ons zakt na een poosje onder de 11 volt, waardoor de indicatie op de display gaat knipperen. Een ritje van 50 km verandert niets aan de spanning. Na een halve dag aan de 220, is de accu weer opgeladen.

MEGA
Heb je nu al antwoord gekregen op je "HOR"vraag? of ben je er al uit? :yes
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2038
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Hor voor de schuifdeur / tweede accu

Bericht door chv »

Beste Mega,

De hordeur voor je schuifdeur is zeer handig tegen binnenvliegende motten en vliegen enzo.
Maar als je naar de echt muggenrijkere gebieden gaat met van die kleine knuts e.d. zou ik ook een klamboe over je bed hangen van travelsafe die is al geimpregneerd om muskieten te weren. Het 1 persoons boxmodel is net zo breed als je beneden bed en met zes ophangpunten makkelijk op te hangen en bij de meeste buitensportwinkels (zoals Bever etc) te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie