![Afbeelding](http://www.voordedraad.nl/downloads/los.jpg)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slangetje los
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:10
- Locatie: Raerd
- Contacteer:
slangetje los
Bij mijn multivan 2001 zit achter de intercooler en boven de wastegate een slangetje los. Weet iemand waar die voor is en waar ik die moet vastmaken?
![Afbeelding](http://www.voordedraad.nl/downloads/los.jpg)
![Afbeelding](http://www.voordedraad.nl/downloads/los.jpg)
Laatst gewijzigd door Voordedraad op 16 mei 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: slangetje los
Zo te zien is dit de vacuüm slang die op je inlaatspruitstukklep hoort. Als je de buis boven op je klepdeksel naar rechts volgt kom je hem tegen.
ongeveer ter hoogte van je expansie tankje. (=ronde bol met koel vloeistof).
Succes,![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
ongeveer ter hoogte van je expansie tankje. (=ronde bol met koel vloeistof).
Succes,
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Groet, Oskar.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 12:10
- Locatie: Raerd
- Contacteer:
Re: slangetje los
Volgens mij is dat het andere slangetje dat op de foto zichtbaar is met een knik er in. Die gaat naar rechts. Groet, Berend
Re: slangetje los
De slang die je vast houdt hoort ook naar rechts te gaan. Het slangetje met de knik is de vacuüm zijde naar de hoofd vacuüm leiding.
De twee vacuüm kleppen achter je expansietankje zijn voor de wastegate en de EGR klep.
De inlaatspruitstukklep wordt pas bij auto's van na 2000 toegepast, dit is voor het soepeler af laten slaan van de motor als deze afgezet wordt. De klep krijgt dan even vacuüm en sluit zo de luchttoevoer naar de motor af.![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
De twee vacuüm kleppen achter je expansietankje zijn voor de wastegate en de EGR klep.
De inlaatspruitstukklep wordt pas bij auto's van na 2000 toegepast, dit is voor het soepeler af laten slaan van de motor als deze afgezet wordt. De klep krijgt dan even vacuüm en sluit zo de luchttoevoer naar de motor af.
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Groet, Oskar.