Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorgloei controlelampje

vragen over de T4
Plaats reactie
Abel
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 okt 2008, 17:58

voorgloei controlelampje

Bericht door Abel »

Hallo geachte forumleden en lezers,

Heb weer iets opmerkelijks meegemaakt met mijn T4 2.5TDI uit 2002. Mijn achterbuurman vroeg of ik een aanhanger voor hem terug wilde brengen naar het adres waarvan hij het geleend had. Dus ik de aanhanger er achter en op weg. Voor het wegrijden snel even naar de verlichting gekeken. (de achterlichten en de richting aanwijzers) Aangezien die het deden nam ik aan dat de remlichten het ook wel zouden doen. Net buiten het dorp merkte ik dat het gloeispiraal controlelampje in het dashbord brandde. Dat bleef zo gedurende de rit van een 15 kilometer. Ik heb de aanhanger afgekoppeld en de motor laten draaien. Op de terugweg was het controlelampje weer uit. Thuis de manual er bij gepakt en daar stond dat het lampje gaat branden bij een motorstoring. Nou de motor draaide prima. Toen maar mijn garagehouder gevraagd en hem het verhaal verteld. Hij zegt gelijk: je hebt zeker niet de remlichten gecontroleerd. Ik zeg dat klopt. Blijkt dat het controlelampje deze storing had weergegeven. Weer wat geleerd.

Groeten, Abel.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: voorgloei controlelampje

Bericht door Roger B. (11)61 »

is toch al vaak zat aan bod gekomen, wist alleen niet dat ie ook op defect aanhangerlicht reageerde.

Gloeilampje kan ook storingen in het remsysteem (electrische deel) aangeven, remlicht lampjes die niet branden omdat ze stuk zijn, maar ook defecte remlichtschakelaar(s) wordt door het lampje aangegeven.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie