Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wegenbelasting Camper

vragen over de T4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Wegenbelasting Camper

Bericht door René »

Het ging niet helemaal lekker met de wegenbelasting omzetting van mijn geel naar camper tarief.

zojuist gebeld, en het zou netjes gecorrigeerd worden.

Tevens te horen gekregen dat we volgend jaar wel flink omhoog gaan.
Naar 285 euro per 3 maanden voor mijn camper tarief met mijn gewicht.

Dat houdt in 95 euro per maand.
Daar gaat me voordeel, ik betaalde 125 euro voor mijn geel kenteken.


Berrie
Laatst gewijzigd door René op 03 jun 2009, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
VWDion
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2009, 00:42

Re: Wegenbelasting

Bericht door VWDion »

Tijd niets meer geschreven maar nu toch wel nieuwsgierig geworden, gaat het campertarief veranderen????
Dit kan toch niet waar zijn in deze tijd van ellende, die flutamtenaren hebben echt geen idee wat er buiten de gebouwen van de ministeries aan de hand is.

Hoe zwaar is jouw bus eigenlijk, die van mij 1970 kg als camper (2,5 tdi).

Groet,
VWDion.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wegenbelasting

Bericht door René »

VWDion schreef:Tijd niets meer geschreven maar nu toch wel nieuwsgierig geworden, gaat het campertarief veranderen????
Dit kan toch niet waar zijn in deze tijd van ellende, die flutamtenaren hebben echt geen idee wat er buiten de gebouwen van de ministeries aan de hand is.

Hoe zwaar is jouw bus eigenlijk, die van mij 1970 kg als camper (2,5 tdi).

Groet,
VWDion.

Hoi die van mij is 2160 ledig gewicht.

Wegenbelasting dienst Apeldoorn wil tevens een factuur EN aankoop datum zien van de aankoop onderdelen voor de ombouw!! Gelukkig kan ik dat wel overleggen ivm een aankoop via marktplaats.

Berrie
VWDion
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 feb 2009, 00:42

Re: Wegenbelasting

Bericht door VWDion »

Hallo Berrie,

Wel vreemd want daar staat niets over in het aanvraagformulier kwarttarief, alleen dat je een foto van de camper mee moet sturen.
De afrekening BPM is bij de keuring al gebeurd.

Begin het niet helemaal meer te gaan snappen.

Heb mijn bus in Maart al laten omkeuren, papieren wel pas na 5 weken teruggekregen, begin mei aanvraag kwarttarief ingediend, nog geen reactie vanuit Apeldoorn.

Groet,
VWDion.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wegenbelasting

Bericht door René »

Hoi,

die van mij is 7 april gekeurd.
En van die aanvraag etc klopt, ik heb zelfs 5 foto's meegestuurd.

Factuur vind ik niet erg, is misschien wel een koppeling om diefstal etc te voorkomen om zo zicht te krijgen waar de materialen vandaan komen.

BPM was al betaald omdat ik een geel kenteken bus heb omgebouwd.

Berrie
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Wegenbelasting

Bericht door pluuke »

Hoi Berrie,

Jij krijgt dit te horen direct uit de mond van iemand bij de belastingen, we mogen er vanuit gaan dat, alhoewel je het nog niet officieel maar wel officieus mag noemen, dit daadwerkelijk gaat gebeuren.

We hadden natuurlijk allemaal al het gevoel "hoe lang gaat dit nog goed", het lijkt er nu toch op dat het inderdaad NIET meer goed komt.

Sterker nog, ik begin me zelfs af te vragen of omkeuren naar camper voor mij nog wel zinvol is.
De afweging is al weer een andere geworden door dit bericht.
Ga ik mezelf verplichten om het hele jaar met een kookplaat en een wasbak rond te rijden voor 40 euro per maand extra ?
Voor dat geld kan ik me kasten er misschien beter ongestraft uit blijven halen en er bijvoorbeeld de stoelen voor terugzetten. (Die keuze heb ik dan toevallig met mijn inrichting)

Ik wordt er wel een beetje droevig van. Veel geld geinvesteerd, okE, niet alleen voor het voordeel van het kwarrtarief, welliswaar ook voor het voordeel van het hebben van een hefdak. Maar wellicht dus qua terugverdientijd nu een zinloze onderneming.

En om nog maar even te zwijgen van al die camperbezitters, die aan de vooravond komen te staan van WEER een grote lastenverzwaring. Als jij het hebt over 95,- per maand is er sprake van een verdubbeling, misschien zelf sverdrievoudiging van de lasten op dit punt.

WAT KAN MEN IN DEN HAAG NOG MEER VERZINNEN OM ONS NOG VERDER TE DEMORALISEREN IN DIT LAND ?????

Alle pleziertjes worden systematisch uit ons leven gedemonteerd, en alle verplichtingen worden systematisch in prijs verhoogd. Waar houdt het op. :muur
Laatst gewijzigd door pluuke op 03 jun 2009, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Wegenbelasting

Bericht door stn1 »

moet er ook niet aan denken om ineens 576 per kwartaal te betalen ipv per jaar..... lijkt me niet te doen voor vele camperrijders.
Ga je weer terug naar het oude systeem van 20 dagen per jaar dan geen belasting oid.. of helemaal niet en volledig betalen. Nederland :zwaai
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wegenbelasting

Bericht door René »

Hoi Pluuke,

Die vraag heb ik me ook gesteld.
Ik had een mooie 7 persoons multivan, heb nu een mooie california. En net als jij de BPM allang betaald.

Maar met de gedachte en de voorspiegeling dat de california een flink stuk voordeliger zou zijn.
Ik heb zelf gebeld met belastingdienst ivm de steeds maar voort schreidende geel kenteken afschrijvingen, terwijl ik nu toch ook eens campertarief wil.
Het is dus inderdaad officieus zoals je het zo mooi verwoord.


@STn1 die 576 euro kan ik niet plaatsen hoor.
Ik heb gemeld 285 euro per kwartaal bij mijn gewicht 2160 kilo.


Berrie
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Wegenbelasting Camper

Bericht door Leo45 »

Ik denk dat ze langzaam gaan beginnen allerlei belastingregelingetjes af te schaffen, zoals oldtimer, camper en misschien nog wel meer om in de toekomst alles op betalen per kilometer geharmoniseerd te krijgen.
Ooit in een ver verleden is er geroepen dat mensen die ongeveer 15000km/jaar rijden er niet op vooruit of achteruit zouden gaan.
Kortom als je het alleen voor de besparing doet zou ik of heel snel zijn of het maar helemaal vergeten.

Ik zit met hetzelfde probleem mijn wederhelft heeft een kangoo besteld op grijs kenteken en omdat ze dat nodig heeft voor het vervoer van haar rolstoel en/of scootmobiel is dat dus nog steeds voor het grijze tarief. Koop ik nu nog een andere auto dan bespaart me dat de BPM en krijg ik ook nog wel de grijs kenteken. Echter de Kangoo is nog te goed om nu weg te doen en met de aanpassingen erin krijg je er ook niet al te veel voor terug. Ofwel het blijft een gok. In Den Haag houden ze hun ideetjes en uitvoeringen aardig onder de pet zodat er ook niet echt op valt te plannen.

De wereld zit vol met keuzes zei mijn oude moeder al en soms kies je verkeerd.....

groeten

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Wegenbelasting

Bericht door stn1 »

Berrie en Rene schreef:
@STn1 die 576 euro kan ik niet plaatsen hoor.
Ik heb gemeld 285 euro per kwartaal bij mijn gewicht 2160 kilo.


Berrie

ik betaal 576 per jaar. Bij 2188 kilo. Kwarttarief voor de camper. Mochten ze in den haag besluiten dat het een vol tarief wordt ga ik dat dus per kwartaal betalen...
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Wegenbelasting Camper

Bericht door pluuke »

@ leo, dat is het inderdaad, je weet het niet totdat het zover is. Maw je kunt eigenlijk geen weloverwogen beslissing nemen, het wordt een gok. Maar het gaat wel om je zuurverdiende centen, en daar heb ik iets teveel respect voor om er mee te gokken ! In ieder geval jij ook succes met de afweging.

@Stn1, dat je de volle bak gaat betalen is misschien op termijn het geval. Alhoewel tegen die tijd is de wegenbelasting inmiddels verleden tijd en hebben een CO2 tax, of wat dan ook. Feit is dat er bij de staatskas gewoon een bepaald bedrag binnen moet komen en daar wordt de constructie aan aangepast.
Maar zoals Berrie aangeeft gaat de WB volgend jaar flink omhoog, reken maar op een verdubbeling, dus in jou geval minimaal 1152 per jaar.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Wegenbelasting Camper

Bericht door stn1 »

pluuke schreef:@ leo, dat is het inderdaad, je weet het niet totdat het zover is. Maw je kunt eigenlijk geen weloverwogen beslissing nemen, het wordt een gok. Maar het gaat wel om je zuurverdiende centen, en daar heb ik iets teveel respect voor om er mee te gokken ! In ieder geval jij ook succes met de afweging.

@Stn1, dat je de volle bak gaat betalen is misschien op termijn het geval. Alhoewel tegen die tijd is de wegenbelasting inmiddels verleden tijd en hebben een CO2 tax, of wat dan ook. Feit is dat er bij de staatskas gewoon een bepaald bedrag binnen moet komen en daar wordt de constructie aan aangepast.
Maar zoals Berrie aangeeft gaat de WB volgend jaar flink omhoog, reken maar op een verdubbeling, dus in jou geval minimaal 1152 per jaar.
lekker weer dan.. voor een auto die we 6 weken in een jaar gebruiken...
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Wegenbelasting Camper

Bericht door Leo45 »

Nou dat niet ik gebruik mijn camper wekelijks omdat tie ook zo verdomd handig is als duikauto.
Flessen erin, uitrusting erin, en na de duik kan je lekker even bijkomen met wat vers gezette koffie. :koffie
500W machientje op een omvormer en even aandrukken vlak voor je te water gaat.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: Wegenbelasting Camper

Bericht door anita-sushi »

Ik word hier niet vrolijk van...
Wij zitten ook nog te wachten op goedkeuring van de belasting. Netjes de foto's en BPM-papieren enz opgestuurd, maar nog niets gehoord.

In de brief staat dat alles op 7 april binnen is gekomen en dat normalerwijs we binnen 8 weken iets zullen vernemen.

Het is toch belachelijk! In het kenteken staat netjes dat het een kampeerauto is!

Ik las vandaag iets (heb het niet helemaal gelezen want ik was aan het werk) maar klopt het dat ze vanaf volgend jaar of zo, de nieuwe schone auto's belastingvrij willen maken?
Dat zou wel verklaren waarom ze bij ons zo moeilijk doen, ze moeten de centen toch ergens vandaan halen....
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Wegenbelasting Camper

Bericht door bartt4 »

Denk dat we tzt maar eens met ze allen weer denhaag in moeten. Zal wel niet supper veel helpen Maar hebben we wel weer een heel leuk dagje uit met ze allen en weer wat filles extra.
Ik moet eerst zien en de definitiefe uitslagen eens horen als ze echt bekent zijn.
En dan nog blijf ik lekker in me busje tuffe denk ik aygo prius c1 civic hibride? nee hoor bedankt!!! :T44EVER :wjw
word wel weer tijd om me stikker van me oude bus ook weer op de nieuwe te plakken geloof ikAfbeelding
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie